עוד רגע מתחיל החופש הגדול. האם אצלכם בבית מתחיל גם החופש התזונתי?

מאת הנטורופתית הפרקטית שני תשובה, מנהלת תחום תזונה באתר אמאבא.

 

עוד רגע מתחיל החופש הגדול. האם אצלכם בבית מתחיל גם החופש התזונתי?

רגע לפני, אני רוצה להעלות בפניכם כמה נקודות למחשבה, לעורר את המודעות וגם לתת פתרונות.

נקודה למחשבה:

חשבתם פעם על המונח "חינוך תזונתי"? מה אתם מלמדים את הילדים שלכם בנוגע לתזונה, להרגלי תזונה ולבריאות בכלל?

הורים רבים שואלים אותי מה דעתי על תוספי תזונה לילדים. תשובתי היא שצריך להתחיל קודם בתזונה.

זה לוקח זמן, זה מצריך סבלנות אבל זה הבסיס.

אין גיל שהוא צעיר מדי.

החינוך התזונתי הוא חינוך לכל דבר! ועכשיו כשהילדים בחופש זו הזדמנות מצוינת להתחיל בתזונה מבריאה.

 

לפני שאתם "מנחיתים" על הילדים את התיק שנקרא שינוי תזונתי, עשו בעצמכם שיעורי בית והכינו את השטח/המטבח והתוכנית האסטרטגית מראש.

המלצתי היא לפעול לפי סדר הפעולות הבא:

חישבו בעצמכם (לפני שאתם פותחים את הנושא מול הילדים) וערכו רשימה קצרה מהם הדברים החשובים ביותר לשיפור/שימור/שינוי בתזונת הילדים.
לדוגמה: סלט פעם ביום, פרי פעם ביום, שתיה של מים מול משקאות מוגזים או ממותקים, אוכל מתועש מול אוכל ביתי: מה היחסיות אצלכם בבית?

פתחו את המקרר ואת ארונות המטבח והביטו בהם מגובה העיניים של ילדכם: מה אתם רואים? האם יש אוכל בריא זמין? האם הדבר הכי נוח להוציא זה חטיף או משהו מתוק? האם יש פירות במקרר? ואם כן - במקום בולט או בתוך שקית בחלק האחורי של המדף?
זה הזמן לסדר את המקרר באופן כזה שפירות יהיו במקום הכי נגיש והכי בולט.
כי מה שלא רואים לא זוכרים....

זה הזמן לשבת עם הילדים ולדבר על החופש המתקרב: החליטו יחד איתם מה הקווים המנחים שאתם כמשפחה מחליטים לגבי התזונה בקיץ.
כתבו את הרשימה ותלו על המקרר (טיפ: לרשום בעיקר מה כן אוכלים ולא רק מה לא...).
לדוגמה:
* ארוחת בוקר מידי בוקר. האופציות: ביצה, כריך, דגני בוקר...
* פרי פעם ביום.
* שייק פירות פעמיים בשבוע לפחות (הוראות ההכנה – כאן).
* ארוחה במסעדה פעם בשבוע (הורים - גם רשתות ההמבורגרים נחשבות מסעדות בהקשר הזה - תאמו ציפיות מול הילדים).
* חטיפים - ____ פעמים בשבוע (הגדירו והגבילו מראש).

 

זכרו שהקווים המנחים הם לכל המשפחה - שמשו דוגמא אישית (!).

 

מדי שבוע ערכו תזכורת/שיחה עם הילדים. ניתן כמובן לשנות ולהתאים אבל שימרו על המסגרת התזונתית כבסיס.

 

בשביל להצליח בשינוי תזונתי בבית צריך שהילדים יהיו חלק מהתהליך. שתפו אותם בהכנה, תנו להם להרגיש שהם אחראים, עצמאיים וחשובים והם ישתפו פעולה!

 

לסיכום, שינוי תזונתי יכול להיות יותר פשוט ממה שאתם חושבים. תתחילו בשינוי קטן. אבל תתחילו.

ואם אתם לא יודעים מאיפה להתחיל או רוצים עוד מידע, אני מזמינה אתכם לצור קשר ולהתייעץ.

 

חופש נפלא,

שני

 

 

על הכותבת:
שני תשובה,
נטורופתית פרקטית,
טלפון: 054-5637802 | דוא"ל: Shani.naturopath@gmail.com 
http://nutrishani.bizmakebiz.co.il

 


עוד באותו נושא

חברת "boon" משיקה פטנט בלעדי:

חיפושית אחסון ו"צפרדע אחסון"– מתקנים בעיצוב חדשני לאחסון צעצועי האמבטיה

הצעה לחופשת קיץ משפחתית - בברצלונה

חופשה משפחתית בחו"ל שונה מכל חופשה אחרת ואיננה כמו חופשה זוגית, או חופשה עם חברים...

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!

הורים לילדים – מה אתם מחפשים?