בתקופת בר כוכבא שימשו המדורות כאמצעי תקשורת וכדרך להעברת מסרים ממקום למקום.
מאת טל מזור, מנהלת ארגון אמ"א שפ"ע.
בתקופת בר כוכבא שימשו המדורות כאמצעי תקשורת וכדרך להעברת מסרים ממקום למקום. בתקופת הפלמ"ח היוותה המדורה מוקד חברתי וסביבה ניתן היה לשמוע את הרכילות האחרונה, המידע העדכני ביותר ולהרגיש חלק מקהילה.
כשאנו עומדים בפתחו של לג בעומר, חג המדורות, זו הזדמנות מצויינת לדבר וללמוד על העברת מסרים, בבית ובעסק, בעידן האינטרנט.
בעסקים אנו מדברים על תקשורת שיווקית, שהיא תקשורת תומכת מכירות, המסייעת להשגת המטרות של העסק. כיצד תצליחי לגרום לעוד לקוחות לרכוש את השירות ו/או המוצר שאת, בעלת העסק, מציעה. בהגדרתה הרחבה ביותר, תקשורת שיווקית היא כל דבר שמסוגל לשאת לוגו ו/או להעביר מסר משפיע חיובי אל קהל/י המטרה.
אבל גם בבית יש לנו תקשורת שיווקית, גם בבית השיווק הנכון והדרך בה את מתקשרת מסרים החוצה הוא הדרך שלך להשיג תוצאות.
לדוגמה: כדי להניע את הילדים לעשות פעולה אפשר לומר: לך לסדר את החדר! ואפשר לומר: מי שיסדר את החדר יוכל לבחור איזה משחק משחקים. אפשר לשווק את שטיפת הכלים כמשחק ואת הביקור אצל הרופא כמבחן אומץ, והמסר שלכם יעבור בהתאם.
אם חשוב לתת לילדים שלך סמכות, אחריות ושותפות, חשוב גם להפנים את היחס הזה ללקוחותיך, לייצר דיאלוג עם הלקוחות ולאפשר שיחה. המדיה החברתית והתפתחות אפשרויות לתקשורת שיווקית בעידן האינטרנט מאפשרות לך לעשות בדיוק את זה.
כבר שנים שכולם אומרים "שאם אתה לא שם, אתה לא קיים". בתחילה האמירה היתה מופנית כלפי בעלי עסקים והתייחסה לנוכחות באינטרנט. היום בעידן הפייסבוק, האמירה נכונה לכולם- מבוגרים, הורים וטף.
העולם משתנה, ולכן כאשת עסקים וגם כאמא, חובה עליך ללמוד את השפה המשתנה. לא משנה כמה טוב יהיה המוצר שלך, עליך חלה חובת ההנעה. חובת התקשורת המקדמת עם הלקוח. כהורה, לא פחות חשוב שתדעי כיצד מתקשרים הילדים שלך ותוכלי לעמוד לצידם גם בסיטואציות וירטואליות.
אפילו החברות הגדולות במשק מזמינות אותנו למצוא אותן בפייסבוק, אז אם זה מה שעושים הגדולים בשוק, מה יגידו אזובי הקיר? היתרון הבולט של נשים עצמאיות, היא שהתקשורת האישית נגישה להן יותר. נשאלת רק השאלה איך הופכים אותה לאפקטיבית יותר?
כבעלות עסקים עלינו ליצור את המדורות המודרניות שלנו ולמפות את אפשרויות השיווק השונות שעומדות לרשותינו על מנת להעביר את המסר השיווקי שלנו אל קהלי היעד המתאימים. כהורים, עלינו לדעת להעביר את המסרים שלנו בערוצים של תקשורת מתפתחת על מנת להגיע אל הילדים שלנו, קהל היעד אולי הקשה ביותר.
הכלים שעומדים לרשותנו על מנת לעשות זאת הם רבים וכוללים מדיה שונה מגוונת. רוב בעלות העסק חוטפות פחד משתק מרוב אפשרויות ומגיעות למסקנה השגויה שאם הן לא יכולות להקיף את כל עשרות ומאות המדורות של תקשורת שיווקית, עדיף לא לעשות כלום. טעות! מצאי לך את המדורה שלך, את דרך התקשורת המתאימה לעסק שלך. ואם נעבור לרגע להקבלה לילדים שלנו, מצאי את הערוץ שיפתח את התקשורת ביניכם ויכניס אותך לעולמם, אפילו אם מדובר בג‘סטין ביבר.
הכותבת היא מייסדת ומנהלת ארגון "אמ"א שפ"ע", פיתוח וליווי עסקי לנשים המחוייבות להצלחתן.
עוד באותו נושא
נשים בתקופתנו אמנם צועקות ודורשות שוויון בהורות, אבל באותו זמן מנכסות לעצמן את הילדים באופן בלעדי. דוגמא טובה לכך היא תיקי ההגירה.
ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!
התגובות שלכם ...