קרה לכם פעם שחזרתם מפיקניק יום העצמאות כשאתם מרגישים כבדים, מלאים ומתחרטים על כל מה שאכלתם? כך תתארגנו נכון ותמנעו מזה לקרות שוב!

טיפים לארוחה בריאה ולא מעמיסה לכבוד יום מהעצמאות

רובנו מתכננים מראש את המנגל של יום העצמאות, קונים את הבשר, מניחים ירקות ושתיה בצידניות ויוצאים מוקדם בבוקר החג לתפוס מקום ולהתחיל לנפנף. ואז, בסוף היום, אנחנו חוזרים הביתה כבדים ומלאים ומתחרטים על חצי ממה שאכלנו ונתנו לילדים לאכול...

 

אבל אפשר גם לחגוג את יום העצמאות בצורה בריאה, מחזקת ובלי תחושת כבדות ועייפות. הכל מתחיל בתכנון והתארגנות מראש שמאפשרים לשמור את הכוחות לחגיגה האמיתית!

 

אז איך לא לוותר על ארוחת יום העצמאות ואפילו לשדרג אותה שתהיה יותר בריאה ומחזקת, ולא תרגישו עייפים וכבדים בסיומה? הכנה כמה טיפים:

 

1. להכין את הגוף לקראת הארוחה

בבוקר יום העצמאות, מומלץ לאכול ארוחה קלילה ומזינה שמבוססת בעיקר ירקות או פירות לבחירה. לדוגמא: שייק פירות/ שייק ירוק, סלט ירקות עשיר, סלט פירות ועוד.

המטרה בארוחה קלילה היא להזין את הגוף במזון מחזק ובריא ולא להכביד עליו לקראת הארוחה, אך גם לא להימנע מאכילה לגמרי ולהגיע מאוד רעבים לארוחת החג.

 

2. לאכול סלט ירוק כמנת פתיחה

הסלט הירוק יכין את מערכת העיכול לפירוק הבשר אותו נוכל במנה העיקרית, הוא יסייע לקיבה להוציא אנזימי עיכול ובמקביל יעשיר את הגוף בסיבים תזונתיים ויפחית את הסיכוי לחוות כבדות אחרי הארוחה. כבר עכשיו תוסיפו אותו לרשימה של האוכל לעל האש!

(מומלץ מאוד לבחור בסלט חסה עם לימון וקצת שמן זית).

 

3. לשלב ירקות ב-5 צבעים שונים בארוחה עצמה

לפעמים לא בא לנו לאכול הרבה סלטים כדי לא "להתמלא מהם", אך במקום הסלטים ניתן לשלב את הירקות במגוון אופציות שונים שיוסיפו רעננות וגיוון לארוחה עצמה, לדוגמא: ירקות על האש (פטריות/ קישואים/ עגבניות/ בטטה/ בצל/ שום ועוד), ירקות חתוכים, מטבוחה (סלט ירקות על האש) ועוד.

 

4. להוסיף חריף לארוחה

כן, כן, חריף. גם אם אתם לא מאלה שאוכלים יותר מדי חריף.  

מומלץ מאוד להוסיף פלפל חריף אדום (או שטה – פלפל אדום חריף חזק) כדי לסייע לגוף בפירוק השומנים. הפלפל החריף האדום מכיל חומר פעיל שנקרא קפסיאצין אשר מסייע לפירוק השומנים, לזרימת דם יותר טובה בגוף ולתמיכה עיכול בזמן הארוחה ועוד הרבה תפקידים חיוניים וטובים.

לכן מומלץ להוסיף לארוחה פלפל חריף בתור תבלין מעל הבשר או בתור סלט חריף כתוספת.

 

5. לוותר על הלחם

כדי להפחית או למנוע את תחושת הכבדות אחרי הארוחה, מומלץ מאוד לא לשלב פחמימה כמו לחם ביחד עם חלבון (בשר), במיוחד אם מתכננים לאכול כמות גדולה של בשר באותה ארוחה.

שילוב הפחמימה הפשוטה והחלבון יכביד על העיכול ויגרום לתחושת כבדות ונפיחות בבטן, בנוסף ברוב המקרים שילוב זה יוביל לגזים ואף עצירות ביום שאחרי (במיוחד אם לא רגילים לאכול ארוחה כזו באופן יומי/ שבועי).

 

6. לסיים את הארוחה לפני שמרגישים שבעים

הרבה פעמים אחרי ארוחה בשרית כבדה 93% מהאנשים מרגישים כבדות וחולשה ולרוב זה כתוצאה מהגעתם לארוחה רעבים מאוד ואוכלים עד תחושת השובע באופן מלא ואז הגוף מתקשה לעכל את כמות האוכל שנכנסת אילו בפרק זמן קצת וכתוצאה מזה תחושת הכבדות והעייפות בולטת וחזקה.

לרוב מזה זה יגרום לחיפוש מתוקים וסוכרים שיעלו את האנרגיה ויתנו קצת כוח אך בפועל זה מכביד עוד יותר על העיכול ועל הגוף.

 

7. לדחות את הקינוח לארוחת ביניים

אחרי הארוחה, 95% מהאנשים אוהבים לאכול קינוח מתוק. זה יכול להיות מתוך הרגל או מתוך צורך של הגוף באנרגיה ובכך הוא באופן אוטומטי שולח אותנו לאכול מתוקים וסוכרים כדי להעלאת את האנרגיה. אך בפועל כשאנחנו אוכלים קינוח אחרי הארוחה (במיוחד ארוחה בשרית) הגוף ישנה את סדר העדיפות בפירוק המזון ויפרק קודם את הקינוח כי זה יותר מהיר ורק לאחר מכן יחזור לפירוק הבשר, דבר שיוסיף עוד לתחושת הכבדות והחולשה.

 

8. טיפ לילדים

וודאו שהילדים אוכלים מספיק ירקות מגוונים בזמן הארוחה ושותים מספיק מים במשך היום!

ידוע שבשר אדום כבד לעיכול במיוחד לילדים והרבה ילדים מתקשים לעכל אותו וכתוצאה מזה הם חווים עצירות, נפיחות וגזים. כדי למזער מצב זה מומלץ מאוד לוודא שהילד אוכל מספיק ירקות בצבעים מגוונים (לפחות 5 צבעים) ולשים את הדגש על הצבע הירוק (מלפפון/ חסה/ ברוקולי/ אפונה ועוד).

בנוסף, יש לוודא שהילדים שותים לפחות 8 כוסות מים במשך היום כדי לסייע למערכת העיכול לעבוד ולנקות את עצמה.

 

 

והעיקר- יום עצמאות שמח!

 

 

על הכותבת:
ערין כמאל דקסה,
נטורופתית ומנחת הורים מתמחה בטיפול טבעי בהפרעות קשב וריכוז.
יועצת, מלמדת ומלווה משפחות לאכילה מחזקת
https://www.facebook.com/areenhealth

 


עוד באותו נושא

עוגוניות מתוקות וצבעוניות

כשהעוגוניות הצבעוניות האלו יהיו אצלכם במקרר, צפו להתגנבות יחידים של הילדים...

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!