ציור היא אחת המיומנויות הראשונות שילדים רוכשים. במקביל לדיבור והבעה מילולית, הם נמשכים מאוד גם לביטוי עצמי בעזרת טוש או צבע על גבי הדף (במקרה הטוב) או קירות הבית (במקרה הפחות טוב...).

עם הזמן רוכשים הילדים דרכים נוספות להבעה ולמיצוי יכולותיהם כמו פיתוח התנועה או המוזיקה, אך הציור והאמנות מלווים אותם לכל אורך הדרך.

היום מתבצע חיבור נהדר בין ציור ואמנות לבין טכנולוגיה ומחשבים. אחת הדרכים לחבר ביניהם היא דרך האנימציה הממוחשבת. אם עד כה היו הילדים נהנים רק לצפות בה במחשב או בטלוויזיה, עתה הם יכולים גם ליישם אותה במו כישרונם.

 

משיטת הסטופ מושן לאנימציה ממוחשבת

אצל ילדים בעלי דמיון האוהבים לצייר ולרקום סיפורים שלמים בדמיונם ניתן למצוא פעמים רבות בשולי המחברת סיפור אנימציה. בכל דף תימצא הדמות בתזוזה קטנה מעט מזו שבדף הקודם כך שבמעבר דפים מהיר נוצרת תנועה. כך בדיוק התחילו סרטי האנימציה את דרכם. בעזרת אמצעים פשוטים ואפילו פרימיטיבים ניסו ליצור תנועה בציורים עד להמצאת הקולנוע.

מאז המצאת הקולנוע (או בתחילת הדרך - הראינוע) החל העניין לרוץ. תחילה הופקו סרטונים קצרים בדיוק באותה שיטה בה יצר הילד במחברתו את הסרט הרץ - שיטת הסטופ מושן, כשסרט ההנפשה הראשון באורך מלא היה שלגיה. מאז, מים רבים זרמו בנהר האנימציה. אם בתחילת הדרך היו הדמויות דו ממדיות בלבד, בשיטות שישנן היום ניתן ליצור עולמות שלמים- דמויות דו מימדיות ותלת מימדיות. השדרוג המשמעותי החל בשנות השמונים יחד עם התפתחות משחקי הוידיאו עד שבשנת 1995 יצא הסרט הראשון בהופק אנימציה ממוחשבת- "צעצוע של סיפור" מאז גילוי האנימציה הממוחשבת אין עד צורך בכמויות עצומות של אמנים ליצירת סרט מצוייר.

היום גם ילד, שאוהב ליצור עולמות מצויירים והוא בעל דמיון עשיר יכול ליצור סרט בעצמו. תוכלו לרשום את ילדיכם לחוג ייחודי בתחום הקומיקס והאנימציה הממוחשבת שיפתח בפניו עולמות חדשים ויעניק לו את הכלים לצור סרטוני אנימציה בעצמו...

 

עולם שלם של אנימציה

בשל הקלות בה ניתן ליצור היום אנימציה, היא הפכה לכלי מבוקש מאוד ולא רק בתחום הקולנוע: פרסומות, סרטוני טלויזיה, סרטונים המועלים ברשת, מעברונים, פתיחים של תכניות וכמובן גם משחקי המחשב - בכל אלה נעשה שימוש באנימציה ממוחשבת.

ילד אשר נחשף כבר בילדותו לתחום וכבר בילדותו השתתף בחוג רציני המספק כלים יוכל לעסוק בתחום גם בהמשך חייו ולדעת כבר בגיל צעיר את התשובה לשאלה שלעיתים גם מבוגרים עדיין מתחבטים בה: מה אני רוצה לעשות כשאהיה גדול.

הילד רוכש מיומנויות שתסייע לו בין אם יבחר בתחום האנימציה הממוחשבת כמקצוע ראשי ובין אם יעשה בה שימוש לכל תחום עיסוק אחר שיבחר. הידע כיצד להפיק סרטון מצוייר יכול לסייע לו גם לפרסם את משרד עורכי הדין שיפתח או את המרפאה שבה יטפל או כל תחום אחר בו יבחר לעסוק.

 

ללמוד במקום שחי את התחום

אם אתם תוהים היכן יכול הילד להחשף כך לעולם האנימציה הממוחשבת, מדובר על מקום שחי את התחום ולא חוג הנפתח במתנ"ס השכונתי. חוג רציני הניתן במכללה לאנימציה דיגיטלית ותלת מימד ובה לומדים גם סטודנטים בוגרים יכניס את ילדיכם אל אוירה מקצועית ורצינית במקום בו נושמים אנימציה.

במסגרת חוג כזה ילמד הילד את יסודות הציור והקומיקס תוך פיתוח החשיבה הצורנית, יתנסה בעבודה עם מגוון טקסטורות וצבעים, יקבל את יסודות העבודה בתוכנת Autodesk Maya, ופוטושופ. מן הדו מימד יעבור אל התלת מימד וילמד על עיצוב סביבות תלת מימדיות. הוא יקבל את היסודות של תוכנת התלת מימד המתקדמת Autodesk Mudbox. במהלך החוג יעבור הילד מסע מרתק ומופלא מן האנימציה הקלאסית אל עולם התלת מימד.

 

היום התחום המרתק של אנימציה ממוחשבת הפך לפתוח ונגיש לכולם. חשיפה לתחום בתקופת הילדות בה הדמיון עשיר במיוחד תספק לילד חוויה מרתקת.

 

בהצלחה!!

 

 

שלכם,

צוות אמאבא

 

עוד באותו נושא

סינדרום אחרי החגים

אז זהו, שלא! אחרי החופש מגיעה לעיתים תקופת הסתגלות וככל שהחופש ארוך ומדהים יותר, כך תקופת ההסתגלות ארוכה יותר

רוצים ילד חברותי? קבלו מדריך מקוצר

היות שההרגלים החברתיים של הילד מתעצבים במהלך השנים הראשונות לחייו, כדאי לפתח אותם כבר בהתחלה.

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

שטיח גן ילדים חיות

שטיח רצפה pvc לינולאום עמיד במיוחד מתאים לגני ילדים ומאפשר משחקי חיות שונים (למידת הצלילים, הליכה וכו׳).
גודל 150x250 ס״מ.

הורים לילדים – מה אתם מחפשים?