אתן רוצות להיות ירושלים. להיות המקום בו הכל קורה, אליו מגיעים באופן קבוע

מאת טל מזור, יוזמת ומנהלת ארגון אמ"א שפ"ע.

לכבוד יום ירושלים החל היום וחג השבועות הממשמש ובא, רציתי להתמקד במנהג העליה לרגל לירושלים. ירושלים, עיר הקודש, העיר בה שכן בית המקדש, זכתה לאורך השנים לתנועה ערה של עליה לרגל ומשכה אליה תנועת קהל מתמדת מכל הדתות לאורך כל ההיסטוריה.

שלוש פעמים בשנה עלו לרגל לירושלים, הקריבו שם קורבנות, זבחו שם זבחים. לירושלים הביאו את הביכורים ואת פירות השנה הרביעית לנטיעת העץ, את המעשר השני וסוגיות לדיון בפני בית הדין הגדול. הנוצרים הפכו אותה לבירת הממלכה הצלבנית והמוסלמים עולים מדי שישי להתפלל על הר הבית.

אתן רוצות להיות ירושלים. אתן רוצות להיות האוטוריטה. להיות המקום בו הכל קורה, אליו מגיעים באופן קבוע לריטואליים חוזרים על עצמם והכתובת לכל לקוח נודד.

למה דווקא ירושלים? כי ירושלים סיפקה משהו שאף מקום אחר לא יכל לספק. מעמד של קדושה ששמור רק לה. אתן כבעלות עסק, צריכות למצוא את אותו ערך שיגרום ללקוחות לעלות אליכן לרגל.

איך יוצרים ערך? מספקים ללקוח את מה שהוא צריך, תוכן מעניין, ידע, הצעות אטרקטיביות באופן שוטף וכמובן מקצועיות. היו אבן שואבת לכל שאלה בתחומכם, מקור לעדכון, עניין וחידושים.

אם כן, איזה כלים עומדים לרשותכם על מנת לגרום לאנשים "לעלות אליכם לרגל"?
ובכן, יש לי חדשות טובות וחדשות רעות.

החדשות הרעות הן, שלירושלים היה יותר קל.
לא היו לה מתחרים על תשומת הלב.
היה רק בית מקדש אחד, כהן גדול אחד ודרך אחת ויחידה לעשות דברים. המציאות שלכם שונה ומורכבת הרבה יותר.

החדשות הטובות הן שלכם יש הרבה יותר כלים ודרכים כדי להגיע לקהל שלכם. אם פעם מסרים עברו באמצעות שליחים ועברו ימים, שבועות וחודשים עד שמסר הגיע ליעדו, היום אתם מוקפים בערוצי שיווק מגוונים שמאפשרים לכם להגיע במהירות, בקלות וללא עלות גבוהה לקהלים נרחבים. החל מפייסבוק ורשתות חברתיות, אתרים באינטרנט, בלוגים, יחסי ציבור, דיוור ישיר, פרסום, נטוורקינג ועוד ועוד.

תלמדו מירושלים: צרו הזדמנויות לארועים מיוחדים ומושכי קהל, פנו למכנה משותף רחב ככל שניתן ואל תפחדו מנושאים שנויים במחלוקת. זה יאפשר לכם לבלוט ולייצר לעצמכם מיצוב מרכזי  של בירת התחום שלכם!

 

יום ירושלים שמח!

 

הכותבת היא מייסדת ומנהלת ארגון אמ"א שפ"ע לליווי ופיתוח עסקי של נשים המחוייבות להצלחתן, המקיימת יום עיון בנושא הכנת העסק לקיץ בתאריך 15.6.11, בהרצליה.


עוד באותו נושא

מוזיאון מגדל דוד

מוזיאון מגדל דוד מזמין להציץ לתקופות שונות בחיי העיר ירושלים.

ג'רונימו סטילטון: כתב היד המסתורי של נוסטכברוס

ג'רונימו סטילטון, העכבר הכי נרגן אבל טוב הלב, חוזר בהרפתקאה שתחילתה ביריד הספרים הבינלאומי שנערך בפרנקפורט. וכרגיל, הוא על סף התמוטטות עצבים במיוחד כשנופל לידיו כתב סתרים שהוא צריך לפענח...

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!

הורים לילדים – מה אתם מחפשים?