ראיון מיוחד עם תמר ושמרית, השותפות המייסדות למיזם Giftoree
ראיון עם השותפות המייסדות למיזם Giftoree
כמי שמלווה בשש שנים האחרונות מאות נשים עצמאיות, אני נתקלת בהרבה מיזמים שהנם, בעצם, more of the same או בעברית: מיזמים שונים, אבל אותו דבר.
זו הסיבה שהחלטתי היום לשתף אתכם, במיזם אחר, חדשני, שפונה לנשים מאותגרות זמן. (מי שלא נכנסת לקטגוריה, הכתבה הזו לא עבורה!)
וזו הסיבה שבחרתי לראיין את השותפות המייסדות של Giftoree.com, שהוא מיזם אינטרנטי צעיר וחדשני המאפשר, לראשונה בישראל, רכישה און ליין של כרטיסי מתנה( Gift Cards) מעוצבים ומותאמים באופן אישי למקבל המתנה. המיזם מרכז מגוון מוקפד של מותגים מובילים בתחומי האופנה, ספרים, מוסיקה, ילדים ועוד וייחודי באמצעי ההגשה והשליחה הרבים של הכרטיסים וכן באפשרות להזמין כרטיסים משולבים המתאימים לכל אדם וארוע (למשל: גיפטורי הריון ולידה, גיפטורי אופנה ועוד). "Giftoree.com" הוקם על ידי חברת סטינג גרופ בע"מ על ידי היזמיות תמר ליברמן ושמרית קליין.
סטינג גרופ נוסדה במטרה להוות זירת התרחשות להקמה ופיתוח של פלטפורמות אינטרנטיות, דיגיטליות, ורעיונות עסקיים בתחום האינטרנט והדיגיטל, ומתוך אהבה לתחום, ורצון להיות חלק מהסצינה המעניינת שמתרחשת בתחום בישראל.
קצת על תמר: משפטנית, עורכת דין, סטודנטית לתואר שני באוניברסיטת תל אביב בלימודי מגדר, עבדה כעורכת דין בתחום הליטיגציה האזרחית, המסחרית והנדל"ן ועברה לאחר מכן לעסוק בכל הקשור לזכויות אדם ומהגרי עבודה. פעילה חברתית, בעבר מדריכה, רכזת הדרכה ומפתחת תוכן בתוכניות יזמות וחשיבה שיווקית לצעירים בעמותת החינוך של התאחדות התעשיינים. אה וגם אמא לשניים.
קצת על שמרית: עו"ד בהכשרה, יזמת עסקית. עוסקת בהדרכה ואימון מנהלים בתחום של ניהול ממשקים ובניית שיתופי פעולה. יזמה והקימה את "עבריה" - מיזם פורץ דרך, המתחם הראשון מסוגו בעולם המשלב מקווה טהרה וספא לנשים, וניהלה אותו במשך 5 שנים ואמא לילדה בת 4.
ספרו לי, איך החלטתן לעבוד יחד?
נפגשנו לפני כ – 9 שנים (!!!!!!) במהלך התמחות בפרקליטות הפלילית בתל אביב, שנה שלימה בחדר קטן וצפוף הולידו קשר חדש ומיוחד, מאז כאמור כל אחת פנתה לדרכה (בזירה העסקית) ולפני כשנתיים, לאחר תפניות בקרירה שכל אחת עשתה, קיבלנו החלטה שאנחנו רוצות לעבוד יחד ולהקים חברה שתוכל להכיל את היתרונות של כל אחת מאיתנו. חברת סטינג גרופ בתחילת דרכה ליוותה מיזמים מתחומים שונים והייתה מעורבת בהם בכל מיני היבטים (עסקי, משפטי, מסחרי) כשבשלב מסויים החברה התכנסה להתמקדות בגיפטורי שנולד בחברה עצמה, והבייבי הזה דרש את מלוא תשומת הלב.
ואיך נולד הרעיון?
הצורך במיזם כמו גיפטורי עלה מתוך ההבנה כי אין מערך שתומך ברכישת כרטיסי מתנה בישראל והכל עדיין פועל בשיטה הישנה. הכי אולד סקול. הולכים לחנות כדי לקנות כסף על כרטיס, לא חבל על הזמן? (בעיקר לנשים עסוקות... כמונו) וגם, הכרטיסים עצמם מאפשרים לממש אותם רק בחנות אחת, וזה מגביל.
ההבנה הזו שלחה את המייסדות ללמוד את התחום וזירה חדשה, מלאה במודלים שונים נפרסה לפניהן. מחקרים העלו שהשוק הזה מעניין מאוד ונמצא בצמיחה בישראל, והושיבו את המייסדות ללמוד מודלים שונים ומגוונים בתחום שקיימים בחו"ל בהצלחה רבה מזה מספר שנים.
מחקר שוק נוסף שנעשה בארץ הראה כי תחום כרטיסי המתנה צומח בצורה דרמטית והשילוב הזה יחד עם הצמיחה במסחר האלקטרוני שקרתה בארץ הוביל להקמת גיפטורי.
מה היו החלקים המאתגרים, ממה חששתן?
היו מספר אתגרים בדרך, הראשון היה שאלת גיוס הכסף, מאחר והיה בידי החברה הון ראשוני עלתה השאלה מתי להתחיל את שלב גיוס ההון ממשקיעים חיצוניים.
האתגר השני היה להתאים את המודלים הקיימים בחו"ל לארץ ולאפיין את הפלטפורמה כך שתכלול רק מה שהכרחי בשלב הראשון (כי היו המון המון פיצ‘רים ועדיין יש שרלבנטים להתפתחות הפלטפורמה) זאת במטרה ליצור פשטות מתוחכמת שתהיה קלה ונוחה ושימושית, שהרי גם ככה מדובר בשרות חדש שיש להכיר לצרכנים/יות . וכן שתהיה יעילה וגם חוויתית.
עוד אחד האתגרים המשמעותיים היה יצירת שיתופי הפעולה עם הקמעונאים ובתי העסק המובילים בארץ שיאפשרו הצגת כרטיסי מתנה של המותג שלהם על גבי הפלטפורמה של גיפטורי (קסטרו, פוקס, הוניגמן, סטימצקי, ללין, סוהו מעצבים ישראלים - רונן חן, סיגל דקל ועוד), גם השת"פ עם זר פור יו המאפשר שליחת הכרטיסים ביחד עם מוצרים משלימים היה אתגר לא פשוט. בנוסף, מאחר והמיזם מאפשר שליחת כרטיס גם וירטואלי במייל וגם כרטיס מגנטי פיזית לבית הלקוח היה צורך במערכת שתדע להכיל את כל האפשרויות ליישם אותם ובסוף גם לקלוט אותם בשטח.
לדברי המייסדות העובדה כי מדובר בשתי נשים (ותו לא!) העלתה על פני השטח הנחות סמויות וסטיגמטיות מרובות ודרש מהמייסדות לחצות גשרים רבים.
למשל, העובדה כי הן הנשים היחידות (שהינן בעלות החברה) במחלקת הסטארט אפ בבנק יחד עם המאבק על מחיקת התדמית של שתי בנות שמוכרות מתנות (מתחרים בתחום הם כמובן סטארטאפ טכנולוגי בתחום המסחר האלקטרוני – גיפטורי בבעלותו הנשי הופך מיד לחנות מתנות), דרשה הוכחת יכולת והצגת "רצינות עסקית". תמיד עולה השאלה מי עומד מאחורי החברה (ומי מממן אותה...).
מה מאפיין את קהל הלקוחות שלכם?
לאחר שלב ההרצה התפעולית למדנו בחברה להכיר את הלקוחות, את ההעדפות שלהם ואת התחומים שדורשים פיתוח. הקהל הוא מאוד מגוון אך מכיל ברובו נשים עסוקות שיודעות להעריך את השירות שמאפשר לקנות מתנה שווה בצורה מהירה וקלה בתוך סדר היום העמוס שלהן.
במה אתן עסוקות היום?
היום עיקר המשאבים בחברה מופנים להגדלת השת"פים הרלבנטיים תוך הקפדה על תמהיל מגוון ומוקפד וכן פיתוח טכנולוגי נוסף מתוך דרישות שעולות מהשטח ובהתאם להתפתחות הטכנולוגיה והמרחב האינטרנטי לרבות רשתות חברתיות, מובייל וכו‘. וכמובן, הסוד להצלחת כל עסק – שיווק שיווק שיווק!
מה החזון של החברה?
החזון של החברה הוא להות פלטפורמה דיגיטלית מובילה למסחר אלקטרוני בכרטיסי מתנה, להתפתח עסקית וטכנולוגית ובעיקר, להיות שירות נוח וחווייתי לכל רוכשות המתנות העסוקות... שאלו הן בעצם.. אנחנו! ואתן!
איזה המלצות חשובות יש לכן בעקבות התהליך?
תמיד לקחת 3 הצעות מחיר מספקים אך לזכור לבחון את ההצעות לא רק על פי מדד המחיר, לספר על המיזם ואז לספר עליו עוד לכל מי שמוכן לשמוע ולהיות כנות ואמיתיות עם עצמכן, עם השותפים ועם הספקים השונים. וההמלצה הכי טובה: תקנו גיפטורי! זו המתנה המושלמת!
כמי שמלווה מאות נשים עצמאיות בשנים האחרונות, אני אוהבת לפגוש מיזמים יצירתיים וחדשנים, שמביאים ניחוח מרענן ולפרגן להם.
אני מאחלת לתמר ושימרית המון בהצלחה,
ומזמינה נשים שיש להן עסק שהוא מעניין, יצירתי, חדשני ומעשי, לפנות אליי ואשמח לראיין אותן.
שיהיה יום- (וגם- שבוע-חודש-שנה) האישה הכי מפנק שיכול להיות!
שלכם,
טל מזור
יוזמת ומנהלת ארגון אמ"א שפ"ע- מרחב התפתחות עסקית לנשים
עוד באותו נושא
קיים חוק שמתיר לאשה להיעדר שעה ביום לצורך הנקה. האם זה מספיק כדי לעודד נשים לקריירה לצד ההורות ולהיפך?
ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!
התגובות שלכם ...