בימים האחרונים האזעקות נשמעות לעיתים תכופות, איום הטילים מרחף מעל ראשנו וילדינו מתמודדים עם מתח ולחץ לא רגילים. לא מעט ילדים גם סגורים לא מעט בחדרים המוגנים ובממ"דים.

שחרור אנרגיה במרחב קטן

רבים מההורים מנסים בשעת לחץ להרגיע את הילדים ומעודדים אותם לצפות בטלוויזיה או לשחק במחשב בשקט, כדי שיוכלו לזכות לרגע של חסד או לכמה דקות כדי לצפות בטלוויזיה ובחדשות. אבל יש להבין, שדווקא בשעה של לחץ ומתח החוסר הזה בפעילות גופנית מזיק לילדים לא רק ברמה הפיזית אלא גם ברמה הנפשית ולכן יש לעודד את הילדים להוציא מרץ ולעסוק בפעילות פיזית בכל מחיר.

 

לפניכם כמה רעיונות לפעילויות ומשחקים מהנים ומשעשעים אותם תוכלו לבצע עם הילדים בתוך הבית ואף במרחב המוגן ושיעזרו לילדים להוציא אנרגיה ולשחרר את הגוף בכיף.

 

מלחמת כריות

מלחמת/קרב כריות, הוא משחק שבמהלכו "תוקפים" הילדים אחד את השני בכריות. משחק זה מהווה דרך לפורקן מיידי של מתח נפשי וכעסים שונים. מאחר שכריות עשויות מחומר רך ומשקלן אינו רב, פעילות זו מסתיימת רק לעתים נדירות בפציעות כלשהן...

 

משחקים בבלונים

ניפוח ומשחקים שונים בבלונים. מסירות, תחרות ריצה כשהבלון בין הרגליים, איסוף חפצים (כמה שיותר חפצים) עם בלון בין הרגליים, תחרות ‘הסעת‘ בלונים בנשיפה, תחרות ניפוח בלונים, ועוד.

 

משחקי מגע ועיסוי

רעיון למשחק מגע מרגיע ונעים: עומדים כולם במעגל, כל אחד מניח את כפות ידיו על כתפי הילד שלפניו כך שכל אחד מעסה את כתפי זה שלפניו. אפשרות נוספת היא: יושבים בזוגות ומשחקים כל זוג "תפוס את האגודל".

 

קליעה למטרה

יש מבחר עצום של משחקי קליעה למטרה, תוך שימוש במגוון אביזרים ובהתאמה לטווח גילאים גדול ולכל מספר של משתתפים. הנה כמה דוגמאות: לוח קליעה למטרה קלאסי שתולים על הקיר, קליעה של ג‘ולות לתוך דלי, הנחה של מספר צלחות פלסטיק בגדלים שונים ובמרחקים שונים וקליעה של חתיכות סקוטש‘ – לכל קבוצה של ילדים החתיכות יהיו בצבע שונה כדי ליצור תחרות בין הקבוצות, וכך אפשר להמציא עוד ועוד משחקים וליהנות.

 

ריקוד

מוזיקה תמיד מעלה את מצב הרוח, דאגו למגוון דיסקים בחדר המוגן שלכם, אם בא לכם הוסיפו גם כמה אביזרים ותלבושות, ו... קדימה לקרנבל.

 

תרגילי ספורט מוכרים

אני מודעת לכך שהאופציה הזו לא מתאימה לכולם, אבל יש כאלו שזה בדיוק מה שהם מחפשים אז עבורם אני בכל זאת מעלה את האפשרות: תרגילי ההתעמלות הפשוטים והמוכרים לכולנו.

סטים של כפיפות בטן, שכיבות שמיכה, מתח, קפיצה על חבל, מדרגה, הרמת משקולות (בהחלט אפשר להתחיל עם פחית שימורים) וכד‘.

עם או בלי מוזיקת רקע. עם או בלי DVD שמדגים את התרגילים.

 

 

שיהיה בהצלחה,

ושיהיו ימים רגועים יותר בהמשך.

 

 

שלכם,
ליאת גולדשטיין
האמא של אמ‏אבא

 

 


עוד באותו נושא

כיצד ניתן להקל על מהלך הלידה בעזרת ארומתרפיה?

מהי העבודה הקשה ביותר המוטלת על אישה? לידה. כיצד נרתמת, אם כן, הארומתרפיה לעזרת האישה בלידה?

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!