איך את מרגישה היום? האם קמת על "צד ימין" או על "צד שמאל"? האם יש לך "יום טוב" או "יום רע"? וכיצד ישתנה היחס שלך לילדייך בכל אחד מהם?

כבני אדם, אנחנו מונעים מרגש. פחד, שמחה, תסכול וכאב אלו רק חלק מהרגשות שזורמים אצלנו בגוף על בסיס יומיומי, ומנתבים את האופן שבו נתנהל. כשאנחנו מאוזנים, לרוב נהיה נעימים, פתוחים ובעלי יכולת קבלה גדולה יותר של האחר, בין זהו הילד שלנו, עמית לעבודה או זר ברחוב.

 

דמייני לרגע את הסיטואציה הבאה: את רואה ברחוב מישהי הולכת ומזמרת לעצמה. כיצד תקבלי את זה? האם תחייכי לעצמך או אליה, או שזה ייראה לך מוזר ומטריד? וכמה מתוך המצב המנטלי שלך באותו הרגע קשור לכך?

 

כיצד תשתנה התגובה שלך לילד מתמרד אחרי יום מתיש ומתסכל בעבודה, לעומת יום שבו את רגועה ושלבה?

 

איזון הוא היכולת שלנו להתמודד עם הרגשות שלנו, באופן שבו אנחנו לא מתעלמים מהם, אבל גם לא נעלמים לתוכם. הדרך לשמור על איזון היא לדאוג לשקט בגוף שלנו, שיאפשר לו פעולה יעילה ואיכותית.

 

הנה כמה טיפים שיעזרו לך לעשות את זה:

1.      תשומת לב לגוף – הגוף הוא כלי העבודה העיקרי שלנו, ולא אחת אנחנו שוכחים זאת ומתעלמים ממנו. תשומת לב לגוף מאפשרת לנו להיות מודעים לצרכים ולרצונות שלנו, שיאפשרו לנו לתפקד בצורה הטובה ביותר. לעתים, אפילו קימה והתמתחות של מספר שניות יכולה לשחרר משהו שתקוע ולעזור לנו להתקדם.

נסי את זה רגע, קחי נשימה ומקדי את תשומת הלב בגוף – מה מתעורר? נסי לענות על הצורך הזה. מה השתנה?

2.      לנשום... וגם ולנשוף... הנשימה, על אף שנתפסת כפעולה אלמנטרית, היא הבסיס לכל הפעילות והתנועה שמתרחשת בתוך הגוף שלנו. חשוב להדגיש כי נשימה תקינה היא לא רק לקחת אוויר – לא פחות חשוב הוא החלק של הנשיפה והרפיית השרירים.

לא משנה איפה את נמצאת כרגע, נסי לקחת 3-4 נשימות והרפיות, תני לראש שלך להרגע, ותרגישי איך הכל נראה קצת יותר שפוי.

3.      זמן איכות – השגרה שלנו כוללת פעולות רבות שאנו עושים לטובת המשפחה והסובבים. שעתיים שלוש בשבוע של זמן לעצמנו יכולות לעשות את ההבדל בין אדם עייף ומתוסכל לאדם מאושר. זה יכול להיות קריאה, שחיה, שיחה עם חברה טובה, או כל דבר אחר שבא לך לעשות.

4.      לאכול מאוזן – המרכיבים של המזון שבחרנו משפיעים רבות על איכות החיים שלנו, ועל תוחלת החיים. ארוחת צהרים המבוססת על אוכל מבושל וירקות, מזינה הרבה יותר מארוחה המבוססת על לחם. שימי לב כיצד את מרגישה לאחר שסיימת לאכול, האם את עייפה וכבדה או שבעה ורגועה? הגוף שלך רומז לך משהו...

5.      פעילות ספורטיבית – פעילות ספורטיבית, מלבד שמירה על כושר, מחזקת את הגוף, ממריצה את תנועת הדם בו ועוזרת לנקות את הראש ולהבהיר את החשיבה. מהי הפעילות שתסב לך הנאה? האם זו הליכה? שחיה? יוגה? כל דרך שתבחרי להפעיל את הגוף באה בחשבון.

בסופו של יום, האושר של כולנו הוא המטרה. כשאנחנו מאושרים אנחנו מסבים אושר גם לסביבה שלנו, ותורמים את חלקנו לעולם נעים יותר. הדרך לעשות זאת היא שמירה על אורח חיים מאוזן.

 

 

המאמר נכתב באדיבות חברת סודקסו – המספקת כרטיסי אוכל לחברות וארגונים.

 


עוד באותו נושא

בין מזרח למערב - הכן ילדך לחורף

מה מומלץ לעשות למניעת מחלות ומה ניתן לעשות באופן טבעי בבית אם הילד "תופס" מחלות ילדות או מחלות חורף אחרות?

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!

הורים לילדים – מה אתם מחפשים?