הורים המודעים לעובדה שהשליטה בחייו ובבריאותו של הילד בכל המישורים, התנהגותית, רגשית, מנטאלית ופיזית תלויה בתזונה שמספקים לו ובפרט בחגים ישמחו לקבל כמה חוקי ברזל לחגים ולחיים.

בכתבה זו ארצה להתייחס לכמה חוקים בסיסיים שימנעו החמרה במצב הבריאותי של כל ילד וגם הורה אחרי החגים אבל גם לאורך כל השנה. ההנחיות שלהלן הן אוסף המלצות ממחקרים שאספתי עבורכם.

 

סוכר לבן

לגבי השימוש בסוכר לבן. סוכר לבן הוא המזון הכי מסוכן לבריאות לצד המלח הלבן. ניתן להשתמש בצמח הסטיביה כתחליף. מחקרים הראו שהסטיביה מסייע לחולי סוכרת, משמש כתחליף לסוכר, מסייע לוויסות רמות הגלוקוז בדם. במחקר משותף לאוניברסיטת הירושימה ואוניברסיטת פורדו בצרפת, נמצא שהצמח מסייע נגד התפתחות עששת.  

 

שומנים

שומנים, כחוק, אסור לחתם שומן מכל סוג לא לבשל עם שמן מכל סוג. גם לא אם אומרים לכם שמותר. שמן הוסיפו לצלחת רק אחרי שהבישול הסתיים אחרת אתם פשוט מרעילים את הילד ואת עצמכם וגורמים לכבד שומני ומורעל. זהו חוק בסיס. שמן זית ושמן קוקס בכבישה קרה הם הטובים ביותר.

 

כלי בישול

יש להימנע מבישול בכלי אלומיניום. האלומיניום נמצא כרעיל לבני אדם, קשת התופעות שהוא גורם בהרעלה שלו כשהוא עובר מהמזון אליכם ואל הילדים הוא החל מאובדן זהות. הפרעות קשב וריכוז. צורך לרצוח כשרואים סכין באמצעות דקירה. כן מה שאם שומעים זוהי דלוזיה שאלומיניום בהרעלה גורם. ועד אלפי סמטומים של הרעלה במוח במחשבה ברגש שלא אכנס אליהם אלא במאמר נפרד.

 

קינוח

עשו לכם חוק בבית, חוק ברזל, שלא אוכלים קינוח מתוק ו/או פרי אחרי ארוחה. אתם הורסים לא רק את מערכת העיכול בכך שאתם גורמים לה להתאמץ היות וכל המזון חלבונים שומנים שהכנסתם הופך לבלילה קשה לעיכול כשסוכרים נכנסים לתמונה. מה שיוצר גזים במערכת. מה שגורם לכך שלא ניתן לספוג את השומנים חלבונים כפי שצריך. אתם גם מלמדים ככה את הגוף של הילד שלכם להאכיל את התועים וקנדידה בגוף ולא את עצמו. מאמר על איזה מזון צריך לאכול ואו להימנע כדי לא לקדם קנדידה יעשה בנפרד. אך סוכר הוא האלף בית של מה שחייבים ללמד את הילדים להימנע. ובפרט אחרי ארוחה חלבונית שומנית של צהרים בוקר או ערב.

 

אז כמה לחכות אחרי ארוחה כדי לאכול פרי או קינוח סוכרי?

על פי זמני עיכול – יש לאכול פרי או מתוקים רק אחרי שהקיבה ריקה. היעזרו ברשימת מזונות והזמן שלוקח להם להתעכל כדי לדעת מתי הקיבה ריקה: 

מים: כאשר הקיבה ריקה, המים עוברים מיידית למעיים.

מיצים: מיצי פירות וירקות, מרק ירקות- 15 עד 20 דקות.

מזון חצי נוזלי: ירקות ופירות מרוסקים (בבלנדר)- 20 עד 30 דקות.

פירות: אבטיח-20 דקות, מלון- 30 דקות, תפוזים, אשכוליות, ענבים- 30 דקות, תפוחים, אגסים, אפרסקים, דובדבנים וכד’- 40 דקות.

ירקות: סלט ירקות המכיל עגבנייה, חסה, מלפפון, סלרי, פלפל אדום/ירוק וירקות טריים אחרים- 30 עד 40 דקות.

ירקות מאודים או מבושלים: ירקות עליים- 40 דקות, קישוא, ברוקולי, כרובית, שעועית ירוקה-45 דקות, ירקות שורש- 50 דקות.

פחמימות חצי מורכבות-עמילניים: תפוח אדמה ירושלמי, תירס, תפוחי אדמה, בטטות, ערמונים- 60 דקות.

פחמימות מורכבות-דגניים: אורז חום, חיטה, שעורה, גריסים, שיבולת שועל, כוסמת, דוחן- 90 דקות, קטניות- שעועית, פולים, עדשים, אפונה, חומוס- 90 דקות, פולי סויה- 120 דקות.

גרעינים ואגוזים: גרעינים- גרעיני חמנייה, דלעת, שומשום- שעתיים, אגוזים- שקדים, בוטנים,פקנים, קשיו, ברזיל, בונדוק, קליפורניה- שעתיים וחצי עד שלוש שעות.

מוצרי חלב: גבינת קוטג‘ רזה, גבינה לבנה רזה, גבינת ריקוטה- 90 דקות; גבינת קוטג’ שמנה- 120 דקות,  גבינה קשה שמנה- 4 עד 5 שעות.

מוצרים מהחי: חלמון ביצה- 30 דקות, ביצה שלמה-45 דקות, דגים 30-60 דקות, עוף ללא עור-שעה וחצי עד שעתיים, תרנגול הודו ללא עור- שעתיים עד שעתיים וחצי, בשר בקר, כבש- 3 עד 4 שעות.

 

 

חג שמח!

 

 

על הכותבת:
ד"ר אדית מרלין דניאל, PHD & MBMD. DAM
דוקטור כבוד ברפואה משלימה
בעלת התמחות בניקוי רעלים, שמירה על בריאות ומניעת מחלות

 


עוד באותו נושא

כריכים בריאים לארוחת עשר מזינה

עם חזרתם של ילדינו לספסל הלימודים חוזר ועולה גם נושא הכריכים אותם הם עומדים לקחת איתם לארוחת העשר

לא נוגעת בסופגניות

"השנה אני לא נוגעת בסופגניות!", הכריזה שכנתי באופן שאינו משתמע לשתי פנים, כאשר הצעתי לה להתכבד...

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!

הורים לילדים – מה אתם מחפשים?