כשטכנולוגיה ואנימציה נפגשות: פיליפס ודיסני בשיתוף פעולה ראשון מסוגו שנועד להקל על חווית ילדים בזמן בדיקת MRI.
השבוע הכריזו חברת רויאל פיליפס, מובילה עולמית בטכנולוגיות בריאות, וחברת וולט דיסני על שיתוף פעולה שמטרתו לבחון את השפעתם של סרטוני אנימציה מותאמים אישית, שיוצרו במיוחד עבור Philips Ambient Experience, על החוויה של ילדים במהלך בדיקת MRI.
הפתרון משלב ארכיטקטורה, עיצוב וטכנולוגיות שונות כמו תאורה דינמית, מקרני ווידאו וקול, כדי לאפשר למטופלים ולצוות הרפואי להתאים אישית את סביבת הטיפול לנבדק במטרה ליצור אווירה מרגיעה. זהו שיתוף הפעולה הראשון של חברת דיסני בפרויקט מחקר קליני מסוג זה.
כחלק מהמחקר תבדוק פיליפס כיצד פתרון ה-Philips Ambient Experience יכול לשפר את החוויה עבור המטופל והרופא במהלך בדיקות MRI לילדים, תוך שימוש בסדרה של סיפורים מאוירים, הכוללים חלק מהדמויות האהובות ביותר של דיסני. במסגרת שיתוף הפעולה, 6 אנימציות מקור של דיסני אשר יעוצבו במיוחד על ידי המאיירים של החברה יוצגו ב-Philips Ambient Experience בבתי חולים נבחרים יחד עם ליווי קליני של פיליפס, כאשר המטרה היא להפחית את הפחד והחרדה שילדים חשים פעמים רבות בעת ביצוע בדיקת MRI.
הדמויות המאוירות של דיסני כמו מיקי מאוס, בת הים הקטנה, הנוקמים, יודה ממלחמת הכוכבים ועוד, יופיעו לראשונה בסוויטת בדיקה קלינית. המטרה של מחקר הפיילוט היא לסייע לשכך את החרדות של הילדים, ליצור קשר בין הילד הנבדק לצוות הרפואי ולשפר את היכולת של הצוות לבצע את המשימות שלהם בחדרי סריקות ה-MRI ב-6 בתי חולים מובילים באירופה.
המומחיות הקלינית של פיליפס פוגשת את הסיפורים של דיסני
בדיקות רפואיות כמו סריקות MRI עלולות להיות מאתגרות עבור מטופלים רבים, במיוחד כאשר מדובר בילדים, החשים פעמים רבות חרדה וקלסטרופוביה. פתרון Philips Ambient Experience, עם 2,000 התקנות ברחבי העולם, מסייע לנהל את האתגרים הללו באמצעות יצירת סביבת הדמיה רב-חושית, ידידותית ומרגיעה. המטופלים יכולים להתאים את תאורת החדר, הווידאו והקול באמצעות נושא לפי בחירתם ובכך, יכולים לחוש העצמה ושליטה על התהליך והתמקדות חיובית בתכנים המקיפים אותם.
הוא מסייע להם להירגע, לעקוב אחר ההוראות ולמזער את התנועות שלהם במהלך השהיה בתוך הסורק באמצעות שימוש בתוכן ווידאו המותאם להליך ה-MRI, אשר מספק מידע והדרכה למטופל בזמן הסריקה, כמו גם מידע אודות משך הסריקה. הדבר הופך לחשוב במיוחד עבור ילדים שעוברים סריקות MRI ומתבקשים לא לזוז כדי להפחית את הצורך בבדיקות חוזרות.
שיתוף הפעולה מפגיש בין הידע הקליני המקיף, המומחיות וההבנה העמוקה של צרכי המטופלים של פיליפס יחד עם היכולת המופלאה של דיסני לספר סיפורים. שיתוף פעולה זה יאפשר לילדים לבחור תכנים של דיסני המציגים את הדמויות האהובות עליהם כדי לסייע לספק להם תחושה מוכרת, שליטה ונוחות. הילדים מוזמנים להצטרף אל אלאדין ויסמין לטיול קסום על השטיח המעופף או להתנדנד בין גורדי השחקים עם ספיידרמן – כאשר כל סיפור תוכנן במטרה להרגיע ולתמוך בילד באמצעות החוויה.
במחקר אחרון שנערך על ידי ה-New Economics Foundation, זוהה כי בנוסף ליצירת חוויה חיובית, הדמויות המוכרות של דיסני מסייעות לבנות אמון אצל הילדים אשר נמצאים בנסיבות המגבירות חרדה. עוד נמצא במחקר כי הסיפורים והדמויות של דיסני יכולים לעורר השראה וליצור רגשות, חוויות וזיכרונות חיוביים המסייעים לילדים ולבני נוער להתמודד עם תחושותיהם.
לסרטון הדגמה של ה-Philips Ambient Experience בשילוב תכני דיסני
עוד באותו נושא
בין הלחץ בעבודה, הורדות ואיסוף ממסגרות החינוך, ישיבות בזום, פקקים, סופר, רשימות קניות, תורים לרופא, הכנה לשינה וכל השאר – נמצאת אישה אחת שמנסה בכל יום למצוא לעצמה פינה קטנה של שקט...
ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!
התגובות שלכם ...