היום נכין ממתק שאפשר להכניס גם למשלוחי המנות שלנו לקראת החג.

משנכנס אדר מרבין בשמחה וגם... מרבין בממתקים!

אז שאלה לי אליכם: אם כבר אנחנו וילדינו אוכלים ממתקים (ומי כמונו יודע שגם אנחנו אוכלים...) למה שלא יהיו בריאים? הרי נרגיש טוב כפליים אח"כ- גם כי טעים לנו, וגם כי בריא לנו.

בסדנאות שלי הילדים ואני מכינים שוקולד בעצמנו, וגם כל מיני ממתקים והפתעות עם שוקולד והכל ללא סוכר לבן וללא חמאה ושומן רווי, ונחשו מה? כולם מלקקים את האצבעות! וגם את הצלחת!

כל הילדים בסדנאות שלי כבר יודעים- לא אומרים איכס על משהו לפני שטועמים. ואז, לאט לאט, אפילו דברים מוזרים כמו דלעת או סלק פתאום מקבלים יחס אחר, אפשר לומר "מתחפשים".

לכבוד אדר, ולכבוד הסדנא הקרבה להורים וילדים בפורים, אני מגרילה הפתעה בריאה וטעימה לנרשמים, כל הפרטים בסוף...

 

ונעבור למטבח

עוגיות פצפוצי אורז

היום נכין ממתק שאפשר להכניס גם למשלוחי המנות שלנו לקראת החג. אמנם הוא לא שיא הבריאות והדיאטה, אבל הוא ממש מגניב, והוא גם ללא צבעי מאכל, חומרים משמרים וכד‘.

 

 

המצרכים

1 כוס פצפוצי אורז

1 כוס שיבולת שועל (לצליאקים- אפשר להחליף בעוד כוס פצפוצים ולהוסיף כף פשתן טחון)

1 כף קמח (ואם זה ללא גלוטן- קמח אורז/ קונדיטור)

100 גר‘ שוקולד לבן

חצי כוס חלב קוקוס

1 כף סילאן

1 כף טחינה או חמאת בוטנים או חמאת שקדים או כל חמאה אחרת שאתם אוהבים

אופציה: חצי סלק מגורר/ חצי גזר מגורר/ חצי כוס פירה דלעת

 

 

אופן ההכנה

ממיסים בסיר קטן את השוקולד הלבן והחלב קוקוס. על אש ממש קטנה ומערבבים כל הזמן, אם מרגישים שזה עומד לבעבע מכבים את האש וממשיכים לערבב עד שנמס.

מוסיפים שיבולת שועל, סילאן וירק צבעוני לבחירתכם (נחשו מה הוספתי בתמונות?).

מוסיפים קמח ופצפוצי אורז ואת החמאה.

מכבים את האש וממשיכים לערבב עד שהעיסה אחידה. אם העיסה נוזלית ממש מדליקים עוד קצת את הגז ומבשלים תו"כ ערבוב, תוך דקה התערובת תהיה יותר סמיכה.

קורצים עיגולים עם כפית או עם ידיים רטובות ואופים כ10 דקות ב200 מעלות, עד שהשוליים יציבים. (אפשר גם לאפות משטח אחד ולחתוך לריבועים, או לחרוץ צורות).

העוגיות יהיו עדיין רכות אבל יתקשו מאוחר יותר- קריספי מבחוץ ורך מבפנים.

למגניבים במיוחד- אפשר להין עוגיות חצי ורודות חצי כתומות!

 

 

 

עוד ההתאמות לרגישויות שונות למזון:

  • ללא לקטוז- אפשר להחליף את השוקולד הלבן בחמאת קקאו ולהוסיף עוד כף סילאן.
  • לצליאקים- אפשר להחליף את שיבולת השועל בעוד כוס פצפוצים ולהוסיף כף פשתן טחון.
  • ללא סוכר- אפשר להחליף את השוקולד הלבן בחמאת קקאו, להשתמש בקמח אורז מלא ולהחליף את הפצפוצים בעוד שיבולת שועל או ברנפקס, ולהוסיף סטיביה לפי הטעם במקום סילאן.

 

 

 

שלכם,
הגר עוז
קונדיטורית ומדריכת סדנאות אפייה וקינוחים לילדים בכל הגילאים
מפתחת פעילויות ייחודיות לילדים
https://hagaroz.com

 


עוד באותו נושא

משנכנס אדר מרבין בשמחה – איך להכניס את השמחה הביתה?

יום רודף יום, לקחת את הילדים, להחזיר, הסעות לחוגים, קצת ריבים בין האחים ולישון... ובחודש אדר מרבים בשמחה. איך?

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!

הורים לילדים – מה אתם מחפשים?