כל בעלת עסק יודעת שעם פרוץ החופש הגדול כבר אין עם מי לדבר. הלקוחות נעלמים, ספקים יורדים למחתרת, חצי מדינה בחו"ל והחצי השני בבריכה ובים.
בחופש הגדול הילדים דורשים את תשומת הלב שלנו ונדמה כאילו עד שיגיע ספטמבר, ואולי אפילו עד אחרי החגים, אין טעם לדבר על יוזמה עסקית.
טעות! דעי כיצד לשווק את העסק שלך לקיץ באמצעות שורה של כללי עשי ואל תעשי.
אל תניחי מראש שמדובר בחודשים אבודים שלא יכניסו לך כסף. אם תיערכי אלהם נכון ובזמן תוכלי למקסם את ההכנסות שלך גם ב"עונת המלפפונים" ולהרוויח הרבה יותר ממה שחשבת. בנוסף, לא תמיד הרווחים מתבטאים בכסף. החודשים האלה יכולים להוות לך סולם לחודשים הבאים באמצעות ניצולם להכנת תכניות עבודה, כתיבת חומרים שיווקיים, ייזום פגישות, קשירת קשרים וכל פעילות שתקדם אותך בעתיד. אפילו מנוחה ואגירת כוחות יכולה להחזיר אותך בתנופה לשוק עם התקררות מזג האוויר, באנרגיות חדשות ורעננות.
עשי מיפוי של צרכי לקוחותיך בחודשי הקיץ, למדי את הקשיים שלהם, הרצונות שלהם ונסי לענות עליהם בצורה טובה, מתחשבת, תוך היכרות עם השוק המשתנה. שימי לב במיוחד אם קהל היעד שלך כולל הורים לילדים, שמערך השיקולים שלהם מקבל תפנית ברורה עם הגיע החופש הגדול.
אל תתקבעי על מה שעשית בעבר. תקשורת על לקוחות, דרכי שיווק, הכל משתנה בקיץ. אנשים לא יושבים במשרד, הם מנהלים את ענייניהם מהחופשה בחו"ל ומתחת לשמשייה שלצד הבריכה. היי נגישה אל לקוחותיך בדרכים מגוונות יותר ואל תתביישי לצאת לשטח ולהגיע עד אליהם דרך אירועים שונים, כנסים, ירידים או חוגי בית.
עשי לך תכנית כלכלית חכמה שתיקח בחשבון את צפי ההכנסות שלך ביולי ואוגוסט ותאפשר לך לשמור חלק מהתקציב של החודשים הרווחיים יותר, לשימוש בתקופה החלשה מבחינה תזרימית.
אל תתעקשי ללכת ראש בראש. אם כל הפעולות הללו לא מתאימות לעסק שלך, אולי את פשוט צריכה להירגע ולקבל החלטה עסקית של חופשה, מנוחה או פגרה לעסק במהלך חודשי הקיץ. את הפגרה תוכלי לנצל לקידום כל אותם עניינים שתמיד הבטחת לעצמך שתגיעי אליהם אבל דחית מחוסר זמן.
עשי סוייץ‘ מחשבתי והפסיקי להסתכל על הקיץ כעל תקופה מבוזבזת. מצאי את היתרונות, גם אם תנועת הלקוחות חלשה יותר והתמקדי באפשרות לבצע שינויים בעסק, לפתח תחומים חדשים, לשכור או לשחרר עובדים, לבחון שיתופי פעולה עם מגוון של גורמים, להכין תכניות, לכתוב מאמרים ולהספיק לעשות המון עבודה חיונית.
בהצלחה!
על הכותבת:
טל מזור,
מייסדת ומנהלת ארגון אמ"א שפ"ע
ליווי ופיתוח עסקי של נשים המחוייבות להצלחתן
http://www.ima-shefa.com/
עוד באותו נושא
למרות שממש עוד רגע אנחנו מתחילים את שנת 2022, עדיין קיימת הפרדה בין בנים ובנות בצבעים, בלבוש ובתחומי העניין. עדיין יש תחומי לימוד ומקצועות שנחשבים "גבריים" וכאלה שנחשבים "נשיים".
ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!
התגובות שלכם ...