אכילת דגי ים וצריכת אומגה 3 באופן קבוע

ישמרו עליכם מפני היחלשות הזיכרון

 

למי מאיתנו לא קרה, ששכחנו איפה הנחנו את המפתחות או איך קוראים לאדם מוכר שפגשנו באקראי...  הנוירולוגים אומרים שאיבוד זיכרון קל הוא תופעה שכיחה, במיוחד כשמתבגרים. אנשים בשנות ה-50 לחייהם מתלוננים בדרך כלל שהם זוכרים פחות, אך התהליך עצמו יכול להתחיל כבר בסביבות גיל 30.  עם זאת תופעת היחלשות הזיכרון עלולה להפוך למטרד של ממש ולפגוע באיכות חייהם של קשישים רבים.

החדשות הטובות, על פי מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה במגזין  Neurology, שהסיכון לפגיעה בזיכרון יכול להיות קטן בהרבה בקרב אנשים שצרכו דגים אפילו רק פעם בשבוע.

במחקר נבדקו 3,660 אנשים בריאים מעל גיל 65, במשך כ-5 שנים ונמצא כי אנשים שאכלו טונה אפויה או צלויה ודגים אחרים העשירים באומגה 3, בתדירות של שלוש פעמים בשבוע לפחות, היו ב- 26% פחות סיכון ללקות בדמנציה או שבץ.   אכילת רק מנה אחת של דג עשיר באומגה 3 לשבוע הורידה את הסיכון ב- 13%. 

אומגה 3 הן חומצות שומן, המצויות בדגי ים- ביניהם טונה וסרדינים, אשר חשיבותן הבריאותית מוכחת בהיבטים רבים ושונים. צריכה קבועה של אומגה 3 נקשרת להפחתת סיכון למחלות רבות, כגון: מחלות לב וכלי דם, מספר סוגי סרטן, מחלות דלקתיות שונות, אלצהיימר ועוד.

לסיכום-

תוצאות המחקר אשר מוכיחות את חשיבות אכילת הדגים, לא נמצאו אצל אנשים שאכלו דגים מטוגנים. לכן, אם קשה לכם לצרוך דגים בתדירות המומלצת- פעמיים בשבוע לפחות, נסו את הטונה בקופסה. היא זמינה, משתלבת מצוין בכל ארוחה ובגלל שאינה נראית כמו דג היא נפלאה גם לילדים.

 

עוד באותו נושא

התמקדות במטרה פוגעת בדרך

האם אי פעם חשבת לעצמך, שאם רק ישתנה משהו אחד בתוכך - הכל ישתנה? הכל יהיה טוב יותר?

צמחים המווסתים ספיגת שומנים ומעניקים תחושת שובע

כעת כשחנוכה מאחורינו זה הזמן לעזור לגוף להתמודד עם המאכלים נוטפי השמן באמצעות צמחי מרפא המסייעים למערכת העיכול.

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!

הורים לילדים – מה אתם מחפשים?