אם טרם התחלתם לעשות זאת, הרי שכעת, קצת לפני היציאה לחופשת הקיץ, זה הזמן להתחיל לתכנן את שנת הלימודים הבאה.

הכיתה כקבוצה חברתית, למה הכוונה?

ועלינו לחשוב על כל האספקטים שסובבים את ילדינו בבית הספר.

כי בבית הספר לא מתעסקים רק בלימודים וברכישת ידע, אלא גם בגורם החברתי.

באלו שמרכיבים את הכיתה, שכן הם חשובים לא פחות מכל שיקול אחר.

אם הקבוצה טובה, הילד שלכם ייהנה מאד ללכת לבית הספר.

הוא ילמד, ייהנה מרכישת חברים לחיים.

אך אם הקבוצה בעייתית - הילד לא יוכל להתרכז בלמידה, יפסיד לימודים ויפסיד את ההזדמנות לרכוש חברים.

 

המוצא האתני של הילדים - לא חשוב,

כמה כסף או מעמד חברתי בביתם - לא חשוב.

חשוב שהילדים יהיו רגועים מבית, מקבלים כל מה שהם צריכים. וזה לאו דווקא מתבטא בכסף.

ילדים אופטימיים, חיוביים, חייכניים, שמראה על היותם ילדים אהובים על ידי הוריהם, מקובלים בבית, מקבלים בבית הערכה וכבוד.

 

עוד אני מדברת על האווירה החברתית בכתה - זו חשובה לא פחות מהלימודים עצמם.

לא רק לבית ישנה השפעה עצומה על הדרך בה יראה הילד כבוגר בחברה. גם בית הספר חשוב מאד, תורם ומחנך לאזרחות טובה.

המורה המחנכת אמורה לגבש את התלמידים שהתקבצו יחד בצורה מקרית, לפעילויות חיוביות, מהנות, שיגרמו לתלמידים לרצות ולהמשיך להיות יחד כקבוצה.

הילדים ילמדו בכתה לשתף פעולה זה עם זה, לציית לחוקים ולנורמות, לשתף את החברים בימים הטובים והרעים, ללמוד להרגיש אמפטיה, הזדהות עם החברים. לנחם, לשמוח, להיות אתם בצער ובשמחה. עזרה הדדית.

וזו בעיני המטרה החשובה ביותר של חינוך הכתה כקבוצה חברתית.

 

 

בהצלחה בבית הספר!

 

 

על הכותבת:
אתי-ענבל סגרון,
יועצת חינוכית, מאמנת אישית,
מומחית לאיתור ולטיפול בילדים ונוער
http://www.etisagron.co.il/

רוצים עוד טיפים? פנו אלי! 052-4329967

 


עוד באותו נושא

מקובלים ולא מקובלים בחברה

מה זה "לא מקובל" או "לא מקובלת"? האם זה אומר שאין לילד או לילדה שלכם אפילו חבר אחד? האם זה אומר...

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!