ההריון גורם לשינויים גופניים משמעותיים בזמן קצר יחסית. בחירת כיסא תומך - ארגונומי בריאותי, חיונית ביותר לעבודה אפקטיבית והריון קל עבור נשים אשר במסגרת עבודתן יושבות שעות מול המחשב או שולחן העבודה.

להלן מספר טיפים לבחירת הכיסא הבריאותי המתאים להיריון.

העליה במשקל במהלך ההריון אינה מתפזרת על פני כל הגוף, אלא מתרכזת ברובה באזור חלל הבטן והאגן ומלווה בשינויים ביציבה. בעת הישיבה נדחס מרכז הכובד כלפי מטה. לכן, מומלץ לשבת על כיסא מרופד, בעל מילוי אלסטי המתאים עצמו למבנה הגוף. מומלץ שהריפוד יהיה מנדף זיעה או להניח על המושב מגבת כותנה.

 

מומלץ לבחור כיסא מתכוונן, עם משענת נטויה מעט לאחור, ליצירת זווית ישיבה (בין הרגליים לגב) של 100-110 מעלות, אשר תאפשר מרחב לבטן התופחת.

כיסא עם משענות ידיים, יספק תמיכה ויפחית את העומס מעמוד השדרה.

 

את הרגליים רצוי להניח על משטח מוגבה (למשל דרגש), לא מקופלות לאחור אלא בזווית קלה החוצה.

 

רצוי שלמשענת הכיסא יהיו קימורים מתאימים לגב התחתון, על מנת שתתמוך בעמוד השדרה ותמנע מתח מיותר מהגב התחתון הנושא ברוב הנטל.

 

חשוב שמסך המחשב בעת העבודה, יהיה ממוקם ממול במרחק יד פרושה לפנים (גם עם בטן חודש תשיעי) כאשר העיניים בקו ישר עם השליש העליון של המסך.

 

יש מקום לתת תשומת לב לשלב הקימה מהכיסא במידה ולכיסא יש גלגלים - למניעת החלקה ונפילה מסוכנת! בכדי שהקימה תהיה בטיחותית, יש להיעזר בידיות הכיסא ולהעביר משקל לאט אל עבר הרגלים, תוך תמיכה בדופן השולחן שממול, עד קימה מלאה.

 

חשוב מדי פעם לקום ולהתנועע כדי לשפר את זרימת הדם לגפיים, או לבצע מתיחות בזמן ישיבה, לפחות פעם בחצי שעה.

 

 

מזל טוב!!

 

 

על הכותב:
מומחי חברת יו אס אקספורט
המתמחה בכיסאות עבודה בריאותיים
http://usexport.co.il

 


עוד באותו נושא

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!

הורים לילדים – מה אתם מחפשים?