כולנו רוצים שהילדים שלנו יפתחו את השנה הבאה מוכנים יותר, בריאים יותר ושמחים יותר. אבל איך מתחילים?

10 טיפים לתזונה נכונה בשנת הלימודים

 

כולנו רוצים שהילדים שלנו יפתחו את השנה הבאה מוכנים יותר, בריאים יותר ושמחים יותר.

אבל איך מתחילים?

 

לפניכם 10 טיפים קצרים אבל חשובים לכל ילד (וגם להורים...)

 

ארוחת בוקר חובה

המומלצת ביותר: דייסת שיבולת שועל עשירה או פרוסת לחם משיפון מלא עם אבוקדו, ביצה, גבינה, ממרח חומוס ומלפפון.

במידה והילדים עדיין לא מוכנים לוותר על הקורנפלקס, מומלץ לחפש את הקורנפלקס המבוסס על דגנים מלאים כמו אורז, שעורה או שיבולת שועל ולא רק את אלו המבוססים על חיטה ותירס. תמיד כדאי להוסיף לקערה שיבולת שועל גסה, אגוזים קצוצים ופירות טריים.

 

ארוחת עשר מזינה

חשוב להקפיד שהארוחה תכלול קופסא עם ירקות חתוכים ומעט מיץ לימון, שהכריך יהיה מלחם מלא וכבד ולא לחם לבן, קל ואוורירי.

לילד ש"חייב" שוקולד בכריך, ניתן לערבב את השוקולד במזון בריא כמו ממרח שקדים (שקדייה) או ממרח חרובים ללא סוכר.

כדאי להוסיף שקית עם פירות חתוכים, אגוזים, שקדים ותמר לשעה מאוחרת יותר של יום הלימודים.

 

מעדני חלב אין

במקום מעדני חלב תעשייתיים, עדיף יוגורט ואליו נכניס פירות, חמוציות ללא סוכר, שקדים ואגוזים או גרנולה תוצרת בית.

חשוב לזכור, מעדני חלב דלי שומן, הם לא בהכרח דלי קלוריות.

 

ממתקים אאוט

ממשקאות ממותקים או משקאות דיאט (אף אחד לא באמת מרזה מזה...), מחטיפי אנרגיה, מנקניקים, נקניקיות, פסטרמה, מלוואח, ג‘חנון, מזון קפוא ומוכן.

כל אלו הם מזונות מצויינים לתעשיית המזון, אבל לא לנו...

 

ארוחת צהריים עשירה

מומלץ להשתמש בקינואה במקום הקוסקוס במרק או האורז במג‘אדרה.

בפירה תפוחי אדמה מומלץ לשלב גם בטטות ו/או שורש סלרי.

להעשיר את הרוטב לפסטה עם בטטה מגוררת או שורש סלרי מגורר.

קציצות אפשר להכין גם מקטניות כמו עדשים ושעועית אדומה, מזון עשיר בחלבון בריא מן הצומח.

 

ארטיקים ושייקים טבעיים

הכי כיף ובריא להכין ארטיקים מפירות (חתיכות מנגו על שיפוד, או לערבב 1/2 מילון, בננה, 2 קיווי, 2 כפות טחינה גולמית ו-4 כפות דבש ולהקפיא בתבניות- לילדים מעל גיל שנה!)

במקום מילקשייק, כדאי להכין שייק טעים ובריא מכפית ממרח שקדים, מים קרים, קרח, ופירות רכים כמו בננה/קיווי/מילון/ליצ‘י/תות ולהמתיק בסירופ אגב או מייפל אמיתי.

 

תוסף DHA לשיפור הריכוז

בשל המחסור באומגה 3 בתזונה בשנים האחרונות והקושי לקבל את חומצת השומן החיונית DHA מן הטבע, מומלץ ליטול תוסף המכיל DHA מרוכז אשר אושר על ידי הרשות האירופאית לבטיחות במזון כמסייע לתפקוד תקין של המוח: שיפור יכולות הלימוד, קשב וריכוז וזיכרון.

ממחקרים נמצא כי נטילת DHA בקרב ילדים שסבלו מהשפעות קשב וריכוז והפרעות למידה נלוות הראתה שיפור במספר פקטורים: שיפור משמעותי בריכוז, שיפור בחלוקת קשב, זמני קריאה והבנה קצרים יותר, זמן תגובה משופר לגירויים חיצוניים, שיפור בכושר הקריאה והאיות.

בעת בחירת תוסף ה-DHA חשוב לבחור קפסולה שמכילה כמות גדולה ומרוכזת שלDHA  טהור נקי עד כמה שניתן מ EPA, בקפסולה הקטנה ונוחה לבליעה.

 

פעילות גופנית יום-יומית

פעילות גופנית חשובה מאוד ברמה יומיומית.

כדאי לעודד את הילד לפעילות גופנית, לא בהכרח תחרותית, בחוגים, במגרש משחקים או סתם על הדשא.

ישיבה לאורך כל היום, מנוונת.

בחוץ גם פוגשים ילדים בשר ודם ולא רק דמויות במחשב...

 

תקשורת בין אישית

רצוי מאד למצוא זמן של "אחד על אחד", אולי בסוף היום.

זמן אישי, דקות מתוקות של תקשורת, ללא ביקורת, רק הקשבה, לחפש סימני מצוקה ולחבק חזק!

 

שינה בריאה

בשינה, הגוף הופך למפעל שיקום.

הוא עסוק בתיקון, ניקוי והבראה. ילדים חייבים לפחות 7-8 שעות שינה ביום.

 

 

על הכותבת:
נירית ספקטור, נטורופתית, פיזיותרפיסטית, מומחית בתזונה,
מאוחדת ספורט – רמת גן, שיר"מ אסף הרופא

 


עוד באותו נושא

הילד רוצה שוקולד

את יכולה להגיד לו: "עכשיו אמא לא מרשה". את יכולה גם להסביר לו את הסיבה. בלב שלך את יודעת מה הולך לקרות פה עכשיו...

מותק, הילדים התרחבו

בחודשי יולי-אוגוסט ישנה בדרך כלל עלייה של כ-2-3 ק"ג בממוצע, המתקיימת בקרב ילדים ומתבגרים כאחד. אפשר ומומלץ לסייע לילדנו לשמור על משקל תקין בתקופה חסרת מסגרת זו

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!

הורים לילדים – מה אתם מחפשים?