הציפייה שכולנו נהיה רזים וחטובים היא שוות ערך לציפייה מכולנו להיות גאונים או בעלי כשרון במתמטיקה...

ילדים, דימוי גוף וחוק הדוגמניות

החודש נכנס לתוקפו חוק הגבלת משקל בתעשיית הדוגמנות המוכר יותר כ- "חוק הדוגמניות" האוסר על דוגמניות המוגדרות מבחינה רפואית בתת-משקל לככב בפרסומות. השאיפה היא שבאמצעות חוק זה, הסטנדרטים המוצגים במדיה, בנוגע למימדי הגוף הרצויים, ישתנו מגבוהים מדי לריאליים יותר.

 

לפי החוק החדש, דוגמנית או דוגמן המופיעים בפרסומת מסחרית יאלצו להביא אישור מרופא, המאשר שבשלושת החודשים שקדמו לצילומים, מסת הגוף שלהם (BMI) היתה תקינה. בנוסף, לפי חוק זה, כאשר בפרסומת נעשה שימוש בתוכנת ריטוש לשם הצרת היקפי הגוף למשל, יופיע כיתוב המתריע כי נעשה שימוש בתוכנה.

 

נושא משקל הגוף, או ליתר דיוק חוסר שביעות הרצון מהמשקל עולה כמעט בכל סלון שבו אני מתארחת. המדיה ואמצעי התקשורת מקדשים את המראה החיצוני והמסר העיקרי שמועבר הוא שרזון משקף יופי, אושר והצלחה. השאיפה היא כמובן, שהחוק החדש יצליח ולו במעט למזער נזקים ויתרום לפיתוח מודל גוף בריא יותר.

 

הציפייה שכולנו נהיה רזים וחטובים היא שוות ערך לציפייה מכולנו להיות גאונים או בעלי כשרון במתמטיקה...

 

גם אם יצליח החוק במשימת הפיקוח לשמה הוא נועד, הרי שהחל מגיל צעיר, נחשפים ילדים לדימוי היופי והגוף "האידיאלי" שמוצגים באמצעי התקשורת ועל כן על ההורים להיות מעורבים יותר ולהשקיע באיזון המסרים. אחת ממטרות ההורים בהקשר זה, היא פיתוח היכולת של ילדיהם לאהוב את עצמם כפי שהם.

 

מאחר שההורים הם הדמויות המשפיעות ביותר על ילדיהם, בידם נמצא המפתח לשינוי ויכולת להשפיע על דימוי הגוף שהם יפתחו.

 

כצעד ראשון בדקו עם עצמכם בכנות, את רמת הקבלה שלכם את הגוף שלכם ואת מצב הדימוי העצמי שלכם.

מעטים מאיתנו באמת תואמים את אידיאל היופי הרצוי בחברה אליה אנו שייכים. הביקורות שלנו כלפי עצמנו הן מגוונות מאוד, או שאנו צעירים מידי או מבוגרים מידי, שחומים או בהירים, או שמנים או רזים והרשימה עוד ארוכה.

רובנו חווים קושי ומאבק לאהוב ולקבל את עצמנו, וברוב הזמן אנו חסרי שביעות רצון מגופינו, דבר שללא ספק פוגם באושרנו ובאיכות חיינו.

התחילו בעבודה עם עצמכם, על המודעות שלכם לנושא, כי השינוי חייב להתחיל בכם. ידוע כי הדרך הכי יעלה להשפיע על הילדים היא באמצעות דוגמא אישית.

בנוסף, נסו לחשוב על השפה שבה אתם משתמשים בנוכחות הילדים והשתדלו לברור מילים לדוגמא, הימנעו ממסרים בסגנון "אני שמנה מידי", "אני כבר זקן", "זה משמין".

 

למה חשוב לעזור לילדיכם לפתח דימוי גוף חיובי ביחס לעצמם?

אם ילדיכם ילמדו לקבל את עצמם כפי שהם, בפחות ביקורתיות, דימוי הגוף שיפתחו יהיה חיובי יותר ויועיל להם בכך ובעיקר, יחסוך מהם שנים של עוגמת נפש וסבל שבגיל מאוחר יותר קשה מאוד לגשר מעליו.

 

הצעות להורים

  • דונו עם ילדיכם ולמדו אותם ליצור הבחנה בין מה שניתן לשנות בגוף, לבין מה שיש ללמוד להשלים איתו ואף לאהוב אותו. 
  • פתחו הרגלי אכילה בריאים במשפחה. הקפידו להציע ארוחות מגוונות שכוללת את כל אבות המזון. בנוסף, שנו את סגנון הדיבור שלכם במקום "אוכל דל שומן" אמרו מעתה "אוכל בריא".
  • שלבו בסדר היום שלכם 15 דקות לפחות של פעילות גופנית, ניתן אף לרקוד לצלילי שיר או נעימה אהובה.
  • כשאתם מחמיאים לילדיכם, הקפידו לשלב לצד המחמאות על יופיים, גם הערות בנושא אופי ומעשים טובים שהם עושים וכן ציינו אותם ללא השוואה לאחרים.
  • שוחחו עם ילדיכם על דימוי הגוף שמוצג במדיה ובאמצעי התקשורת, למדו אותם על השימוש בעזרים חיצוניים כגון התוכנה "פוטושופ" על מנת להגיע לתוצאה הסופית של המראה הרצוי על ידי המפרסמים ועל זיהוי הסימון שמופיע בפרסומות.

 

 

על הכותבת:
שני יעקבי ברמן,
M.A בלימודי משפחה,
מדריכת הורים בשיטת אדלר
www.parental-guidance.co.il

 


עוד באותו נושא

למה טחינה מומלצת לילדים? 9 יתרונות בריאותיים שלא תרצו לפספס!

היא בריאה, משפרת תהליכי עיכול, תורמת לאיזון רמת הסוכר, עוזרת לפיתוח תהליכים קוגנטיביים, ניתן לאכול אותה מלוחה או מתוקה, במאפים או בסלטים. הנה כל הסיבות שיגרמו לכם לשלב טחינה באופן קבוע בתזונת הילדים.

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!