> עצירות ופיסורה בילדה קטנה

> תזונה נכונה לילדה בת 3 קצת מלאה


בתי בת ה- 3 וחצי סובלת זמן רב מעצירות ומפיסורה. זה התחיל מזמן, משל הביצה והתרנגולת.

אני מטפלת בפגלקס ומשחות זמן רב מידי ומאוד תלויה בהן.

ידוע לי שעלי לשלב תזונה מתאימה לבתי אך הילדה מאוד סלקטיבית בתזונה ואוהבת פסטה, פתיתים, אורז וגבינות וכמעט ולא אוכלת פירות- רק אבטיח ותפוח. איני יכולה להכריח אותה לנגוס בירק או פרי.

מה את ממליצה לעשות? האם יש לך תפריט לילדים עשיר בסיבים?

שלום לך ותודה שפנית אלי,

לשם התחלה, אם בתך חובבת דגנים אז מהרי להחליפם במזונות מלאים כמו: פסטה מקמח מלא (קיים גם בצורת חיות) ופתיתים מקמח מלא. לגבי האורז, נסי חצי כוס אורז מלא וחצי כוס בסמטי לבן. כל אלו עשירים בסיבים תזונתיים, בויטמינים ובמינרלים.

מזון מלא נאכל בשלמותו, עם כל הרכיבים הטבעיים שלו, בעוד שמזון חסר הוא מזון שהוסרו ממנו רכיבים תזונתיים חיוניים.

לגבי האבטיח והתפוח, בהשראת ראש השנה, עודדי אותה לאכול תפוח בדבש http://www.imaba.co.il/article.php?pid=1784.

לדבש יש אפקט מעט משלשל.

עליה להרבות בשתייה של מים.

רעיונות נוספים:

קני גביע גלידה ומלאי אותו במגוון צורות וצבעים של פירות העונה.

חשוב מאוד למסד ארוחות משפחתיות.

שמשי כדוגמה אישית.

גייסי אותה למלאכת הכנת ארוחת הערב.

בדקי אם העצירות נובעת מגורם רגשי, נפשי.

שלבו פעילות גופנית ביומיום.

 

שמחתי לעזור,

צמרת בן דוד, מנהלת תחום תזונה, פורטל אמאבא


אשמח לקבל טיפים לתזונה נכונה לילדה בת 3 קצת מלאה

שלום לך אמא יקרה ותודה שפנית אלינו,
ישנם כמה גורמים למשקל עודף בקרב ילדים:

  1. תזונה נחותה, חסרת ערך תזונתי ובעלת ערך קלורי.
  2. חוסר פעילות גופנית.
  3. הרגלי אכילה לא נכונים.

ברוב המקרים, ההשמנה היא מצב שמשותף למספר בני משפחה ועל כן ההצלחה בתהליך תלויה בהורים ובהתגייסות של כל המשפחה.

אל תתני לבתך את ההרגשה שהיא לבד בתהליך, אלא עשי שינוי בבית עצמו ובהרגלי התזונה של כל בני המשפחה.

הנה כמה טיפים מהארגז הטיפולי שלי:

  1. לא להכניס אוייבים הביתה ובכך להפחית גורמי סיכון: לא ממרח שוקולד, לא חטיפים, לא וופלים, לא סוכריות, לא פיצות, לא מלאווח, לא בורקסים קפואים. לא מטריות שוקולד ולא מטבעות שוקולד. ניתן לחטוא בסופי שבוע - ואז תגיע הערכה והנאה מרובה. וקצת בימי הולדת, מפגשים חברתיים ותו לא.
  2. הקפידי על ארוחת בוקר.
  3. דוגמא אישית: עליך כהורה לתת דוגמה לאכילה נכונה ובריאה. לכבד את הארוחה ולסעוד מסביב לשולחן ולא מול הטלויזיה או בהיסח דעת.
  4. דאגי שיהיה בהישג ידה ירקות ופירות כמו עגבניות שרי, ענבים מוקפאים, תותים-הם יהוו נשנוש חכם.
  5. הציעי לה דגנים מלאים, כמו אורז מלא, פסטה מחיטה מלאה. מקנים תחושת שובע לאורך זמן ומאזנים רמות סוכר.
  6. וודאי שהיא מבצעת פעילות גופנית כל יום, גינה, אופניים וכו'.

שמחתי לעזור,

צמרת בן דוד, מנהלת תחום תזונה, פורטל אמאבא


מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!

הורים לילדים – מה אתם מחפשים?