מחקרים הראו שאחת מכל 4 נשים סובלת מצרבת בשלב כלשהו בהריון. יש הרבה נשים שמתחילות הריון עם בחילות וצרבות.

תסמינים:

  1. תחושת שריפה בחזה לאחר אכילה, שכיבה או פעילות גופנית.
  2. כאב בחזה או דופק מואץ.
  3. כאבי בטן
  4. תחושה של מזון שחוזר לפה עם טעם מלוח-חמצמץ.

הסיבות לצרבת:

  1. שינויים דרסטיים בהורמונים. עליה חזקה בהורמונים יכולה לעודד פעילות יתר במערכת העיכול.
  2. בשלבי הריון מתקדמים הבטן לוחצת על הסרעפת והקיבה – בגלל תנוחת העובר.
  3. השינויים ההורמונליים יכולים להשפיע על הסוגר בין הוושט והקיבה :גורמים לעיתים לרפיון הסוגר – אם הוא לא נסגר כשורה, יעודד צרבת.

תזונה לפי סוג דם ואבחון ייחודי להתאמת מזונות שאני עורכת יכולים להוריד משמעותית את תסמיני הצרבת ולשפר את הבריאות הכוללת. בכתבה זו אמנה המלצות כלליות:

המלצות טיפולית:

  1. לא לשכב מיד לאחר הארוחה. לחכות שעתיים שלוש לפני שהולכים לישון
  2. לשים 2-3 כריות מתחת לראש
  3. לשכב על צד שמאל – זה מקל בגלל מבנה מערכת העיכול
  4. לבישת בגדים רפויים
  5. להימנע, כמובן, מעישון, המגביר בין היתר יצירת חומצות קיבה.
  6. לנוח בישיבה לאחר הארוחה או בזמן הארוחה – זקוף ושיהיה נוח, משום  כשאנו מכופפים יש לחץ על הקיבה.
  7. לצמצם את גודל הארוחות ולהגדיל את מספרן .
  8. לא לשתות מים עם הארוחה, רק בין הארוחות.שתיית מים בזמן הארוחה מדללת את אנזימי העיכול ומיצי הקיבה , דבר שגורם לעיכול לקוי, לצרבות ונפיחות בבטן.
  9. טיפול להפחתת כעסים וסטרס: כשכועסים או נמצאים במצבי סטרס, המזון אינו מתעכל טוב, שוהה זמן רב בקיבה, תוסס וגורם לאי נוחות ולצרבות.
  10. להימנע מארוחות כבדות בסמוך לשינה:לאכול עד 4 שעות לפני השינה.
  11. להימנע ממאכלים ומשקאות הגורמים להיחלשות סגר הוושט: אלכוהול, קפה, שוקולד, תבלינים כמו: מנטה, שום, בצל וקינמון.
  12. להימנע ממזונות מטוגנים ומזונות עתירי שומן: השומן מאט את קצב התרוקנות הקיבה ומגביר סיכוי לרפלוקס. לא לצרוך מעל 3 מנות שומן ביום . מנת שומן: כף שמן זית, 7 זיתים, 1/8 אבוקדו, 4 שקדים, 1 אגוז ברזיל. להמנע משומן מהחי ומזונות מטוגנים.לא לצרוך מזון שומני לפני השינה.
  13. להימנע מעגבניות מבושלות, בצל, חצילים ופלפלים ירוקים היוצרים תגובה חומצית בקיבה.
  14. להימנע מחלב  המגביר את הפרשת החומצה, למרות שהוא מרגיע רגעית.
  15. לצרוך דגנים מלאים
  16. טיפ נפלא לצרבות :כשיש צרבת מומלץ לאכול כפית טחינה גולמית או 6 שקדים לא קלויים.
  17. שתייה או לעיסת זנגביל.
  18. שתיית תה קמומיל
  19. מומלץ לעשות בדרך קבע מתיחות של הגוף והבטן עם הידיים ישרות מעל הראש ולהרפות את מערכת העיכול.
  20. קמח לבן, דנונה,בשר מהחי, וסוכר לבן יוצרים תגובה חומצית בקיבה.

 

שימי לב כי מזונות שונים משפיעים בצורה שונה על כל אחת, בין היתר בגלל סוג דם שונה. לדוגמה: חלב ומוצריו יכולים לגרום לצרבות ונפיחות בקיבה לבעלי סוג דם A   ולעומת זאת מיטיבים ומרגיעים עם סוג דם B.  לכן, כדאי פשוט לנסות לזהות אילו מזונות גורמים לצרבות,ואותם להוריד מהתפריט.

 

ימים קסומים, ד"ר דורית מאיר

 

על הכותבת:
ד"ר דורית מאיר,
דיאטנית, נטורופתית ומאמנת אישית להרזיה,
מנחה סדנאות ייחודיות להרזיה, תזונה נבונה ובריאות לילדים, נוער ומבוגרים בשילוב: דיקור באוזן, אימון אישי להרזיה, דיאטה לפי סוג דם ואבחון ייחודי להתאמת מזונות
נייד: 054-4266880
http://www.dorit-meir.com/


עוד באותו נושא

התעמלות נכונה בהריון ועד ללידה – המדריך המלא

תרגילים נכונים יכינו את גוף האישה למאמץ הקשה, הן בעת הלידה עצמה, והן בתקופה שלאחר מכן בחזרה מהירה יותר למצב גופה הקודם.

מה את יותר: אישה או אמא?

מאז שנולדו הילדים הם הפכו להיות הדבר היקר לך ביותר בעולם כולו. אבל מה איתך? האם את עדיין יקרה לעצמך?

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!

הורים לילדים – מה אתם מחפשים?