ילדים וילדות רוצים לדעת הכל. אחת השאלות שמעסיקות אותם היא אופן הגעתם לעולם. ספר הילדים "כך הפכנו למשפחה" נותן מענה לתהייה זו ומאפשר להורים שרוצים לספר לילדיהם על סוגים שונים של משפחות, לעשות זאת באמצעות סיפורה של ילדה שנולדה מתרומת זרע.
"אמא, יש לי שאלה".
"מה, מתוקה? תשאלי ואענה, יקרה".
"איפה אבא שלי? למה הוא לא בתמונה?"
"הו, גלי שלי, את ילדה מאוד נבונה. אני שמחה שאת שואלת, פשוט שאלה נהדרת. בואי, אספר לך סיפור על המשפחה שלנו, רוצה?"
"כן!" קראה גלי ונראתה מאוד מרוצה.
[מתוך הספר]
ילדים וילדות רוצים לדעת הכל על העולם סביבם ועל חייהם. אחת השאלות שמעסיקות אותם היא אופן הגעתם לעולם. ספרה של הילה מידן, "כך הפכנו למשפחה", נותן מענה לתהייה איך באים ילדים לעולם ומאפשר להורים, שרוצים לספר לילדיהם על סוגים שונים של משפחות, לעשות זאת בעזרת סיפורה של ילדה שנולדה מתרומת זרע.
הטקסט שכתוב בחרוזים ומלווה באיורים פונה לילדי וילדות הגן ומציג דיאלוג קסום ומלא אהבה בין אם לבתה בו מספרת האם איך נולדה המשפחה שלהן.
בבוקר יום הולדתה השלישי של גלי, אחרי שקיבלה מאימה זר פרחים צבעוני ושתתה מיץ תפוזים, היא יושבת להתבונן ביחד עם אמה באלבום התמונות שלה. גלי כמו יתר בני גילה אוהבת להרגיש גדולה והשתיים בוחנות את התפתחותה בהשוואה לתמונות בהן הייתה תינוקת קטנטנה - הן רואות את גלי התינוקת בעריסה, את גלי בידיהם של סבה, סבתה והדודים.
גלי מבחינה שדמות אחת חסרה בתמונות ושואלת: "איפה אבא שלי? למה הוא לא בתמונה?" אימה של גלי שמחה לשמוע את השאלה ומרגישה שהגיעה העת שגלי תשמע את סיפור המשפחה שלהן. הקוראים הצעירים ילמדו להכיר את הסיפור המשפחתי של השתיים בעזרת דיאלוג נפלא שמנהלות האם ובתה שדומה לזה שהם מכירים מביתם שלהם. בדיאלוג זה לומדת גלי איך באה לעולם במושגים שמתאימים לגילה ולעולמה.
אימה של גלי ממשיכה ומשיבה לתהייה של בתה שחיפשה דמות אב בתמונות כמו שהיא מכירה מסביבתה ובחרה לספר לה על האופן בו נוצרה המשפחה. היא מדברת עם בתה על משפחות שונות שהן מכירות: אימא, אבא וילדים, אימא וילד, אימא וילדה ואבא, אבא וילד. היא מדגישה שמה שהופך אנשים למשפחה זו האהבה.
עוד באותו נושא
משחק חדש ומהנה המקרב את הילד לעולם המילים והחרוזים. המשחק פותח ע"י אסנת פליישר, מורה להוראה מקדמת ו...
ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!
התגובות שלכם ...