בעוד מספר ימים נחזיר את מחוגי השעון שעה אחת אחורה ונעבור אל שעון חורף. איך זה משפיע על תינוקות וכיצד נעזור להם במעבר?

שעון חורף - איך נעזור לקטנטנים עם המעבר?

השבוע, בין שבת לראשון, אנו עוברים לשעון חורף.

נעביר את המחוגים שעה אחת אחורה.

לפני שהיו לי ילדים, מאוד אהבתי את המעבר לשעון חורף כי זה נתן לי שעה נוספת להתכרבל במיטה ביום שאחרי.

אבל, לילדים שלי לא אכפת מה מראה השעון. הם עדיין קמים בשעה שהם רגילים לקום.

 

אז אני רוצה לעודד אתכם ולומר שהמעבר משעון קיץ לחורף לא ישפיע על כל התינוקות. יש תינוקות שיקבלו את המעבר בקלות, וגם התינוקות שכן יושפעו מהמעבר יסתגלו ויחזרו לשגרה לאחר מספר ימים.

 

סביר להניח שבימים הראשונים של שעון החורף התינוק יראה סימני עייפות מוקדם יותר מהרגיל, כלומר אם רגיל ללכת לישון בשבע הוא יראה סימני עייפות כבר בשש בשעון החורף, זאת מכיוון שזו השעה שהוא רגיל ללכת לישון ובנוסף, מחשיך מוקדם יותר.

 

איך נעזור לקטנטנים עם החלפת השעון?

כבר היום, נסו לאחר את שעת ההשכבה של התינוק שלכן ממש במעט, 10-15 דקות לכל היותר, כדי לא לפגוע באיכות השינה שלו. מחר, נסו לאחר את שעת ההשכבה בעוד 10-15 דקות וכך גם מחרתיים.

 

לאחר המעבר לשעון החורף, נסו להקשיב לתינוק שלכן ולשים לב לסימני העייפות שלו. אם ביום-יומיים הראשונים הוא מראה סימני עייפות מוקדם יותר מהשעה הרגילה אז תזרמו איתו, תשכיבו אותו לישון מוקדם יותר. השתדלו לא "למשוך" אותו כי ה עלול לפגוע באיכות השינה. ונסו החל מיום למחרת לאחר שוב את שעת ההשכבה, כל פעם ב-10-15 דקות, עד שתגיעו לשעה הקבועה. תוך כמה ימים השעון הביולוגי של התינוק אמור כבר להסתדר לפי שעון החורף. חשוב בכל התהליך הזה לשמור על טקס השינה כפי שהתינוק רגיל אליו.

 

אם בימים הראשונים התינוק יתעורר בבוקר מוקדם יותר, נסו להחזיר אותו לישון כאילו זה אמצע הלילה. היו עקביים ונחושים ותוך כמה ימים הוא יתרגל לשעון החדש ויחזור לישון ולהתעורר כרגיל.

 

אפשר גם להחשיך את החדר יותר מהרגיל, כדי שייכנס פחות אור בבוקר.

 

חשוב לזכור שכל תינוק הוא יחיד ומיוחד ולכל אחד יש את זמן ההסתגלות שלו אל תשכחו להקשיב לתינוק שלכם, לשים לב לסימני העייפות שלו, להיות גמישים איתו ולאפשר לו את זמן ההסתגלות שהוא זקוק לה.

 

שיהיה לכולנו מעבר חלק ולילות שקטים!

 

 

על הכותבת:
לידור תמיר סטון
מנחת הורות ראשונית ומדריכת עיסוי תינוקות
בעלתMom of a kind  – המקום שלך בחופשת הלידה

 


עוד באותו נושא

הפרעות שינה - איך נדע אם אנו סובלים מהן ומה עושים?

הפרעות שינה הן בעיה שכיחה באוכלוסייה. להפרעות השינה יש השפעה שלילית משמעותית על תפקודנו בחיי היום-יום, בעבודה, בתפקוד החברתי, ביכולתנו הקוגניטיבית וכו'. הגורמים להפרעות שינה עשויים להיות פסיכולוגיים או פיזיולוגיים, והפרעות השינה עצמן יכולות להתבטא באופנים שונים. כמה דברים שכדאי לדעת

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!