האם יש דמיון בין התהליכים בגידול וטיפוח ילדים לתהליכים בטיפוח עסק קטן או עסק ביתי, ומה הקשר של כל זה לט"ו בשבט?

ט"ו בשבט ילדים ועסקים

 

האם יש קשר בין ילדים לעסקים? האם יש דמיון בין התהליכים בגידול וטיפוח ילדים לתהליכים בטיפוח עסק קטן או עסק ביתי, ומה הקשר של כל זה לט"ו בשבט?

ט"ו בשבט חג הנטיעות – מסמל עבורנו צמיחה, התחדשות ויותר מכל את היכולת ליצור שינוי מהותי של צמיחה. כך אנחנו זורעים שתילים קטנים כדי שיהפכו לעצים שלמים. המעבר משתיל רך וקטן לעץ גדול בעל גזע איתן הוא שינוי משמעותי ביותר של צמיחה וגדילה גם כשהרוח נושבת והתנאים לא אידיאליים.

 

ואיך אנחנו עושים זאת בהצלחה?

בהתחלה כשהשתיל קטן אנחנו דואגים להגן עליו, נותנים לו סביבה שהרבה פעמים מוגנת מפגעי מזג האויר, דואגים לדשן ולהשקות את הקרקע באדיקות אינטנסיבית, ולאט לאט כשהוא צומח הוא עובר פעמים רבות לסביבה ולתנאים יותר טבעיים.

 

באופן דומה אנחנו מטפחים את הילדים: בהתחלה מגוננים עליהם מכל דבר ולאט לאט כל אחד בקצב שלו, משחררים את החבל ונותנים לילד הזדמנות להתמודד בעצמו, בין אם זה התמודדות עם ילדים בגן או התמודדות עם מורות בבית ספר וכיו"ב. כמובן שכדי שהילד שלנו יגדל להיות אדם בוגר ומוכשר ככל האפשר אנחנו משתדלים לצייד אותו בכלים, רושמים אותו לחוגי העשרה וכיו"ב, וכל זה לטובת הצמיחה שלו האישית, הרוחנית וכמובן הגופנית.

 

ומה עם העסק הקטן שלנו?

בהצלחה הוא לא תמיד ממש רווחי, לא תמיד מסתדר לגמרי בעצמו מבחינה תקציבית, וזה הזמן שלנו לשתול ולזרוע את זרעי ההצלחה בעסק.

 

איך אנחנו עושים זאת?

כל דבר שאנחנו בונים בעסק אנחנו בונים כנכס. לדוגמא אם אני בונה אתר אינטרנט לעסק אבנה אותו כנכס בעל יכולת צמיחה ויכולת גדילה, אדאג לאפיון נכון של האתר מבחינת הגולשים ואדאג לאפיון נכון של האתר מבחינת גוגל, כמובן אדאג לכך שהאתר ייתן ערך לגולשים והכי חשוב אדאג שהאתר ייתן לכל אחד את מה שהוא מחפש. כדי לעשות את זה אני פעמים רבות צריך לצרוך את השירותים של מומחים שונים לאתרים, ממעצב אתרים ועד מומחה לקידום אתרים. לפני שאנחנו רצים רחוק אנחנו חייבים לזכור שפה אנחנו זורעים את זרעי ההצלחה. השלב הזה לא אמור להיות רווחי, זה שלב שאנחנו בעיקר משקיעים כדי ליהנות מהפירות אח"כ.

 

המותג שלנו

בנוסף לאתר עלינו לדאוג לטפח את המותג שלנו לגרום למותג שלנו לעלות בערכו כל יום ויום. כדי לעשות זאת אנחנו חייבים לחזק את המותג שלנו בתודעתם של אנשים, לקוחות פוטנציאליים ועוד. דבר זה עושים היום בין השאר ע"י שיווק ברשתות חברתיות.

 

יש עוד המון דרכים לתת לעסק שלנו את זרעי ההצלחה כדי שבסופו של דבר נקצור את ההצלחות.

עסק, ילד ושתיל הם דומים- ככל שנשקיע יותר בסוף נהנה יותר מהפירות.

 

 

על הכותב:
רמי בוכניק
מנטור אישי ועסקי
www.CoachHome.net
הצטרפו אליי לפייסבוק: http://www.facebook.com/coach2u

 


עוד באותו נושא

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!

הורים לילדים – מה אתם מחפשים?