החופש הגדול בפתח והורים רבים עומדים להיכנס בקרוב, שוב, לסיר הלחץ של חיים בבית עם ילדים חופשים ומשועממים.

משפט ידוע אומר "ילדים קטנים צרות קטנות, ילדים גדולים צרות גדולות..." והורים רבים צוברים תסכול, דאגה וחוסר אונים מול ההתמודדויות שוטפות עם בני הנוער, הגדרה הכוללת היום ילדים החל מגילאי 9-10 ועד חטיבה ותיכון. כולנו היינו שם. ההורים מואשמים ע"י הנוער בדאגנות יתר וחוסר הבנה של הרגלי הנוער בימינו.

 

רגשות טעונים אלה נשארים ומלווים אותנו כהורים מידי יום. כיצד מתמודדים טוב יותר?

מתח אשר מצטבר בגוף יופיע בדרך כלל כנוקשות וכאב באזור הצוואר והכתפיים, תחושה כללית של כיווץ, עייפות ותחושה של לאות כללית ואנרגיה ירודה.

אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לפריקת מתחים ודאגה היא ספורט. הקפידו על חימום אשר מניע את המפרקים ומאפשר לכם להתחיל להניע את הגוף בצורה מדורגת ולהכין אותו לפעילות הגופנית הצפויה. התחילו את הפעילות בעוצמה מדורגת ומותאמת ליכולותיכם, והגבירו את עצימות האימונים ככל שתהפכו מאומנים יותר. הפעילות הגופנית מייצרת חומרים כימיים המכונים אנדורפינים ומסייעים להתמודדות עם מתח, ומעלים את רמות האנרגיה ומצב הרוח הכללי.

ההמלצה נוספת היא לצאת החוצה!

הפעילות מחוץ לבית מאפשרת ניתוק ממקורות מתח רבים כגון: טלוויזיה, מחשב, משימות הקשורות לבית, תקשורת בינאישית טעונה עם בני הבית וכו‘... פעילות גופנית באוויר הצח יכולה לשנות משמעותית את מצב רוחכם, להאריך "פתיל קצר", ולהעלות אנרגיות כלליות של הגוף.

 

מה אורך הפעילות הגופנית הרצויה על מנת להתמודד עם מתח ודאגה?

פעמים רבות אני שומעת מאנשים שוויתרו על פעילות גופנית "כי אין זמן". מחקרים רבים מראים כי גם 20 דקות של פעילות גופנית משפיעות משמעותית על מצב הרוח. הפעילות לא נועדה להפוך אתכם לספורטאים תחרותיים, המטרה היא שיפור מצב הרוח ובהמשך גם שיפור היכולות האישיות.

התחילו מ- 20 דקות אם זה הזמן שיש לכם.

ההמלצה היא פעילות גופנית יומית ויום מנוחה בשבוע, אני בטוחה שכל אחד מאיתנו יכול למצוא 20 דקות ביום לשחרור המתח המצטבר.

 

מה צריך כדי להתחיל בפעילות גופנית?

אחד הדברים הנפלאים בפעילות גופנית הוא שאין צורך באביזרים מיוחדים, חדר כושר או ציוד מיוחד, פשוט לבשו בגדים נוחים ונעלי ספורט וצאו החוצה. ניתן לבחור מסלול נוח בקרבת הבית או להגיע למסלולים ייעודיים בפארק, ספורטק או על חוף הים.

אפשר לצאת לבד או עם חבר, אך היזהרו לא להיות תלויים באחרים כדי לצאת. בחרו את המסלול הנגיש ביותר, אשר יסב לכם הנאה ויאפשר לכם את השקט שאתם צריכים. אם אתם אנשים שאוהבים להתאמן עם מוזיקה, הכינו לכם את המוזיקה האהובה עליכם וצאו לפעילות.

 

טיפ לסיום:

אפשרות נוספת לשדרוג הפעילות הגופנית היא לשכנע את ילדיכם לצאת לפעילות הספורטיבית יחד!

זה אמנם יחייב אתכם לעשות התאמות במהירות ובאינטנסיביות של הפעילות, אך האימון המשותף שווה את זה ותורם רבות לחיזוק הקשר והמשפחתיות.

כדי לשמור על מערכת יחסים בריאה עם עצמכם, משפחתכם והסביבה הקרובה – צאו ועשו ספורט!

 

 

על הכותבת:
עירית שריר,
נטורופתית, חובבת ריצה וכושר
מייסדת קבוצות "ספורט קהילתי רחובות" לילדים ומבוגרים
https://www.facebook.com/groups/diet.rehovot

 


עוד באותו נושא

הקוף אפרים רוצה לעוף לשמים

הקוף אפרים לא מרוצה מחייו. הוא רוצה כנפיים כדי שיוכל לעוף לשמים. הוא יושב כל היום ומתכנן תכניות, איך לעוף למעלה וכל הזמן שואל "למה?"

כך תיערכו לחופשה ללא גלוטן

הקיץ בפתח ועימו ההכנות לחופשה המשפחתית. הלחץ והמתח גוברים כאשר אנחנו מתקרבים ליום הנסיעה

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!

הורים לילדים – מה אתם מחפשים?