ויזה הוא מותג עולמי גדול מאוד. למעשה, החברה כל כך מוכרת בישראל, ששמה הפך כמעט לשם נרדף עבור כרטיסי אשראי, כמו שקורנפלקס הוא כינוי כולל לכל דגני הבוקר.

עובדות מעניינות על ויזה

בכל העולם, אנשים משתמשים בכרטיסי אשראי של ויזה על בסיס יומי, וסביר להניח שממש עכשיו יש לכם כרטיס (או שניים) של המותג בכיס או בתיק, אבל כמה אתם באמת יודעים על החברה? זה הזמן להכיר את אחת מחברות האשראי הגדולות בעולם.

 

בנק אמריקה

הבנק הגדול ניסח את התוכנית שעם השנים הפכה לפלטפורמה של ויזה. בשנת 1958, בנק אוף אמריקה הנפיק את כרטיס האשראי הראשון לצרכן שנקרא BankAmericard. הרעיון היה ליצור כרטיס אחיד, שיתקבל על ידי כל סוגי הסוחרים. זה לא היה כרטיס האשראי הראשון, אך באותה תקופה התחום היה מבולגן: סוחרים שונים קיבלו כרטיסים שונים, וצרכנים התקשו לנהל את הרכישות שלהם ביעילות.

כאשר בנק אוף אמריקה השיק את תוכנית הכרטיסים, הוא הפיץ כרטיסי אשראי בשיווק אגרסיבי, על מנת לגרום לעסקים רבים לקבל אותם ולבסס נתח שוק רחב. זה עבד - ב-1959, יותר מ-2 מיליון כרטיסים כבר  הופצו בכל רחבי קליפורניה ו-20,000 סוחרים קיבלו בהם תשלומים. אגב, באותו שלב הכרטיסים אפשרו רכישות רק עד סכום של $300.

 

הפצה עולמית

בזכות הייחודיות והיעילות של הפלטפורמה שהקים בנק אוף אמריקה, בנקים רבים רצו להשתמש בה. הבנק קיווה וניסה להשיק את BankAmericard מחוץ לקליפורניה, אך לא הצליח, ובמקום זה חתם על הסכמי רישיון עם בנקים אחרים, החל משנת 1966. לאחר מכן, הצמיחה התרחשה במהירות, עד כדי נוכחות בינלאומית, שהלכה והתחזקה עם השנים.

עשר שנים מאוחר יותר, הרשת גדלה כל כך, שבנק אוף אמריקה וכל שאר בעלי הרישיונות החליטו להקים מבנה תאגידי חדש עבור הכרטיס. המבנה החדש הזה נודע בתור כרטיס ויזה, והוא נשאר כך עד היום. בימים אלה, השם ויזה כבר לא משויך אוטומטית לבנק אוף אמריקה, גם עבור רוב האנשים בארה"ב.

 

משרדי החברה

ויזה התחילה את דרכה בסן פרנסיסקו עד שעברה לסן מטאו ב-1985. ב-1993, ויזה עברה לפוסטר סיטי אך חזרה שוב לסן פרנסיסקו ב-2009, ושוב לפוסטר סיטי ב-2012, שם היא נשארה עד היום. באותה שנה בה נפסקה הנדנדה בין המיקומים, החברה פתחה מרכז טכנולוגיית מידע עולמי באוסטין, טקסס.

 

מודל עסקי ייחודי

בעוד שלרוב האנשים יש כרטיס ויזה בארנק, הם לא ממש מבינים איך החברה פועלת. ויזה היא לא בנק, היא לא מחזיקה את הכסף שלכם בכספת איפשהו, והיא לעולם לא תלווה לכם כסף בפועל. למעשה, החברה מתנהגת כמו מתווך, שמעביר את הכסף שלכם ממיקום אחד (הבנק שלכם) לאחר (הסוחרים מהם אתם קונים). החברה הופכת את ההעברה הזו לחלקה ומהירה ובתמורה, היא לוקחת חלק מההכנסות של הסוחרים.

 


עוד באותו נושא

רשת נעלי TO GO מציגה: השינוי הדרמטי במידות נעליים של ילדות

בשנים האחרונות חלה עליה במידת הנעליים של ילדות. רשת To Go מתאימה את עצמה ומרחיבה את טווח המידות והדגמים לילדות.

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!