איך נשלח את הילד חזרה לגן אחרי הסגר קורונה ארוך בבית? והאם הפרידה בבוקר מאמא/אבא אחרי שהייה ארוכה בבית דומה לפרידה מההורים בתחילת השנה?

תקופה ארוכה, כמעט חודשים אינטנסיביים, מגיעה בימים אלה לסיומה.

במשך כל הזמן הזה היו הילדים בבית, עם אבא או אמא ולעיתים עם שניהם. הם היו חופשיים בבית, יצרו, לשו, שיחקו, צפו בסדרות שהם אוהבים, שרו ורקדו, וחלק גם ניהלו שיחות בזום עם הגננת ועם חברים.

מבחינתם- נהנו!

מבחינת ההורים, כרגע מורגשת הקלה גדולה בחזרה לשגרה פחות או יותר, יציאה לעבודה, מציאת קצת זמן אישי/זוגי.

 

כיצד יתמודדו הילדים עם החזרה למסגרת החינוכית?

להלן אתייחס ל 4 נקודות:

טמפרמנט הילד: מאפייני טמפרמנט. האחד קל לו לעבור ממצב אחד לשני, זורם עם שינוי, והאחר יותר מהסס, בודק...

קשר עם הגן טרום בידוד: היבט מהותי הוא מה היה טיב הקשר עם הגננת והחברים לפני היציאה לבידוד. כמובן במקרה של קשר טוב, ילד שאהב את הגן ובעל חברים- יחזור בקלות יותר.

הקשר עם הגן וחברים בתקופת הבידוד: מידת הקשר וטיב הקשר עם החברים וצוות הגן בתקופת הבידוד מהווה חלק חשוב בקליטה מהירה וקלה לגן, המשכיות פנים מול פנים.

הגן יהיה במתכונת של מחצית הילדים: קבוצה קטנה בכל יום מאוד מאוד מקלה על הילדים למצוא את מקומם ולקבל התייחסות אישית. יחד עם זאת חשוב לבקש שיהיו עם חברים שלהם לפחות אחד מהם.

 

פרידה, כמו כל פרידה, קצת מעציבה, יוצרת פחדים וחרדות מעבור לנגיף הקורונה, אך יחד עם הכנה ותגובה מרגיעה יהיה קל יותר.

חלק מהילדים, ישמח לפגוש את הגננת והחברים וחלק ממש לא.

חלק מהילדים בתחילה יחושו מבוכה וחלק יכנסו לגן בקלילות בפרט אם היה להם קשר עם הגננת במהלך הבידוד.

עד כאן מותאם לילדים בני ארבע עד שש.

 

גילאי 3 - גיל הביניים, לחלקם יהיה קל ולחלקם יותר קשה

לכן מומלץ מאד בגיל זה לעשות הכנה בבית: קשר עם הגננת בכל אמצעי כמה ימים לפני המפגש בגן, לעלעל יחד בתמונות מהגן לספר שחוזרים לגן ושאמא ואבא הולכים לעבודה והאחים לבית הספר או לגן שלהם.

לקחת בחשבון, שבימים הראשונים הם יכולים להיות הססנים, חשדנים, כועסים, נסיגות התפתחותיות, מתקשים להיפרד... אבל יחד עם זה ישמחו לפגוש את הצעצועים והמשחקים בגן, את המרחב המוכר, חברים והצוות החינוכי.

 

תינוקות ופעוטות

מאד דומה לתחילת שנה

תינוקות עד שנה וחצי שנתיים זאת התחלה לגמרי חדשה. אולי יזכרו את המטפלת את הפנים כמו שזוכרים דודה אבל להישאר ליום שלם?

ממליצה על הדרגתיות בלבד.

 

פעוטות בני שנה עד שלוש – בהדרגה, גם אם בתחילה ירוצו למטפלת שלהם וישמחו לפגוש חברים מוכרים ומשחקים אבל להיפרד לכל היום?

ממליצה מאד כמה ימים לפני, ליצור קשר עם ילד אחד או שניים ולהיפגש כמובן, בהתאם לתקנות, לעלעל בתמונות של המסגרת החינוכית להזכיר את שם המטפלת ולקחת חפץ מעבר ממש כמו בתחילת השנה.

והכי חשוב להיות מוכנים לנסיגות וקשיים כשהם בבית.

 

בהצלחה, ואשמח לענות על שאלות במייל/ווטצאפ.

 

 

על הכותבת:
גאולה מרום   M.A.
"העולם מלא צלילים"
מאמנת להעצמה אישית, מדריכת הורים התמחות בגיל הרך
דוא"ל maromgeula@gmail.com נייד 050-5651153
www.maromgeula.com

 


עוד באותו נושא

גיל שנתיים ותקופת המרד הראשון

מה שמחכה לכם כשהפעוט יתחיל להפגין עצמאות

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!

הורים לילדים – מה אתם מחפשים?