ילדים ומסכים – אם אנחנו לא יכולים להילחם בזה, בואו נחשוב מה אפשר לכל הפחות לעשות כדי שהם לא יתנוונו בכסא...

להתאמן גם בסגר: זזים מול מסכים

הילדים כל יום כל היום מול מסכים. נכון, זה יכול לשגע אותנו (וזה גם קצת משגע אותם כבר), אבל בתקופה הזו למדנו שהכל משתנה ברגע ואין וודאות בכלום, אז גם אין מה לריב איתם לעזוב את המסכים בעיקר כשאנחנו מנסים במקביל לעבוד ולשמור שהבית לא יקרוס.

מה שכן חשוב, זה שנוודא שהם יקומו ויזוזו כמה פעמים ביום, יבצעו מתיחות, ישחררו שרירים, יפעילו את הגוף שלהם כדי שלא להתנוון.

 

גם אנחנו כמבוגרים יודעים שכשיושבים מול המחשב או מול שולחן עבודה שעות רבות צריך לעשות הפסקה מדי פעם לסובב ידיים למתוח שרירים להזיז את הגוף ולהמריץ את הדם- אז גם אצל הילדים! ופה אנחנו אחראיים. אפשר לקבוע פעם ביום הפסקה יזומה לפעילות ספורטיבית ואפשר ורצוי כל שעה שעתיים לעשות הפשקה להזזת הגוף ומתיחה של השרירים.

 

מה חשוב לפני ובמהלך אימון?

 

1. לא לשכוח לבצע חימום!

גם אם מדובר בפעילות ספורטיבית קצרה, הילדים כאמור כל היום מול המסכים והם לא ממש בכושר... הם וגם אתם יכולים להיתפס אחרי יום אחד של פעילות וחבל.

איך מבצעים חימום כמו שצריך?

* ריצה איטית במקום.

* מגבירים את הקצב ומשלבים הנפה של אגרופים קדימה.

* עומדים עם רגליים מפושקות ברוחב המותניים ומסובבים את הידיים לפנים ולאחור, עשרים פעמים לכל כיוון.

* עומדים עם רגליים בפישוק גדול יותר ומסובבים את האגן לצדדים , עשרים פעמים לכל כיוון.

* מצמידים את הרגליים ומסובבים את הברכיים לצדדים- עשרים פעמים לכל כיוון.

 

2. להקפיד על שתייה של מים

בייחוד אחרי אימון אבל לא רק. גם אם קר ולא מרגישים צמא כמו בקיץ אפשר להתייבש, אז שישתו כמה שיותר מים בעיקר כשעושים פעילות ספורטיבית.

 

3. נצלו את הזמן לפעילות משפחתית

אפשר לעשות הליכה משפחתית, משחק כדורגל או כדורסל בקבוצות, תחרות ריצה, תחנות פעילות ועמידה בזמנים בבית או בגינה. כל פעילות ספורטיבית שאתם אוהבים והיא משותפת לכולם יכולה להיות גם כייפית ובעיקר טובה בריאותית ופיסית. הכניסו ללוח הזמנים שלוש פעמים ביום פעילות ספורטיבית ותראו בעצמכם כמה הילדים מחכים לה.

 

4. תרגילים ייעודיים לפי גיל

בהתאם לגילאי הילדים וליכולות הפיסיות שלהם, התחילו להתאמן בתרגילים ייעודיים ספציפיים כמו קפיצה בחבל, שכיבות שמיכה, כפיפות בטן, סקוואטים. זכרו לא להפריז באף תרגיל ולא לאמץ את הילד או לאפשר לו לאמץ את עצמו מעבר למה שהוא מסוגל וצריך בכדי שלא יפגע בעצמו.

 

חשוב לדעת שרק ילדים שהם בריאים פיסית ויכולים להתאמן אפשר להפעיל באופן ספורטיבי בבית, ושבאופן כללי לא כדאי לבצע פעילות ספורטיבית מוגזמת או פעילות ספורטיבית ייעודית בלי ידע בספורט או בלי הכוונה והשגחה של איש מקצוע בתחום.

 

 

על הכותב:
איתי לוי
מאמן אישי לילדים ונוער
כחלק מתוכנית ספורטיבית לקיום אורח חיים בריא

 


עוד באותו נושא

רוצים בטן שטוחה? תתחילו לנשום

הדעה הרווחת בחברה שלנו היא "תכניסו את הבטן כל הזמן חזק בפנים, כדי שתתחזק ותהיה שטוחה..."

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!