תינוקות ופעוטות: שינה

אחיזה במציאות

הרמתי את הקטנטונת. אחזתי אותה בתנוחה מעורסלת, צמודה לגופי. מוחזקת קרוב, פנים אל פנים. ידי רכות, נשימתי איטית, אך האחיזה מאוד איתנה וברורה.

לקראת שינה

השתדלו להגדיר את שעות האמבטיה והשינה. היו עקביים בשעות, עקבו אחר סדר יום מאורגן. זה עוזר לילד להבין את סוף היום ומכניס אותו לאווירת השינה של הלילה.

לישון לילה שלם – חלום שיכול להתגשם

מסתבר שהדרך לשנת לילה רצופה, מתחילה באופן בו אתם משכיבים אותם לישון!

יצירת מרחב שינה בטוח אצל הילדים

כיצד ניתן להקל על החזרה לשגרה ומה ניתן לעשות כדי להקטין את החיכוכים סביב שעת השינה למינימום?

המדריך להרדמת תינוקות ופעוטות

לא תמיד פשוט להרדים תינוקות ופעוטות, לפעמים זה מלווה בקשיים, במיוחד בתקופת חייהם הראשונות. כדי להתמודד עם קשיי הירדמות בגיל מאוחר ניתן להשתמש בשיטות מגוונות

ניפוץ מיתוסים על שינה

האם שינה בצהריים משפרת את התפקוד? האם ככל שנישן יותר בלילה נהיה ערניים יותר ביום? וכמה צריך לישון בסופ"ש כדי להשלים את כל מה שהחסרנו במשך השבוע?

עשרת הדיברות לשינה טובה

ברי המזל שבינינו מניחים את הראש וגולשים מיד לשינה, ואילו הסובלים מנדודי שינה מתהפכים, מסתובבים ומתאמצים לישון...

הפרעות שינה - איך נדע אם אנו סובלים מהן ומה עושים?

הפרעות שינה הן בעיה שכיחה באוכלוסייה. להפרעות השינה יש השפעה שלילית משמעותית על תפקודנו בחיי היום-יום, בעבודה, בתפקוד החברתי, ביכולתנו הקוגניטיבית וכו'. הגורמים להפרעות שינה עשויים להיות פסיכולוגיים או פיזיולוגיים, והפרעות השינה עצמן יכולות להתבטא באופנים שונים. כמה דברים שכדאי לדעת

מתקשים לישון?

הפרעות שינה הן בעיה שכיחה באוכלוסייה, כאשר למעלה מרבע מהאוכלוסייה יסבלו מהן במהלך חייהם.

< 1 2 ... > 

ליאת גולדשטיין
מנכ"לית פורטל אמאבא

פרופ עמוס רולידר
Ph.D, BCBA-D, מומחה לניתוח וטיפול התנהגותי

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!

הורים לילדים – מה אתם מחפשים?