ילדים, כמו מבוגרים, מגיעים בכל הצבעים, הגדלים והסוגים. אז למה עדיין קשה לנו לקבל ילדים שהם קצת שונים? ב"לנו", הכוונה בעיקר למבוגרים, כי ילדים מקבלים זה את זה כמו דף חלק, בחיוך ובהכלה אמיתית.
עמותת "ביחד" שמה לעצמה כמטרה לשלב ילדים עם צרכים מיוחדים בקהילה. לא אירועים סגורים לילדים עם תסמונת כזו או אחרת, לא פעילות בנפרד לילדים מאובחנים. שילוב והכלה של ממש, כמה שיותר, רק ככה אותם ילדים יהפכו מנתמכים לתורמים בקהילה.
אחד הפרויקטים של העמותה שכבר צבר רזומה של מספר חברות ומעצבות צעירות הוא שילוב של ילדים עם ובלי צרכים מיוחדים ביחד בפרסומות וקמפיינים של אופנה, אקססוריז ובעצם כל דבר. ולמה לא? ילדים הם ילדים - והם כולם רוצים להיות מיוחדים והם באמת כולם כאלה!
הפעם הצטרפה המעצבת "דנדי - תכשיטים בחשיבה חיובית" שהחליטה להשיק את קולקציית הצמידים החדשה לילדים בקמפיין עם העמותה. המילים שחרוטות על הפלטות כסף/זהב ושזורות בחוטים צבעוניים שילדים אוהבים במיוחד התאימו בדיוק לקמפיין הזה:
יכול/ה הכל, מנצח/ת, אהוב/ה, גיבור/ה, יצירתי/ת
וכך נפגשה לה בוקר אחד חבורה של בנות עליזות ובנים קצת ביישנים לצילומים משותפים. הילדים קשקשו, צחקקו, אכלו ארטיקים וחטיפים, הכירו זה את זו ובעיקר נהנו להיות במרכז העניינים. האימהות בעיקר התרגשו וקירקרו סביב הילדים- כמו כל אמא. אף אחד לא הרגיש שונה ואף אחת לא בלטה- כולם שווים כשווים. משולבים!
כבר מזמן הבנו שאין כזו הגדרה "נורמטיבי" ושצרכים מיוחדים זה לא קללה ושכל ילד הוא שונה ודומה, אחר וזהה. לכל ילד יש צרכים וכאשר שמים אותם בצד לרגע או לא מייחסים להם חשיבות יתר- מה שרואים זה ילד. וזה מה שצריך לראות!
ככל שיהיו יותר קמפיינים ופרסומות שמשלבות את אותם ילדים כמובן מאליו זה לא יראה שונה ולא יצריך התארגנות מיוחדת כי זה פשוט יהיה רגיל. וזה מה ששילוב והכלה צריכים להיות- רגילים ויום יומיים.
על הכותבת:
חן קרופניק, אמא מיוחדת
מטעם עמותת ביחד לקידום השילוב בחברה
עוד באותו נושא
עבור הורים טריים שמעולם קודם לכן לא התעניינו או ביקרו באתרים של מוצרי תינוקות, מדובר בשצף אדיר של מידע, הכולל מגוון של מוצרים, אפשרויות, מותגים, המלצות, דיס-המלצות וכן תתי-תתי אפשרויות. מה עושים? ממשיכים לקרוא!
ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!
התגובות שלכם ...