אתם כבר יודעים שאם יש דבר קריטי להצלחה של ילדי קשב וריכוז, הוא בניית ביטחון עצמי. במיוחד כשהם צריכים להתמודד כל יום בכיתה עם ילדים שהכל הולך להם הרבה יותר בקלות.

זהו החלק השלישי של סדרת המאמרים בנושא החשוב כל כך הזה של ביטחון עצמי, והיום, אחרי שעסקנו בשאלות איך לא להרוס לילדי קשב וריכוז את הביטחון? והצענו 3 דרכים בטוחות לשיקום הביטחון של ילדי קשב וריכוז השבוע אציג בפניכם:

ארבעה דברים שהמורה חייבת לעשות כדי לטפח את הביטחון העצמי של הילדים.

 

דיברנו על מה אסור לכם לעשות ועל מה אתם חייבים לעשות כדי לגדל ילד שמאמין בעצמו ומסוגל להתמודד עם הקשיים שלו מנקודת פתיחה טובה. הפעם, נדבר על מה המורה צריכה לעשות כדי לעזור לילד לבנות את הביטחון עצמי שלו בכיתה.

 

הילד שלכם מבלה את רוב זמנו בבית הספר. מורה טובה, יכולה להיות הצלה אמיתית ולעזור לו להתמודד עם הקשיים שלו ממקום מעצים. מומלץ בחום לקבוע עם המורה פגישה אישית ולהעלות בפניה את הנושאים הללו, תוך גיוסה לסיוע ולתמיכה בילד.

 

1. לחזק ולהעצים אותו בכיתה

כל ילד טוב במשהו. גם ילד שמתקשה בלימודים ירגיש בעל ערך, אם יהיה לו תפקיד בכיתה שבו יוכל להפגין את יכולותיו. זה יכול להיות בספורט, ביצירה, בפן החברתי, בפן האירגוני ועוד ועוד.

מורה שתדע ליצור לילד תחום או מקום בו הוא יכול להצטיין ולבלוט, תסייע לטיפוח הביטחון והדימוי העצמי שלו.

 

2. לא להכשיל

מורה טובה צריכה לדעת איפה קשה לילד ולא להעמיד אותו במצבים שעלולים להכשיל אותו, אלא לנטרל אותם מראש, כמיטב יכולתה.

לדוגמא, לא להכריח לשבת במשך שעתיים ילד עם קוצים בטוסיק שלא מסוגל לשבת בשקט יותר מדקה, אלא לאפשר לו הפסקות קצרות יזומות לשחרור ולתת לו מטלות פיזיות שיאפשרו לו לפרוק אנרגיה. כנ"ל עם ילדים ביישנים במיוחד, ילדים בעלי קושי בהתארגנות, ילדים המתקשים לדחות סיפוקים או ילדים עם קושי חברתי.

מורה שאינה מודעת, עלולה להכשיל אותם עם מגוון התנהגויות לעומת מורה מודעת שיכולה לנטרל את הקושי.

 

3. תיווך, תמיכה וסיוע

מורה שמכירה את הקושי של הילד יכולה לפעול רבות על מנת לתווך לו מצבים בכיתה ולסייע לו להתמודד איתם. כמו כן, בית הספר יכול לעזור בהקלות, שעות פרטניות, למידה בקבוצות קטנות, מורות עזר, חונכים ושלל דרכים ושיטות שיעצימו את הילד ויעזרו לו להתגבר על הקושי.

 

4. לבוא עם ראש פתוח

גם מורות צעירות וגם מורות ותיקות, משתמשות בניסיון שלהן, באמונות מוקדמות, בסטריאוטיפים ובאירועי עבר, כשהן ניגשות לילד שלכם.

אבל הילד שלכם הוא עולם ומלואו. הוא שונה ואחר מכל ילד אחר. לכן, בעוד הניסיון שלהן הוא דבר חשוב שיכול לסייע, אמונות קודמות וסטריאוטיפים יכולים להזיק לו ולהפחית מהמוטיבציה של שני הצדדים לשינוי. בקשו מהמורה שתיגש לילד שלכן בלי דימויים קודמים ועם ראש פתוח. שתאמין בו, שתיתן לו להוכיח את עצמו ושלא תתייג אותו על משבצת מסויימת.

 

 

זכרו – לכל ילד מגיע שיאמינו בו!

 

 

רוצים פרטים נוספים לגבי טיפול בבעיות הקשב והריכוז במרכז אוצרות? אל תהססו להתקשר ולקבל ייעוץ ראשוני חינם, ללא כל התחייבות מצדכם!

צלצלו עכשיו ל 077-4500838.

 

 

שלכם,
ד"ר יואב פנחס,
מנכ"ל אוצרות הקליניקה למתנת קשב וריכוז וצוות המרכז
077-4500838 | www.ritalinfree.co.il | www.facebook.com/ritalinfree
קליניקות: כרמיאל, חיפה, נתניה, רמת גן, ראשל"צ, מודיעין, אשדוד, ירושלים, באר שבע (עומר).

 


עוד באותו נושא

איך עוזרים לילד לשמור על הקצב? קבלו 5 טיפים

זהו. אנחנו כבר אחרי פסח ואוטוטו נשאיר גם את ל"ג בעומר מאחורינו. נשארו חודשיים לסיום שנת הלימודים

מחוננים: מעבר לגבול היכולת

ספר מרתק העוסק בתופעה חשובה שעד היום כמעט שלא זכתה לתשומת לב: תופעת התלמידים "משיגי היתר" – מחוננים.

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!

הורים לילדים – מה אתם מחפשים?