היכולת להפעיל ארבע מערכות בסיסיות בו זמנית היא אחד התנאים הבסיסיים ביותר ליכולת האדם להנות מקשב וריכוז תקינים. קראו באיזה מערכות מדובר.
היכולת הנוירופיזיולוגית של האדם להפעיל 4 מערכות בסיסיות בו זמנית היא אחד התנאים הבסיסיים ביותר ליכולתו להנות מקשב וריכוז תקינים, כמו גם לממש את יכולותיו ואת הפוטנציאל המוטורי והשכלי שלו.
אצל בן אדם נורמטיבי צריכות להיות 4 הפרדות מגיל 6 ומעלה:
1. פעולה אוטומטית.
2. פעולה מוטורית.
3. חשיבה קוגניטיבית.
4. הסחת דעת כתוצאה מהפרעה סביבתית לא תפריע.
דוגמא: ילד שיושב בכיתה, אמור לנשום (אוטומטי), לקלוט, לכתוב (מוטוריקה עדינה) ותוך כדי כך לסכם (קוגניטיבי), להתעלם מהפטפוטים (הסחת דעת) של הילד לצידו ולהתרכז. והכל בו זמנית.
איך תתבטא בעיה של קשב וריכוז בחיי היומיום?
1. לקוי בקשב, או חוסר ריכוז.
2. קשיים בהתארגנות.
3. בלקאאוטים.
4. יצירת מתח ותסכול.
5. קושי בפעולות היומיומיות.
ילדים עם בעיית הפרדות מוסטים בקלות רבה על ידי גירויים סביבתיים ומתקשים להקשיב לדברים הנאמרים בכיתה. גפיהם נעות בחוסר מנוחה, יקומו וינועו לעיתים קרובות על מנת לפרק מתח ולכן לא יסיימו את המטלה אותה קיבלו. נוטים להתפרץ לדברי אחרים.
ילד שקם ונע לעיתים קרובות, כתוצאה ממתח פנימי, אך ללא סיבה חיצונית ברורה, עשוי להיות מוגדר כהיפראקטיבי וברגע שהוא נכנס להגדרות אלה יחד עם המגבלות של מספר ילדים רב בכיתה עם מורה אחת, יד על הדק הרטלין די קלה.
התנהלות של אנשים עם בעיית הפרדות הופכת את החיים לקשים ומורכבים ויוצרת ומובילה לאגירת מתח פנימי.
בעזרת תרגילים מהנים משיטת ורדי אפשר לשפר פלאים את יכולת ההפרדות ולהפוך את החיים לפשוטים יותר.
על הכותבת:
הדר בר יוסף
מאבחנת ומטפלת בשיטת ורדי
מנחת סדנאות ליווי התפתחותי לתינוקות, מדריכת הכנה ללידה
052-5518944
עוד באותו נושא
בימי הולדת, ובמיוחד בהפעלות ספורטיביות, ניתן לראות הרבה משחקים קבוצתיים בהם הילדים מחולקים לשתי קבוצות או יותר ומשחקים אחד "נגד" השני.
ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!
התגובות שלכם ...