שוב מגיע השלב הזה בחיים שמחליטים לחפש מקום עבודה חדש. או לעיתים מחליטים זאת עבורנו.
משימת כתיבת קורות החיים היא מטלה שלעיתים מעצבנת, לא נעימה ורוצים להיפטר ממנה מהר, אך לא.
יש להשקיע בכתיבת המסמך מחשבה רבה:
מבחינת המבנה,
מבחינת התוכן,
הפונט,
הצורה,
ועוד...
כמנהלת שיווק לשעבר באחת מחברות ההשמה הגדולות בארץ למדתי למה מצפות מנהלות משאבי אנוש ממסמך קורות החיים.
כמה טיפים על קצה המזלג:
אחידות היא מילת המפתח - פונט, דרך כתיבה, מבנה.
בפירוט הפרטים האישיים - אין צורך לציין מספר אישי, מצב משפחתי גיל וכד‘... יש לציין רק שם ודרכי התקשרות כמו כתובת, מייל וטלפון.
יש להקפיד על תיאור התפקיד והיכולות שנדרשו באותו תפקיד.
אין צורך לציין סיבת עזיבת מקום העבודה הקודם.
אם יש "חורים" בתקופות התעסוקה או תקופות תעסוקה קצרות, עדיף לציין את הטווחים בשנים ולא בחודשים. לדוגמא אם תקופת התעסוקה הייתה מאוגוסט 2008 ועד מרץ 2009 אז ניתן לכתוב 2008-2009, וכך קורות החיים מצביעים על יציבות.
אין צורך לציין מקומות עבודה מלפני 10 שנים אלא אם הם חשובים להתפתחות הקריירה או לתפקיד המסוים שאליו פונים.
מאותה סיבה אין צורך לציין את בית הספר היסודי. מספיק לציין את התארים האקדמאים או הקורסים המקצועיים.
קורסים והשתלמויות יש לציין במידה והם רלוונטים לתפקיד המבוקש, גם אם מדובר בקורס מיוחד כמו מקרמה (זאת יהיה ניתן להעלות בראיון העבודה עצמו).
והכי חשוב, לאחר כתיבת המסמך, הראו אותו לחבר טוב. איש מקצוע, רצוי, משהו שאתם סומכים עליו.
בהצלחה!
על הכותבת:
אירמה קופרמן דבר
אסטרטגיה וחונכות עסקית
054-5615695
irma@irmakd.com
עוד באותו נושא
יום המשפחה הוא יום שבו כל בני המשפחה מעריכים זה את זה, שמחים ביחד ו... מביאים מתנות.
ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!
התגובות שלכם ...