יש לי ילדה שעולה לכיתה א' קוראת וכותבת ובחשבון שולטת בחיבור חיסור כפל וחילוק. מה כדאי להמליץ למורה לעשות איתה כדי שלא ישעמם לה?

שלום לך,

זוהי אכן שאלת השאלות!

תראי גם את תשובתה של ליאת שטגליץ, מנהלת תחום מעברים וכיתה א‘ - קראי את תשובתה לאותה שאלה.

לעניות דעתי וכך אני הייתי נוהגת,

כהורה, לא הייתי מיידעת את המורה, בשלב הזה, דהיינו בימים הראשונים של ביה"ס. הייתי מציעה שהמורה תבחין בעניין ותבדוק עם ההורים דרכי פעולה.

בנוסף, לדעתי אסור "להכניס" לילדה לראש שהיא אמורה להשתעמם כי היא יודעת קרוא וכתוב וחשבון, אני מניחה שישנם היום לא מעט תלמידים שמגיעים לכתה א‘ יודעים, וסביר להניח שהמורה תזהה אותם ותיצור קבוצת למידה מתקדמת.

הקושי הוא של ההורה שמצפה ללימודי אוניברסיטה. יש לזכור שחוץ מידע בית הספר אמור להקנות דברים נוספים, כך שאין מקום לחשוש משעמום, יש מקום לחשוש יותר שהתערבות מיותרת של ההורה תגרום להתחלה ברגל שמאל.

מקווה שעזרתי,

אילנה שניר, מנהלת תחום להיות הורים, פורטל אמאבא


עוד באותו נושא

בום בילי בום - כיתה א שלום

ספר הכנה לכתה א'. דרך הספור וההזדהות עם הגיבור, אנחנו יכולים לברר אם יש לילדנו פחדים מהמעבר לבית הספר.

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!