במהלך תשעת ירחי הלידה הגוף עובר תהליכים רבים, צורת הגוף, משקלו ומאזן ההורמונים משתנה באופן דרמטי.

לעבור את ההיריון בדרך הקלה

טיפים להקלת תופעות לוואי לא נעימות בתקופת ההיריון

 

במהלך תשעת ירחי הלידה, הגוף עובר תהליכים רבים, צורת הגוף, משקלו ומאזן ההורמונים משתנה באופן דרמטי. חומרים רבים בגוף מופנים לבניית העובר וגורמים לחסרים בחומרים אלו אצל האם.

כל אלו עשויים לגרום לתופעות לוואי וסימפטומים לא נעימים האופייניים להיריון ומוכרים לכל אם.

 

לפניכן מספר המלצות לטיפול עצמי בתופעות אלו.

 

בחילות והקאות / בחילות בוקר:

בחילת בוקר, המלווה לעתים בהקאות, היא כנראה הבעיה המטרידה ביותר עבור יותר מ-50% מן הנשים ההרות בשליש הראשון של ההיריון.

 

  1. יש להקפיד על שתייה מרובה למניעת התייבשות.
  2. מומלץ לאכול ארוחות קטנות וקרובות זו לזו.
  3. מומלץ לאכול משהו קטן (קרקרים) לפני השינה.
  4. תה לימון וזנגביל יכולים לעזור להעביר את תחושת הבחילה.
  5. במצבי הקאה וסכנת התייבשות מומלץ לצרוך מספר מנות ELECTRORICE תכשיר המחזיר לגוף את המינרלים החיוניים ומונע התייבשות.

 

התכווצויות שרירים בלתי רצוניות

כ-30% מנשים בהריון סובלות מתופעת התכווצויות שרירים בלתי רצוניות בד"כ בלילה בעת השינה.

הסיבה לתופעה אינה מוחלטת, אך לרוב נגרמת ממחסור במגנזיום.

בכדי להקל משמעותית על תופעת ההתכווצויות ניתן להשתמש ב-Anti -Leg Cramps, המטפל בתופעה. התכשיר מותר ומומלץ לשימוש בתקופת הריון והנקה וניתן לרכשו בכל בתי המרקחת.

 

צרבת

עליית חומצה מן הקיבה לוושט (מצב שכיח מאוד ב-30%-50% מהנשים בהריון) – החומציות גורמת לתחושת הצרבת וגם "צורבת" את מיתרי הקול וגורמת לצרידות.

  1. ניתן להשתמש בתכשירים נוגדי צרבת במציצה הנמצאים בבתי המרקחת.
  2. מומלץ לפנות לרופא על מנת לטפל בנוגדי חומצה המותרים בזמן הריון.  

 

עצירות

  1. ההמלצה העיקרית היא שתייה מרובה. לפחות 6-8 כוסות מים ביום.
  2. השתדלי לאכול מזון העשיר בסיבים כמו פירות טריים ויבשים, ירקות טריים ומבושלים, סובין, דגנים מלאים, לחם מחיטה מלאה, גרעינים ואגוזים.
  3. מומלצת פעילות גופנית מתונה (הליכה).

 

בצקת ונפיחות ברגליים

  1. רצוי להימנע מישיבה ממושכת.
  2. מומלץ לנוח או לישון כשהרגליים מורמות.
  3. עיסוי הרגליים בשמן גרניום יביא להקלה משמעותית בבצקת ונפיחות ברגליים.

 

טחורים

יש לדאוג לפעילות סדירה של המעיים.

  1. מומלץ לצרוך ירקות ומזונות העשירים בסיבים ולהקפיד על שתייה מרובה.
  2. אמבטיות ישיבה יכולות להקל על כאב קל בפי הטבעת.
  3. כמו כן ניתן להשתמש במשחות נגד טחורים שאינן דורשות מרשם רופא ומותרות לשימוש בתקופת ההיריון.

 

כאבי גב תחתון

  1. מומלץ לחמם את אזור הגב התחתון בעזרת בקבוק עם מים חמים עטוף במגבת או כרית חימום.
  2. ניתן גם לחפש קרמים למריחה המכילים ארניקה טבעית המקלה במהירות על הכאבים ומותרת לשימוש בתקופת ההיריון .

 

 

על הכותב:
ניצן פרימור,
רוקח ראשי בחברת נווה פארמה
http://www.navehpharma.co.il/

 


עוד באותו נושא

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!