היא בריאה, משפרת את תהליכי העיכול, תורמת לאיזון רמת הסוכר, עוזרת לפיתוח המוח ולתהליכים קוגנטיביים, ניתן לאכול אותה מלוחה או מתוקה, במאפים או בסלטים. הנה כל הסיבות שיגרמו לכם לשלב טחינה באופן קבוע בתזונת הילדים.

למה טחינה מומלצת לילדים? 9 יתרונות בריאותיים שלא תרצו לפספס!

הטחינה פופולרית מאוד בחברה הישראלית. ניתן להשתמש בה במתכונים שונים ומגוונים כמקור לטעם, לערכים תזונתיים או כתחליף לביצה במתכונים טבעוניים. ניתן לאכול אותה מתוקה או מלוחה, כממרח או כמלית. ומאד רצוי להרגיל את הילדים לטעם שלה ולשילובה בארוחה.

 

כדאי ומומלץ לאכול אותה - 9 יתרונות בריאותיים של הטחינה:

 

1. טחינה מהווה מקור צמחי לסידן (מינרל שמחזק את העצמות) שצריכתו חשובה בכל הגילאים ובדגש על גילאי הילדות (1-10).

 

2. הטחינה לא מעלה את החומציות בקיבה וכתוצאה מזה היא מאוד מומלצת לשילוב בתפריט היומי ולהעלאת אחוז שאר המזונות הבסיסיים שאנו צורכים שמונעים התפתחות מחלות שונות ומסייעים לחיזוק כל מערכות הגוף.

 

3. טחינה מכילה חומצות שומן חיוניות אשר תומכים במערכת הלב וכלי הדם ומסייעות בשמירה על פעילות המוח ואף חיזוק הפעילות הקוגניטיבית.

 

4. תכולת השומן שיש בטחינה מסייעת באיזון רמות הסוכר בגוף, כתוצאה מזה מומלץ ואף רצוי לשלב אותה בקינוחים ומתוקים כדי לאזן את רמת הסוכר שנכנסת לגוף.

 

5. זרעי השומשום מהם מכינים טחינה מכילים כמות נכבדה של סידן, מגנזיום, ברזל ואבץ. כל אלה מהווים מקור לחלבון, ובזמן הכנת הטחינה כל הערכים האלה לא נפגעים כלומר הטחינה הינה עשירה בוויטמינים ומינראליים איכותיים ומקור מצוין לצריכת חלבון מהצומח.

 

6. טחינה היא אחד המזונות שמומלצים לילדים ולאנשים שסובלים מאנמיה מכיוון שיש בה כמות גבוהה ומרוכזת של ברזל.

 

7. הטחינה מעלה את רמת האנרגיה בגוף ובכך מהווה מקור מעולה למזון יומי שמעלה את הכוח ומשפר את התפקוד היומי.

 

8. הטחינה הגולמית משפרת את תהליכי העיכול וטובה מאוד לתהליכי הרזיה. עובדה זו גורמת לנו להכניס את הטחינה בתפריט היומי על מנת לאזן את הרגשת הרעב והשובע ואף להשפיע על התיאבון (במיוחד אצל ילדים שצורכים הרבה מתוקים ופחמימות פשוטות).

 

9. יכולה להוות בסיס ולהשתלב בהרבה מתכונים, כגון מתכונים למתוקים, ארוחות ביניים, ארוחות עיקריות, ממרחים לסנדוויצ‘ים, ואף כנשנוש מהיר ומזין.

 

ואם זה לא הספיק - קבלו חמש סיבות טובות למה הטחינה מומלצת לילדים:

 

1. משפרת תהליכים קוגניטיביים ומחזקת את הקשב והריכוז אצל הילדים, מומלץ לצרוך אותה לפני מבחנים (ובזמן ההכנה) ואף לתת אותה כתוספת לארוחת בוקר. לדוגמא: תמר ממולא בטחינה, דייסת שיבולת שועל עם טחינה, שייק בתוספת טחינה, סלט אבוקדו וטחינה ועוד.

 

2. מסייעת להרגשת שובע ומקטינה את הצורך במתוק. רצוי מאוד לתת מתוקים ביתיים בריאים ומחזקים אשר מכילים טחינה שמאזנת את רמת הסוכר לאחר האכילה.

 

3. העשרת התזונה היומית והעלאת הערך התזונתי של הארוחה. ילדים צריכים תזונה עשירה בערכים תזונתיים הכוללת ויטמינים ומינראליים שונים כדי להתפתח ולהתחזק. חלק מהם, כגון: ברזל, סידן, אשלגן ועוד נמצאים בריכוז גבוה בטחינה.

 

4. מקור מצוין לחלבון צמחי אשר מחזק את הגוף ומסייע לו בהתפתחות וגדילה. בנוסף, טחינה מהווה מזון מושלם לילדים שהם "לא אכלנים" וגם לילדים טבעוניים.

 

5. מומלצת מאוד לילדים חלשים (בזמן מחלה או אחריה) מכיוון שהיא מעלה באופן טבעי את רמת האנרגיה של הגוף, מחזקת ותומכת.

 

עם זאת, חשוב לשים לב:

בעקבות ריבוי מקורות האלרגנים בתזונה המודרנית ושילוב השומשום בתעשיית המזון, בדגש על מזון תינוקות (תמ"ל) לפני גיל שנה, משרד הבריאות ממליץ לצרוך שומשום רק אחרי גיל שנה ויש להתחיל בחשיפה הדרגתית.

 

 

על הכותבת:
ערין כמאל דקסה,
נטורופתית ומנחת הורים מתמחה בטיפול טבעי בהפרעות קשב וריכוז.
יועצת, מלמדת ומלווה משפחות לאכילה מחזקת בשיתוף "טחינה אחווה"
https://www.facebook.com/areenhealth

 


עוד באותו נושא

"כבדהו וחשדהו"

לעיתים בדיקת תפקודי כבד תעיד על פעילות תקינה של רקמת הכבד. אז למה בכל זאת מומלץ לעשות "פסח" גם בכבד שלנו?

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!