השינויים שעבר כל העולם המערבי מאז התפתחותה של רשת האינטרנט הם רבים מספור. כמעט כל תחום חיים הושפע והשתנה בעקבות התרבות הדיגיטלית שהתפתחה בעשורים האחרונים בכלל ומאז כניסתו של האינטרנט לחיינו בפרט.
אחד התחומים בהם השינוי וההשפעה של האינטרנט הם הגדולים ביותר הוא תחום הצרכנות, אם מדובר ברכישה ממשית של מוצרים באמצעות הרשת ואם מדובר על הבסיס המקורי של כל העניין- צריכה בלתי פוסקת של מידע ללא גבולות.
צרכנות דיגיטלית אינה רק קניות במובן פשוט של המילה. תהליך הקניה של מוצרים דרך הרשת מוקף בפעולות נלוות של הצרכן מעבר לרכישה עצמה- קריאת ביקורות וחוות דעת של צרכנים אחרים על המוצר, חיפוש וקריאת מידע על מצבעים מיוחדים, תהליך השוואת מחירים של מוצרים זהים בחנויות שונות ועוד. צריכת מוצרים דרך האינטרנט היא תופעה חובקת עולם כבר למעלה מעשור והיא כוללת ומקיפה את כל תחומי הצריכה, אך תחום מעניין במיוחד הוא התחום של צרכנות הורים.
מאז ומתמיד גידול ילדים נחשב לאתגר יקר במיוחד. מרגע הלידה ועד לבגרותם, העולם המערבי מציב רף גבוה מאוד בכל מה שקשור למוצרים לתינוקות וילדים. קניות לילדים הן דבר שקשה לחסוך בו ולתוך הואקום הזה נכנסה רשת האינטרנט בסערה.
מגוון אין סופי של מוצרים לתינוקות ולילדים
ניתן למצוא היום ברשת אין סוף אתרים שעוסקים בצרכנות הורים- אם למטרות אספקת מידע נטו ואם למטרות מכירה ממשית. ההתפתחות של צרכנות הורים דיגיטלית בארה"ב ובאירופה הייתה מהירה הרבה יותר מבישראל, אך בשנים האחרונות ניתן לראות שינוי מגמה מובהק גם בקרב הורים ישראלים.
מגוון התחומים בהם ניתן לרכוש מוצרים דרך האינטרנט הוא אין סופי היום, בעיקר בגלל היכולת לרכוש מוצרים מחו"ל, מה שפתח שווקים חדשים להורים הישראלים, שמחפשים לרכוש מוצרים מיוחדים, שונים וזולים יותר מאשר בארץ.כך נולדו התופעות המדוברות של רכישות דרך האינטרנט של מוצרים כמו בגדי תינוקות וילדים, צעצועים, ציוד חזרה לביה"ס ועוד.
בגדי תינוקות וילדים ברשת
התחום של בגדי ילדים עבר שינוי גדול במיוחד. רשות בינלאומיות כמו NEXT ו-ALI EXPRESS הבינו את הפוטנציאל הגלום בשוק הישראלי ומציעים היום מוצרים זולים ואיכותיים במשלוח ללא עלות לישראל, מה שהפך את היקף הרכישות של בגדים לילדים דרך הרשת למשמעותי במיוחד. מחקר שנערך לאחרונה מדבר על כ-20% מהרכישות של בגדי ילדים ברץ שמתבצעות דרך הרשת מאתרים מחו"ל, מה שכמובן השפיע מאוד על היקף המכירות של הרשתות הישראליות וכנראה יצרום לתהליך של הוזלת עלויות לצרכי תחרות.
מעבר לרכישות מחו"ל, צרכנות הורים ברשת הביאה גם להתפתחותן של חנויות וירטואליות רבות בארץ, בדרך כלל של מעצבים צעירים שמציעים מוצרים מיוחדים ומקוריים ששונים מהמבחר הקיים ברשתות הגדולות. מי שמחפש למשל מתנה ליולדת, יכול למצוא שפע של רעיונות מקוריים בחנויות וירוטאליות שהוקמו במיוחד עבור מוצרים לתינוקות.
רכישת מתנה ליולדת דרך האינטרנט מאפשרת גם משלוח עד לביתה של היולדת או עד למחלקת היולדות בה היא נמצאת.
קופונים בשירות ההורים
התפתחות מעניינת נוספת בתחום של צרכנות הורים היא כל עולם הקופונים. בתחילה היה נדמה אולי כי מדובר בטרנד חולף, אך היום כבר ניתן לומר בוודאות שאתרי הקופונים הם הצלחה. כוחה של קניה מרוכזת גורם להצעות אטרקטיביות במיוחד בכל התחומים ובתחום של צרכנות הורים במיוחד- מוצרים לילדים, מוצרים לתינוקות,ריהוט, חופשות משפחתיות ועוד, הכל ניתן לרכוש היום יותר בזול דרך אתרי הקופונים המיוחדים שהוקמו עבור ציבור ההורים שמחפש כל דרך לחסוך בהוצאות.
אין ספק כי השינוי שהביא איתו האינטרנט לתרבות הצריכה במערב הוא אחד השינויים הגדולים שעבר עולם המכירות בכל ההיסטוריה. בהתאם לקצב ההתפתחות של העולם הדיגיטלי, ניתן לצפות שינויים רבים וגדולים בתחום זה גם בעתיד וכפי שראינו עד כה, בעולם הדיגיטלי, רק השמיים הם הגבול.
שלכם,
צוות אמאבא
עוד באותו נושא
כמה התרגשות הייתה ביום שישי האחרון בגן סיפור בחולון, בו נפגשו ילדים עם צרכים מיוחדים וילדים בלי צרכים מיוחדים כדי לייצר קמפיין משולב.
ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!
התגובות שלכם ...