נשים רבות מחכות לרגע שבו תסתיים חופשת הלידה ויוכלו לחזור למקום העבודה, אך כשמתקרב הרגע הגורלי הזה וחופשת הלידה עומדת להסתיים, משהו בהן משתנה. הן מרגישות אשמות, מפחדות להשאיר את התינוק עם המטפלת או בגן הפרטי, מרגישות שזה עדיין לא הרגע...

הן מתמודדות עם הסתגלות אחרת בנושא ההנקה, עם שאלות כמו – האם זהו הזמן הנכון? האם זה לא מוקדם מדי? ומצד שני, הן מבינות את הצורך בפרנסה ובחזרה לעבודה – גם עבורן וגם עבור המשפחה כולה.

 

היערכי מראש – כדי שתרגישי בטוחה במאה אחוז

אחת הדרכים להקל על האשמה היא לבחור במטפלת או בגן שאת שלמה איתו במאת האחוזים. את חייבת להרגיש שלמה לחלוטין עם ההחלטה באיזו מסגרת להשאיר את התינוק ובאיזה פורמט.

מומלץ להשקיע זמן במהלך חופשת הלידה במציאת המסגרת הנכונה. התהליך הזה יגרום לכך שתרגישי בטוחה יותר, תהיי מוכנה למה שעומד לקרות ותיערכי לכל מסגרת בהתאם.

העיסוק בנקודה הסופית של סיום חופשת הלידה, חזרה לעבודה ומציאת מסגרת לתינוק כבר מהשלבים הראשונים של חופשת הלידה תבסס את המציאות הזו ותקל על המעבר. כדאי לקחת את התינוק לביקור אצל מי שתטפל בו, לבקר בגן מספר פעמים לפני הכניסה הרשמית וכך את תוכלי להכיר את הצוות ולהרגיש שלמה יותר עם ההחלטה.

 

התמודדות עם שאלת ההנקה

חלק נכבד מתוך תחושת האשמה מתבסס על עניין ההנקה. אימהות רבות מרגישות אשמות שהן לא יניקו יותר את התינוק במהלך היום, בגלל שהן צריכות ללכת לעבודה ושההאכלה שלו – אחת הפעולות המקרבות ביותר בין האם והתינוק – תיעשה בשעות האלו על ידי מישהו אחר. חשוב שתכיני את עצמך לנושא בכל דרך אפשרית.

השכירי או רכשי משאבת הנקה שתעזור לך להכין מצבור של חלב אם שיבוא לעזר בשעות שבהן את לא נמצאת. את תדעי מה התינוק אוכל ותרגישי בטוחה יותר. מומלץ להתחיל את השימוש במשאבת ההנקה עוד לפני שאת מתחילה לעבוד – התינוק יוכל להתרגל לבקבוק ואת תתרגלי לשגרת השאיבה.

 

השעות שלך: פעילות מרגיעה ותרפיוטית עוזרת להתמודדות עם האשמה

תחושת האשמה היא חלק קטן ממה שמלווה אימהות שחוזרות אל העבודה לאחר חופשת הלידה. העייפות, הצורך בזמן שהוא לגמרי שלך – לא של התינוק ולא של הבוס, השינויים בבית ומחוץ להם, כל אלו יכולים להשפיע ולהגביר את רגשות האשמה ואת הקושי.

עוד בתקופת חופשת הלידה, מיצאי לעצמך פעילות מרגיעה ובעלת ערך תרפיוטי ומרגיע. זו יכולה להיות קבוצת הליכה של אימהות שרוצות לחזור לפעילות גופנית לאחר הלידה, זה יכול להיות חוג יצירה, קבוצת אימהות מטיילות או כל פעילות אחרת. ההסתגלות לביצוע פעולות שלא קשורות באופן ישיר להיותך אמא, תעזור גם לבטל חלק מרגשות האשמה כשתצאי מהבית ותחזרי לעבודה.

 

תחושת האשמה מלווה לא מעט אימהות לאחר חופשת הלידה, אך חשוב לדעת שאת לא לבד. שיחה עם אימהות אחרות, שיתוף ברגשות, דיבור וביטוי לצד הרעיונות שנתנו כאן יעזרו לך לחזור לשגרת העבודה בצורה קלה וחלקה יותר.

 

 

המאמר באדיבות צוות בייבי רותם המציעה למכירה ולהשכרה מוצרי שאיבת חלב והנקה.

 

עוד באותו נושא

צילומי הריון - מתנה לכל החיים

תמונות מההריון מאפשרות לכם לחזור לרגעים מרגשים וחד פעמיים ומאפשרות לכם להראות לילדכם כיצד נראו

דכדוך לאחר לידה, דכאון אחרי לידה ומה שביניהם

מחצית מהנשים לאחר לידה (החל מההיריון ועד לשנה לאחר הלידה) חוות דכדוך, ואילו אחת מכל שמונה נשים חווה דכאון  אחרי לידה.

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!

הורים לילדים – מה אתם מחפשים?