הנה כמה תרגילים שאינם דורשים כמעט שום ציוד, שטח גדול או מקום אימונים מיוחד. אפשר אפילו לתרגל חלק מהם בתוך הבית

שלום לכולם,

כתבה זו היא למעשה, המשך של הכתבה הקודמת - http://www.imaba.co.il/article.php?pid=1749.

הפעם אספר על ארבעה תרגילים חדשים, ששניים מתוכם הן גרסאות שונות של אותו משחק.

כמו בכתבה שעברה, גם הפעם התרגילים אינם דורשים כמעט שום ציוד, שטח גדול או מקום אימונים מיוחד. אפשר אפילו לתרגל חלק מהם בתוך הבית במידה ועושים שימוש בכדור רך מאוד, וכמובן שצריך להיות מספיק מרחב בטיחותי.

 

תרגיל מספר 1 - "רוקן את הדלי, גרסה א‘ "

מניחים דלי במקום מוגדר, או מסמנים אזור מתוחם אחר (ראה סרט). הילד צריך לכדרר את הכדור, לעצור ולנסות לקלוע את הכדור לתוך הדלי או האזור המתוחם.

השחקן הנוסף מרוקן את הדלי וזורק את תוכנו למקומות שונים. את התרגיל אפשר לבצע גם עם הרגל, אך זה קשה יותר (וגם לא הודגם בסרט).

תרגיל זה משפר בעיקר את וויסות הכוח, התיאום בין היד/רגל לעין (תלוי אם התרגיל נעשה עם הרגל או עם היד) ואולי גם את הכושר האירובי (תלוי באורך המשחק ובהפסקות). קצב המשחק יכול להית גבוה, ואז זה לא יתאים לחימום, אך אם הקצב נמוך ניתן לשלב אותו כחלק מהחימום.

 

 

תרגיל מספר 2 - "רוקן את הדלי, גרסה ב‘ "

בניגוד למשחק הקודם, כאן ניתן לרוץ עם הכדור ביד ולהניח אותו בתוך הדלי.

הגרסה הזאת של המשחק נועדה לגילאים צעירים יותר, או למצב בו אין משטח קשה שניתן להקפיץ עליו את הכדור.

התרגיל משפר בעיקר את הכושר האירובי (תלוי באורך המשחק ובהפסקות). קצב המשחק יכול להית גבוה, ואז זה לא יתאים לחימום, אך אם הקצב נמוך ניתן לשלב אותו כחלק מהחימום.

 

 

תרגיל מספר 3 - בניית צורה לשימוש אתלטי

התרגיל עצמו פשוט מאוד. הילד יוצר צורה בעזרת חפצים שונים (חשוב שיהיו בטיחותיים), כמו אבנים. לאחר מכן מבצע הילד משימות שונות, מתחום האתלטיקה, על קווי הצורה.

כדי להגביר את התחרות והיצירתיות, ניתן לשנות במהירות את הצורה מדי פעם.

משימות מתחום האתלטיקה יכולות להיות לדוגמא: ריצה (לכיוונים שונים), צעדי סיכול, צעדי רדיפה, ניתורים אנכיים (רגל אחת או שתיים), ניתורים אופקיים (רגל אחת או שתיים), ועוד.

התרגיל משפר בעיקר לפי המשימה האתלטית שנבחרה. לדוגמא: ניתורים לגובה (תוך התקדמות קלה לפנים), על רגל אחת, יעזרו לפיתוח שיווי המשקל הדינמי (בתנועה), כוח הרגל (עד לגבול מסויים), ותיאום בין הידיים לרגליים (אם יש שימוש בטכניקה נכונה).

 

 

תרגיל מספר 4 - "סללום"

מציבים טור של קונוסים או כל אמצעי סימון בטיחותי אחר, במרחק מסוים אחד מהשני (תלוי ברמת היכולת של הילד). על הילד לכדרר את הכדור עם היד או עם הרגל, תוך כדי שהוא נע במסלול שמזכיר את צורת האות "אס" (S) באנגלית.

התרגיל משפר בעיקר את התיאום בין היד לעין/רגל, וגם וויסות הכוח.

 

 

בהצלחה!!

אלון המאמן

 


עוד באותו נושא

נופל וקם... נופל וקם

ילדים שהולכים ונתקלים בחפצים שונים, מועדים לעיתים קרובות, מפילים חפצים שונים, מתלכלכים תמיד, מתקשים בלשרוך שרוכים, לתפוס כדורים...

5 תרגילים שאפשר לעשות במשרד

5 תרגילים שאפשר לעשות במשרד באדיבות VIM-WELL BEING

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!

הורים לילדים – מה אתם מחפשים?