הסיבה שאנו חווים חרדה בזמנים אלו, היא כי איננו יכולים ממש להשפיע ואנחנו מה שנקרא ב"כוננות ספיגה". נשמעים להוראות פיקוד העורף ובחוסר מעש.

רוב הרופאים כיום יציעו לכם תרופות הרגעה או סמים ממשפחת הפרוזק והציפרלקס. קל להתחיל, קשה מאוד להפסיק.

ובשביל מה באמת? כך תשרדו את התקופה באופן טבעי. 

 

הימנעו ככל האפשר מלהקשיב, לקרוא או לצפות בחדשות!

מהדורות החדשות מעבירות הרבה מידע מדאיג באופן מרוכז, וכך יוצרות רושם מוגזם ש 'הכול שחור'.

עדיף שלא להאזין או לצפות בטלוויזיה בטקסי ההלוויה. הצפייה מביאה אותנו להזדהות ואבל על כל אחד ואחד מהחיילים שנהרגו, במקום לחשוב על החיים שניצלים ועל מטרת הלחימה. הבשורות הרעות שולחות אותנו בזיכרון לכל הזמנים בהם חווינו אימה וחרדה. הרגעים האלו מציפים ומשתקים.

 

היו עסוקים!

כשפעילים לא חושבים על המצב. תשומת הלב נמצאת בעשייה ולא בכל מה שמעורר דאגה. כשיש אזעקה כמובן הולכים למרחב המוגן, אך לאחר מכן, חוזרים לשגרה כמה שאפשר. אם המשק משותק, זה הזמן לעשות כל מה שתמיד אין לנו זמן לעשות. כשאתם מדברים עם חברים, עדיף לדבר על נושאים שמחים.

 

התקשרו עם אנשים שמחים ורגועים

אתם מכירים את האנשים שתמיד שמחים לספר את החדשות הרעות? התרחקו מהם! עדיף לדבר עם אנשים שמחים ומרוממי רוח. אם יש מישהו שתמיד מצחיק אתכם, התקשרו אליו יותר.

 

צאו לסיבוב רגלי כאשר זה מתאפשר

אפשר לצאת לטייל בסביבה שיש בה מרחבים מוגנים. לשים את תשומת הלב בחוץ על הסביבה במקום להתרכז במחשבות מדאיגות. צאו לסיבוב רגלי נינוח, והסתכלו על חפצים סביבכם עד שתגיעו לתחושת הקלה. זה מפתיע לגלות כמה הקלה ניתן להשיג מהליכה והסתכלות על הסביבה אם היא נעשית כהלכה.

 

אכלו הרבה חלבונים

ביצים, מוצרי חלב, עוף, בשר ודגים וחלבונים מן הצומח כמו קטניות (שעועית, עדשים, אפונה, חומוס ומוצרי סויה) דגנים (במיוחד גריסי פנינה, תירס וקינואה), זרעים (כמו פשתן, שומשום וחמניות) אגוזים ושקדים. החלבונים מייצבים מאד את מערכת העצבים.

 

הפחיתו את השימוש בסוכר ומשקאות ממותקים

בתקופות כאלו לעיתים מתחשק להתפנק בממתקים. עלייה בצריכת סוכר מביאה לשינויים קיצוניים ברמות ההורמון אינסולין ולניצול גבוה מהרגיל של ויטמינים ומינרלים שעלול לגרום לחוסרים, שמערערים את יציבותה של מערכת העצבים.

 

טלו באופן קבוע ויטמין סי וויטמין בי- קומפלקס ואומגה 3

ויטמינים אלו במינונים גבוהים מהרגיל, בשילוב עם החלבונים, ישפרו את היכולת שלכם לעמוד בלחצים.

 

היעזרו בתכשירים טבעיים המכילים סידן ומגנזיום כדי להירגע

הגוף מכיר את המינרלים האלה והם אינם גורמים לתלות.

 

השתדלו לא ליטול תכשירים המכילים צמח בשם ולריאנה לאורך זמן!

נדמה כי מדובר בתכשיר טבעי, אך זה לא כך. צמח זה עלול בעצמו לגרום לתלות ולהחמיר את החרדה לאחר שתפסיקו.

 

העצות הנ"ל לא מחליפות התייעצות עם רופא המשפחה. עם זאת, יש סיכוי גבוה שהרופא שלכם לא ידגיש מספיק את העצות הללו ובמקום זאת ימהר לרשום לכם תרופת הרגעה או תרופה נוגדת חרדה שעם הזמן אתם עשויים לגלות שתתקשו להפסיק את נטילתה.

 

בהצלחה!

 

 

על הכותב:
אילן סלומון, רוקח
http://www.helpful.co.il/

 


עוד באותו נושא

הבחירה היא שלי

ספר המתאר תחושות ומצבים מחייו של ילד שגדל בבית עם אם המתמודדת עם מחלה כרונית של חולשת שרירים.

רני ולייקי מנצחים את הפחד

ספר חביב העוסק בנושא חשוב מאין כמוהו: פחד חברתי של ילדים ופחד מפני כעסם של ההורים.

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!

הורים לילדים – מה אתם מחפשים?