הילד בן 6  ועומד לעלות לכתה א' - איך מכינים אותו להתמודדות החדשה, השונה לגמרי מזו שבגן?

בבית הספר הכל שונה:

שעות העבודה/לימודים וההפסקות.

המורות המתחלפות.

הצורך בישיבה ממושכת על הטוסיק בריכוז,

הצורך לעבוד עם הידיים ללא הפסקה בגזירה,

כתיבה, מחיקה, צביעה, תיוק דפים, החלפת מחברות,

שמירת הילקוט מסודר בכדי לא לאבד שום חפץ.

השיעורים המקצועיים: ספורט, מחשבים, ציור, ועוד...

התנהגות נאותה, ציות לכללים בבית הספר,

לימודים שקטים, הקשבה פעילה.

חידוד כל החושים, חידוד כישורי השמיעה, הדיבור.

 

מה עושים?

מכינים המון עבודות/חוברות לילד. מתחילים לעבוד.

ביום הראשון - שעה אחת. בדקו במה הילד חלש?

לא גוזר היטב? התאמנו איתו בגזירה.

ביום השני – שעתיים. וכו'.

גוונו: עברית, צביעה, גזירה, חשבון.

למדו את הילד לחשוב. היום ישנן חוברות מעולות לפתוח החשיבה.

שבו איתו. למדו אותו לחשוב. תנו לו רמזים עד שיגיע לפתרון בעצמו.

התבוננו בישיבה של ילדכם: האם הוא מסוגל לשבת בריכוז?

או שהוא קם וזז כל הזמן. נסו להושיב אותו.

יש בעיה? פנו לרופא הילדים.

ערכו לילדכם בדיקות דם. מגלים המון בבדיקות:

הילד אנמי? הוא חלש, לא מרוכז, עייף ונוטה לנוח. חוסר בברזל? כנ"ל.

בדיקת שמיעה ובדיקת ראייה – חובה לבצע לפני כיתה א'.

הילד ישתמש המון בשני החושים הללו בבית הספר.

למדו את הילד להתבטא בעל-פה. לענות על שאלה בדרך ארוכה,

להסביר תופעה.

שאלו אותו: מה דעתך על...?

הבעת דעה היא כישור חשוב.

האם הילד מזהה את האותיות? המספרים? חזקו אותו.

תנו לו דפי ציור גדולים, מכחולים, עודדו אותו לצייר מה שהוא רוצה או רואה.

פיתוח היצירתיות דבר חשוב.

 

יש לכם מה להוסיף?

נשמח לתגובותיכם בתחתית המאמר.

 

בהצלחה בבית הספר!

 

 

על הכותבת:
אתי-ענבל סגרון,
יועצת חינוכית, מאמנת אישית,
מומחית לאיתור ולטיפול בילדים ונוער
http://www.etisagron.co.il/

רוצים עוד טיפים? פנו אלי! 052-4329967

 


עוד באותו נושא

עצמאות...

ניתן לראות בכיתה כיצד ישנם ילדים עצמאים יותר ומתמודדים בקלות ובפרופורציות אחרות עם חברים, צוות ההוראה והלמידה

ארוחת עשר מכל הלב

רוצים להכין ארוחת עשר בריאה, מעוצבת ושהילדים באמת יאכלו?

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!

הורים לילדים – מה אתם מחפשים?