הדעה הרווחת בחברה שלנו היא "תכניסו את הבטן כל הזמן חזק בפנים, כדי שתתחזק ותהיה שטוחה..."

גם אני עצמי חייתי שנים רבות לפי הדעה הזאת, להכניס את הבטן חזק כל הזמן, להחזיק אותה בפנים חזק-חזק, בקושי להצליח לנשום ורק שהבטן לא תברח חלילה...

עד שהתעייפתי.

אוווווווףףףף כמה אפשר להחזיק את הבטן.

יום אחד נכנעתי, פתחתי את הכפתורים במכנסיים ורציתי לתת לה להישפך החוצה כמו ארצ‘י בנקר... אבל היא לא נשפכה. כי כבר לא יכולתי לשחרר אותה החוצה, כי כבר לא ידעתי מה זה לשחרר אותה. או לנשום לתוכה או להניע אותה.

 

תארו לכם בלון שבמקום לנשוף לתוכו אתם שואפים ממנו את כל האוויר ואח"כ שומרים אותו ככה במשך ימים ארוכים. כשתרצו לנפח את הבלון המסכן הוא יהיה כל כך מכווץ שתצטרכו קודם למתוח ולהאריך אותו עד שתצליחו איכשהו בקושי להכניס בו שוב אויר ולהפוך אותו לבלון מנופח עגול ויפה.

 

במשך שנות לימודי כמטפלת בגוף, למדתי רבות על השפעתה האדירה של הנשימה על כל המערכות שלנו. אחד הדברים המעניינים ושוברי המיתוסים היא ההשפעה של הנשימה על הבטן.

הבטן שלנו, שמכילה בתוכה כל כך הרבה איברים ותפקודים ורגשות (ותינוקות) ופחדים וכד‘ שלימדו ומלמדים אותנו כל הזמן לסגור עליה ולכווץ אותה ולהחזיק אותה ולכעוס עליה כשהיא מתפרצת החוצה ולהתבייש בה ועוד ועוד-

אני אומרת יאללה שחררו את הבטן ותנו לה לנשום!

תכניסו בה קצת "רוח חיים". תזרימו בתוכה נשימה ותנו לאיברים הפנימיים להתרווח, לנוע, תזרימו בהם דם ואנרגיה כדי שיוכלו לתפקד את תפקידם.

 

אפשר להגיע לבטן שהיא שטוחה ע"י עבודה נכונה עם שרירי הבטן ללא הרבה מאמץ. נכון, צריך ללמוד את זה, אבל זה ממש פשוט להשיג את המטרה ללא מאמץ כל הזמן ומאמץ להחזיק את שרירי הבטן כל הזמן. העניין הוא להתמיד. ובגלל שזה כל כך פשוט, לא צריך "כוח לזה".

 

רוצים בטן שטוחה? תתחילו לנשום!

 

לפניכם 3 פעולות פשוטות לבטן שטוחה ומלאת חיים

טוב ומומלץ גם לנשים אחרי לידה כשהבטן קצת רופפת!!

 

כמה הנחיות כלליות שחשוב לזכות ולהקפיד

1. העבודה נעשית אך ורק ע"י הנשימה שלנו, הנשימה היא מובילה את התנועה ולא ההיפך.

2. יש לקחת ולהוציא את האוויר באותו קצב, כלומר לקחת בספירה של 3 ולהוציא בספירה של 3.

3. יש לחזור על כל תרגיל 3 חזרות.

4. אין לעבוד בשום פנים ואופן מתוך מאמץ.

 

להלן תרגול בסיסי לנשימה אורגנית נכונה ולבטן מתחזקת

התרגיל הנ"ל מתבצע בשכיבה על הגב, כאשר הברכיים פונות לכיוון התקרה וכפות הרגליים מונחות על המזרן.

תרגיל ראשון

יש לקחת נשימה דרך האף בקצב איטי, לאפשר לאוויר להיכנס לבטן ולנפח אותה, ואז להוציא את האוויר דרך הפה ולתת לבטן להיכנס פנימה עד שמרגישים שאין כבר מה שיצא. אז להחזיק ל2 שניות ולשחרר (לשחרר את הנשימה, את הבטן, את כל מה שהתכווץ והתאמץ). לחזור על הפעולה 3 פעמים. (תתפלאו כמה מהר הבטן יכולה להתנפח באוויר כמו בטן של אישה בהריון של חודש רביעי, ולהתכווץ בחזרה כאילו לא היתה) 3 חזרות.

 

תרגיל שני

אותה פעולה בדיוק, אלא שעכשיו אנחנו מאפשרים, כאשר הבטן מתנפחת, למותנית להתרומם יחד איתה (בקטנה). ואז, בנשיפה, הבטן נכנסת והגב משטח על המזרן (עצם הזנב קצת עולה לכיוון התקרה). להחזיק ל 2 שניות ולשחרר. 3 חזרות (תרגיל שמאד מאד טוב גם לכאבי גב).

 

תרגיל שלישי

אחרי שהתאמנתם והנשימה שלכם לבטן השתפרה, אתם מוזמנים לתרגיל מספר שלוש.

את התרגיל הזה אפשר לבצע גם בישיבה. תרגיל מספר שלוש מתקדם גם בקצב וגם בהחזקה של הבטן.

זהו תרגיל שבעצם יוצר פמפום של הבטן לשריפת השומנים וגם מזרים הרבה דם כך שזה עוזר גם לבטן עם עור רפוי לקבל חיזוק אלסטי וכמובן מחזק את שרירי הבטן.

יש לקחת שאיפה דרך האף אל הבטן ובנשיפה להכניס את הבטן והאויר יוצא דרך הפה.

את התרגיל הזה אנחנו עושים בקצב מהיר יותר, בקצב של 1. מכניסים מוציאים מכניסים מוציאים.

אחרי 3 חזרות מתחילים מחזור חדש והפעם מכניסים מוציאים ומחזיקים את הבטן בפנים עד כמה שאתם יכולים ואז משחררים. הדגש פה זה על שחרור לפני כל פעם שמתחילים מחזור חדש.

את התרגיל הזה אתם יכולים לעשות בכל מקום ומתי שבא לכם: מול הטלוויזיה, באוטו, בגינה, ואפילו במסעדה...

 

שבירת המיתוס היא שלא צריך להחזיק את הבטן כל הזמן אלא בדיוק ההיפך: לנשום לתוכה כל הזמן, וכמובן להתמיד להתמיד ולהתמיד והתוצאות לא יאחרו להגיע.

 

אני מזמינה אתכם להסתכל על הילדים שלכם, על נשימה של תינוקות או ילדים קטנים שנושמים את הנשימה האורגנית. הסתכלו גם על הנשימה של ילדיכם הבוגרים יותר וחשבו כיצד אתם כהורים או חברים יכולים לעודד אותם לחזור לנשימה האורגנית. למדו את המתבגרים, שמראה הבטן נעשה חשוב להם, איך אפשר גם אחרת, ללא מאמץ וללא החזקה מיותרת כל היום של הבטן בפנים שעלול ליצור תחלואות שונות בעתיד.

 

אני דואגת להעביר את החוויה המדהימה הזאת של הקשר הישיר בין הנשימה לבין הבטן שלנו לכל לקוח ולקוחה שמגיעים אלי לקליניקה ורק דרך שלושת התרגילים הפשוטים האלה יש שיפור משמעותי בתפקוד הבטן ודרך כך גם לבטן שטוחה אבל עדיין מלאת חיים.

אגב, הנשימה לבטן טובה גם לאנשים שסובלים מבעיות קיבה ומעיים, לוויסות הטמפ‘ בגוף, למי שסובל מכאבי גב וגם להרגעת מערכת העצבים המרכזית.

 

זכרו, שם המשחק הוא לנשום! ולא להחזיק אלא להתמיד אם תפעלו כך תראו תוצאות כבר אחרי ימים ספורים.

 

 

על הכותבת:
נאזי - הקשרים שבגוף
מומחית לשחרור מכאבים ושיקום הגוף
בשיטת אוסטיאופתיה וקרניו סקראל
054-6305492 | https://www.facebook.com/ksharimbgof

 


עוד באותו נושא

הכלב כמאמן כושר

בעלי כלבים נהנים מכושר גופני טוב יותר מאחר והכלב מחייב להתגבר על העצלות והנוחות ולצאת לטיול

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!

הורים לילדים – מה אתם מחפשים?