נכון. האוכל היום הרבה יותר תעשייתי, שמן, מתוק ומלא בחומרים משמרים. ילדים יכולים בקלות ובמהירות לקנות מזון מהיר, לבחור ממתקים ושתייה ממותקת. אז איך נוכל לעזור להם לפתח הרגלי אכילה נכונים?

אחד התפקידים שלנו כהורים הוא לשמור על בריאות ילדינו, וזה כולל לדאוג שהם אוכלים בצורה בריאה ומסודרת.

הקניית הרגלים בריאים, אכילה נכונה ומתן דוגמא אישית הם התחלה טובה בהחלט!

 

על מנת לייצר סביבה בריאה בה הילדים יקבלו את ההחלטות הנכונות, הבריאות והלא פחות טעימות - הנה מספר טיפים כיצד לעודד ילדים לאכול בריא יותר:

 

1. אל תגבילו: כשאתם אומרים לילדים שאסור להם אוכל מסוים, או לא מסכימים להם לשתות משקה מסוים, זה רק יגרום להם לרצות אותו יותר. בבית דאגו שלא יהיה להם הגירוי מולם וכאשר יוצאים למסיבה בה יש את השתייה הממותקת ואוכל שאתם מעדיפים שלא יאכלו- נסו לעודד אותם לבחור באופציה בריאה יותר או להמעיט בכמות של האופציה הלא בריאה- בהסכמה מראש.

 

2. אוכל אינו פרס! אם הילדים התנהגו יפה ומגיע להם פרס, אל תתנו להם אוכל. אוכל אינו פרס על התנהגות טובה והוא לא מותנה בהתנהגות שלהם, בדיוק כמו שאם יתנהגו בצורה לא נאותה לא תמנעו מהם אוכל.

 

3. דאגו לאוכל בריא וזמין - כשרעבים רוצים לאכול ועכשיו! בעיקר ילדים שאין להם את יכולת דחיית הסיפוקים כמו מבוגרים. לכן, מראש המעיטו בחטיפים וממתקים בבית ודאגו לאוכל בריא וזמין- טעים ומזמין בכדי שיבחרו פירות, ירקות וחטיפים בריאים כאשר הם רעבים.

 

4. ערבו את הילדים - קחו אותם לקניות, תנו להם להיות חלק מהבחירה של מה קונים לאכול. ערבו אותם בבישול ובאפייה, תנו להם לקחת חלק בארוחות- כך גם יבינו מה הם צורכים, גם יקחו חלק בהכנה וגם יטעמו ויראו שבריא יכול להיות טעים.

 

5. קשטו את הצלחת! זה לא סוד שהעין אוכלת ראשונה. השתמשו בפירות צבעוניים, סדרו את הכריך בצורה משעשעת על הצלחת, הכינו ביצים ופנקייקים בצורות לב או כוכב- הגישו את האוכל בצורה מגרה שתגרום לילדים לרצות לאכול אותו וליהנות מהחוויה לא פחות מאשר מהטעם.

 

6. דוגמא אישית כבר הזכרנו? כמו כל דבר בחינוך, תנו דוגמא אישית. כמה לאכול, מה לאכול, איך יושבים ליד השולחן ואוכלים לאט ומעכלים את האוכל. דברו עם הילדים על הרגלי אכילה נכונים, על מזונות בריאים, חשבו ביחד על מתכונים ותפריטים- תהנו מהחוויה של אוכל ואל תהפכו אותה לעונש של "חייבים לאכול בריא ומעט" דוגמא אישית אגב היא גם בלשבת לאכול לפחות שני ערבים בשבוע ארוחה משפחתית כולם ביחד.

 

7. הגישו את האוכל. אל תתנו לילדים לקחת באופן חופשי מנות ולמלא את הצלחת. החליטו על כמות, הגידו להם את הצלחת מוכנה עם האוכל וודאו שהם שבעים. במידה והם עוד רעבים החליטו מה הם יקבלו תוספת מבלי להפוך את זה לויכוח.

 

והכי חשוב - זכרו שהם ילדים! אם אתם משמשים להם כדוגמא, והבית מתנהל על בסיס קבוע באופן בריא עם ארוחות מסודרות ואתם מקפידים על הסבר לילדים, אפשר פה ושם לוותר להם. אפשרו להם לבחור מתי ליהנות עם פופקורן בסרט, המבורגר עם חברים או ממתק לקינוח. בסופו של דבר גם איזון זה לא פחות חשוב!

 

 

על הכותבת:
גלית שלגי
מייסדת והבעלים של "לחיות בריא",
מאמנת לחיים בריאים, הגשמה והתפתחות אישית
www.galitshalgi.co.il

 


עוד באותו נושא

ארטיק פירות וחטיף גלידה קייצי

אפרת מונשרי גורן, יועצת להורים, מסבירה איך להכין עם הילדים גלידות וחטיף גלידה מקורי

תזונה בחופש הגדול - הזדמנות!

רגע לפני, אני רוצה להעלות בפניכם כמה נקודות למחשבה, לעורר את המודעות וגם לתת פתרונות.

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!

הורים לילדים – מה אתם מחפשים?