הנחיות חדשות לתזונת נשים בהריון והמלצות לנטילת תוספי תזונה מתאימים - נייר העמדה של האיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה התפרסם ויצא ביוזמת החברה לרפואת האם והעובר והחברה לרפואת נשים בקהילה.

בהריון? הנחיות תזונתיות חדשות לפניך

בנייר העמדה מצוינות לראשונה המלצות קונקרטיות לצריכת תוספת ויטמינים ומינרלים כמו ברזל, חומצה, פולית, יוד, ויטמין D ואומגה 3.

האיגוד הישראלי למיילדות וגניקולוגיה מפרסם נייר עמדה והמלצות חדשות בנושא תוספי תזונה והרגלים בהריון.

 

מטרת נייר העמדה היא להבהיר את עמדת האיגוד באשר לרכיבי תזונה החשובים וההרגלים בהריון. מאז יושמו ההנחיות למתן חומצה פולית וברזל לנשים הרות, חלה ירידה משמעותית בשכיחות המומים המולדים בקרב תינוקות ומצבם הבריאותי של הנשים ההרות ועובריהן ברוב מדינות העולם השתפר לאין ערוך.

 

דתיה יער, דיאטנית יועצת לאלטמן רוקחות טבעית: "ההיריון הינה תקופה של אתגר תזונתי משמעותי. התזונה במהלך ההיריון משפיעה על בריאות האישה, בריאות העובר והיילוד, ואף על הילד הבוגר, למעשה לכל אורך החיים. האחריות לתזונה נכונה היא אצל האשה- האם. העובר תלוי לחלוטין באם, עם רגישות מיוחדת בתקופות ספציפיות. ולדוגמא קיימים מחקרים המראים שלתזונה בהריון יש השפעה גם על הדורות הבאים. (מחקר הרעב ההולנדי BJOG 2008;115:1243-9)".

 

בשנים האחרונות מתרבים המחקרים המצביעים על מספר שחקני מפתח נוספים במניעת מומים בעוברים ובשמירה על בריאות האם והעובר. כמה מהם – ויטמין D, אומגה 3 (EPA+DHA) ויוד, נמצאים כיום במרכז הדיון בכנסים רבים בקהילה הרפואית, וכתוצאה מממצאי המחקרים המרשימים אודותיהם, פרסמו ארגוני בריאות שונים בעולם הנחיות והמלצות לגבי בדיקתם והשלמתם במהלך ההיריון.

 

בנייר העמדה החדש קיימת תמיכה לתוספת ויטמינים לנשים בהריון (Multivitamin) אשר מומלצת על-ידי מרבית ארגוני הבריאות, בעיקר לנשים עם סיכון מוגבר: הריונות מרובי עוברים, צמחוניות, מעשנות כבדות, הרות בגיל ההתבגרות, הרות עם חסר לקטוז.

בנייר העמדה מצוין לראשונה הצורך ביוד, ויטימיןD  אומגה 3 (DHA+EPA) ועוד.

 

בנוסף מצוין בנייר העמדה כי מחקרים קושרים בין חסר באומגה 3 לפגיעה בהתפתחות הנוירולוגית והקוגניטיבית של היילוד והתינוק ולעליה בסיכון לתחלואה אימהית ועוברית. כמו כן, מחקרים מצאו כי תזונה עשירה בדגי ים במהלך ההיריון, הפחיתה לידות מוקדמות ולידות של תינוקות בעלי משקל נמוך. חומצת שומן אומגה 3  (DHA)מצטברת במוח העובר בקצב מהיר החל בשבוע 24 ורמתה מגיעה לכ-30-45 מיליגרם ליום במהלך השליש השלישי .

 

אגב, במארז ההריון של אלטמן קיים שילוב אומגה 3, ויטמינים ומינרלים בהתאם להמלצות הישראליות החדשות.

 


עוד באותו נושא

דיכאון אחרי לידה

דכדוך לאחר לידה, דיכאון אחרי לידה ומה שביניהם

מחצית מהנשים לאחר לידה (החל מההיריון ועד לשנה לאחר הלידה) חוות דכדוך, ואילו אחת מכל שמונה נשים חווה דיכאון  אחרי לידה.

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!

הורים לילדים – מה אתם מחפשים?