חשוב לדעת שנמצא קשר ישיר בין צריכת סוכרים פשוטים לבין רמות ערנות וריכוז אצל ילדים ומבוגרים.

מאת צמרת בן דוד, נטורופתית והרבליסטית קלינית N.D , CI.H.

חשוב לדעת שנמצא קשר ישיר בין צריכת סוכרים פשוטים לבין רמות ערנות וריכוז אצל ילדים ומבוגרים. מזון נחות גורם לעלייה חדה ברמת הסוכר בדם הגוררת עלייה חדה של רמות האינסולין, כשלאחריה ישנה ירידה חדה נוספת ברמות הסוכר המביאה לעייפות, לחולשה ולבעיות קשב וקשיי למידה. צריכה קבועה של פחמימות מורכבות והימנעות ככל האפשר מפחמימות פשוטות תביא לוויסות רמות הסוכר ויציאת הסוכר אל הדם באופן מבוקר ואיטי. אציין ואדגיש שאין לאכול מזון מתועש ומעובד חומרים משמרים וצבעי מאכל. הנ"ל משבשים תהליכים עצביים וקוגנטיביים בכל מערכות הגוף.

לפניכם כמה המלצות לכריכים בריאים וטעימים שאתם יכולים להכין לילדכם לבית הספר או לטיולים בחופשת החג הארוכה. בתאבון!

אני מקווה שאשמש לכם כיד מכוונת ואשמח אם תיישמו המלצות אלו בבית:

  • הקפידו על לחם טרי מדגן מלא. הלחם עשיר בוויטמינים, מינרלים ובסיבים תזונתיים המסייעים בתהליך העיכול ותורמים לתחושת שובע לאורך שעות הלימודים.
  • גוונו לילדכם והציעו להם פיתה, בייגל, לחם, לחמניה עגולה, כריך משולש, בגט ועוד. כל עוד מדובר בדגנים מלאים.
  • כריך אבוקדו הוא טעים וקל להכנה. למעוך חצי אבוקדו עם מלח, פלפל ולימון לפי הטעם. ניתן לשדרג עם ביצה קשה.
  • כריך במילוי ממרח חומוס ביתי יוצר חלבון מלא מן הצומח. חלבון מלא מתקבל משילוב של דגנים (לחם/אורז) וקטניות (חומוסעדשים).
  • כריך עם חביתה וזיתים בתוספת של בזיליקום או/ו פטרוזיליה.
  • כריך עם טחינה גולמית משומשום מלא שהכנתם מבעוד מועד. ניכר בה הסידן, החלבון והברזל החיוניים בגדילתו של הילד. מומלץ במיוחד עם רצועות של פלפל אדום.
  • אם בטחינה עסקינן, אז עירבוב כף טחינה גולמית עם כפית דבש או סילאן תמרים יצור כריך עם ממרח מתוק. מזכיר את טעמה של החלבה.
  • כריך במילוי ממרח שקדים עם ממרח ריבה בטעמים שונים כמו תות, משמש או שזיפים. תלוי בהעדפתו האישית של הילד. הטעם המתוק מגיע מהפרי עצמו.
  • כריך במילוי ממרח חרובים שטעמו מזכיר ממרח שוקולד, אך בעל ערך תזונתי גבוה יותר. אינו מכיל קפאין או חומר ממריץ אחר. כדאי לנסות גם ממרח חלבה, ממרח תמרים וממרח קשיו. הנל עשירים בסידן ובחלבון ומשמשים כתחליף לגבינות.
  • החטיף לביה"ס צריך להיות ירקות חתוכים גס כמו מקלות גזר, מלפפון ירוק בקליפתו, פלפל אדום, כרוב סגול, עגבניות שרי, נבטים ועוד או לחילופין פירות משני צבעים לפחות, כמו תפוח עץ אדום, אבטיח, קלמנטינה, ענבים, שזיף טרי, בננה, אגס ירוק ואפרסק.
  • אחרון אחרון חביב: המים. הם אמנם נמצאים בכל המזונות ובכמות גדולה בפירות ובירקות אך צריכתם הכרחית להתרחשות כל התהליכים בגוף.

 

לקבלת תוכנית טיפול מלאה ניתן ליצור קשר בדוא"ל tosaf.tvuna@gmail.com.

 

על הכותבת:
צמרת בן דוד,
נטורופתית, הרבליסטית קלינית N.D , CI.H
ומנחת הרצאות בנושא תזונה מודעת
דוא"ל: tosaf.tvuna@gmail.com טלפון: 054-2395574

 


עוד באותו נושא

מבחנים ומתנות

הצלחת במבחן? יופי! מה לקנות לך? נשמע מוכר? כולנו רוצים שילדינו יצליחו בלימודים, בספורט ובתחום החברתי.

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!

הורים לילדים – מה אתם מחפשים?