מטרנה מאמצת את המלצות איגוד הדיאטנים האמריקאי (ADA) לפיהן על ילדים בגילאי 2-8 שנים לצרוך 2 כוסות ליום של חלב נטול שומן או דל שומן.

 

על פי נתוני האיגוד מספר הילדים בגילאי 2-5 שנים הסובלים מעודף משקל הוכפל בשנים האחרונות. בקרב ילדים בגילאי 6-11 שנים חל גידול של פי 3 במספר הילדים הסובלים בעודף משקל.

 

איגוד הדיאטנים האמריקאי (ADA) פרסם נייר עמדה ובו  המלצות עדכניות בתזונת  ילדים בגילאים 2-11 שנים. על פי נתוני האיגוד, בשנים האחרונות מספר הילדים הסובלים מעודף משקל בגילאים 2-5 שנים הוכפל .בקרב ילדים בגילאי 6-11 שנים המצב חמור עוד יותר, כאשר בהשוואה לשנים קודמות חל גידול של פי 3 של ילדים בגילאים אלו הסובלים מעודף משקל.

 

על פי המלצות איגוד הדיאטנים האמריקאי על ילדים בגילאי 2-8 שנים לצרוך 2 כוסות ליום של חלב נטול שומן או דל שומן או מוצרי חלב שווי ערך. על ילדים בני 9 שנים ומעלה לצרוך 3 כוסות ליום של חלב נטול שומן או דל שומן או מוצרי חלב שווי ערך.

 

אורלי פיינה דיאטנית קלינית מטרנה מסבירה כי: "כיום ילדים חשופים יותר למשקאות ממותקים וניתן להבחין בירידה ניכרת בצריכת החלב לעומת עלייה הולכת וגוברת של צריכת משקאות מוגזים. לפני 20 שנה ילדים שתו כמות כפולה של חלב לעומת היום"

 

בהתאם להמלצות אלה, השיקה חברת מטרנה את מטרנה BIG-אבקת חלב להכנת משקה חלב מועשר, להשלמת התזונה היומית של ילדים.

מטרנה BIG מיועד לפעוטות וילדים בגילאי שנתיים וחצי עד שמונה.

 משקאות מטרנה BIG, מועשרים בברזל ומספקים כ-50% מהתצרוכת היומית המומלצת של B12 החיוני למניעת אנמיה.  בנוסף, מכילים גם  את רכיב הביו הפרו ביוטי התורם לחיזוק ההגנה הטבעית של הגוף. המוצר מופחת סוכר ומכיל בתוכו כ-23 ויטמינים ומינרלים חיוניים.

פיינה מוסיפה כי:  "על מנת להקנות לילדים בגילאי 2- 11 שנים הרגלי אכילה בריאים ונכונים, יש להקפיד על צריכה מגוונת מכל קבוצות המזון. לצורך כך, משרד החקלאות של ארצות הברית פרסם את  פירמידת המזון לילדים (My Pyramid for Kids) שנועדה להגביר את המודעות לתזונה נכונה בקרב ילדים. תרשים פירמידת המזון מסביר בצורה מפורטת על סוגי המאכלים והכמויות המומלצות לילדים"

 

המלצות נוספות של איגוד הדיאטנים האמריקאי:

  •  לצרוך מוצרי דגנים מלאים לעתים קרובות; לפחות מחצית מהדגנים יהיו דגנים מלאים.
  • על ילדים לצרוך כמות מספקת של מגוון פירות וירקות על פי צורכי האנרגיה שלהם.
  • שומנים לילדים: צריכת שומן כוללת של בין 30% ל-35% מהקלוריות לילדים בני 2-3 שנים ובין 25% ל-35% מהקלוריות לילדים בני 4-18 שנים, כשרוב השומנים מקורם בחומצות שומן רב בלתי רוויות ושומן חד בלתי רוויות, כגון דגים, עוף, בשרים כחושים, אגוזים ושמני ירקות. רצוי שילדים ימנעו מאכילת דגים עם תכולת כספית גבוהה ולהגביל את צריכת הדגים עם תכולת כספית מתונה.
  • נתרן לילדים: ההמלצה הנוכחית לצריכת נתרן יומית מספקת לבני 4-8 שנים היא 1.2 גר‘/יום; לילדים גדולים יותר הצריכה המומלצת היא 1.5 גר‘/יום. כיוון ששיעורי צריכה אלו פחותים במידה רבה מהצריכה התזונתית הנוכחית, הפחתת צריכת הנתרן לרמות המומלצות עשויה לספק תועלות בעתיד בכל הקשור למניעת לחץ דם גבוה בקרב ילדים
  • על ילדים להפחית צריכת מזונות עשירים בסוכרים

"בנוסף לתזונה נכונה ומגוונת של אבות המזון, יש לזכור כי גם לפעילות גופנית יש חלק נכבד במניעת עודף משקל ושמירה על אורח חיים בריא ולכן מומלץ לילדים לעסוק בפעילות גופנית יומית של לא פחות מ- 60 דקות" מסבירה פיינה.


עוד באותו נושא

מגפת ספטמבר

מידי שנה, במהלך חודש ספטמבר, נצפית עליה משמעותית בתחלואה מאסטמה

לקראת הקיץ

טיפים למניעה וטיפול בעקיצות יתושים

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!

הורים לילדים – מה אתם מחפשים?