זווית נוספת לתופעת הפרעת הקשב והריכוז, תופעה שהפכה, בעיני ד"ר דניאל, לכלי של ממש למכירת סמים לילדים

מוח היהלום של ילדי העידן החדש

ראיון עם אדית נורמה דניאל, בעלת תואר דוקטור כבוד ברפואה משלימה D.A.M. PhD & MBMD , מטעם אוניברסיטת USA  MIND BODY MEDICAL CALIFORNIA, מתמחה בנתינת מענה לבעיות שלא נמצא להן פתרון במסגרת הרפואה הרגילה והפסיכיאטריה, בעלת ניסיון ותוצאות מוכחות באמצעות שיטת מוח היהלום שייסדה הנשענת על הידע האישי שלה ועל הידע שרכשה בתחומי ההומיאופתיה, נטורופתיה, ניקוי רעלים וטיפול מרחוק באמצעות ביואורגונמי והתמרה.

 

בתקופה האחרונה אני שמה לב שכמעט ואין ילדים שטרם נשלחו או נלקחו בצורה יזומה על ידי הוריהם לאבחון כלשהו הקשור לתפקוד שלהם במסגרת הגן או ביה"ס. המילים "הפרעת קשב" ו- "ADHD" הפכו נפוצות למדי, כשמילת הקסם השגורה בפי כולם הינה "ריטלין".

 

להלן ראיון שקיימתי עם ד"ר אדית דניאל, העוסקת מזה 28 שנה ברפואה משלימה ועובדת בצמוד לטובי הפסיכיאטרים הבכירים בארץ, נותנת ומאפשרת לצידם מענה ופתרון מלא לכל סוגי בעיות הנשמה וההפרעות הנפשיות כגון חשיבה אובדנית, הפרעות אכילה, סכיזופרניה, מאניה דיפרסיה, הפרעות קשב, היפראקטיביות, מחלת השינה ועוד בילדים נוער ומבוגרים.

 

ד‘‘ר דניאל מציגה זווית נוספת לתופעת הפרעת הקשב והריכוז, תופעה שהפכה, בעיני ד"ר דניאל, לכלי של ממש למכירת סמים לילדים. היא טוענת שהפכו את ילדינו לכלי שרת לאינטרסים כלכליים של חברות התרופות ושקיימת תופעה שהולכת וצוברת תאוצה בשנים האחרונות של "אלימות שמופעלת באמצעות איומים ונתינת סמים קשים לילדים, נוער ואנשים צעירים ומחוננים שאין להם כוח להתנגד. נעשית כאן פעולת כפייה סיסטמתית ומתוחכמת בה הורסים להם את תאי המוח והחיים עצמם בכדי להפוך אותם לצייתנים ממושמעים ובובות של החברה".

 

הצהרה זו שד"ר דניאל מצהירה נולדה לאור הניסיון האישי העשיר שלה משנות ילדותה, ומהניסיון העשיר אותו רכשה כמטפלת וכמי שטיפלה עד היום באלפי בני אדם ילדים ונוער, התמידה ולמדה את כל השיטות המתקדמות שיש לטיפול בכל סוגיה לצד הרפואה הרגילה, וניחנת בכל הידע לתת מענה מלא לכל תופעה ובעיה אנושית ובפרט לכל סוגי הבעיות של ילדים ונוער, כל זה בדרך שאינה פוגעת בילד/בנער בזכויות האדם שלו, במוח שלו ובתפקודו המלא.

 

ד"ר דניאל מטפלת בשיטות אלטרנטיביות, עדינות זהירות ומדעיות שלא הופכות את הילד לפרזיט או זומבי של חברה שלא יודעת לתת מענה לילדים מחוננים ובעלי כישורים מעל ומעבר ושלא יודעת לתת מענה אנושי בעל התייחסות לטובתו העליונה של הילד אלא בוחרת לקטלג ילדים ולהכניס אותם לנישה שהורסת להם את החיים ומטפלת בהם כקורבנות על ידי סמים שנכפים עליהם ושבאמצעותם הם נתונים למשך כל חייהם לאחר מכן לשליטתם של גופים כלכליים שניזונים מהם.

 

ד"ר דניאל, מה דעתך על הריבוי הגדול של מקרי הפרעות קשב וריכוז וקשיים שונים בתפקוד של ילדים שיש היום?

אני לא מתייגת באמצעות כותרת את הבעיות השונות שמהן סובלים ילדים. אני מתייחסת לכל ילד בפני עצמו. בתחום שאני עוסקת אין תיוג של בני אדם –יש מחקר של האדם השלם.

שכן אצל כל ילד ההפרעה נובעת ממקור אחר וגם מתבטאת בצורה אחרת. הפרעה אחת תמיד תתלווה לשלל תופעות ומצבי חוסר איזון נוספים ביניהם: הפרעות התנהגות, הפרעות אכילה, הפרעות התפתחות, קושי בתפקוד במסגרות, קשיי חשיבה תפקוד ורגש מקלים עד קשים במגוון רחב של נושאים עימם הילד או הנער צריך להתמודד ביום יום. לכן כל מקרה צריך וראוי להיחקר לגופו בלי להנחיל עליו תוויות שמקטינות את מי שהוא כאדם שלם.

 

כשילד מגיע אלי אני מבצעת תחקור מלא של הילד ושל הוריו שכולל: שאלות על ההיסטוריה של הילד החל משלב ההתעברות של האם וכל בעיה שליוותה את האם לאורך ההיריון שלה עימו, מרגע ששמעה ובישרו לה על היותה בהריון ועד ללידה וזה כולל: לחצים, מתחים, חששות, דאגות שליוו את האם. כל בעיה פיזית ו/או נפשית שחוותה בזמן ההיריון והלידה שהילד כעובר ירש וקיבל כחלק מתכונות היסוד שלו כגון: מעבר דירה, הפסקת עבודה, דאגה כלכלית, דאגה שלא תוכל לתפקד כאם, בעיה בין בני הזוג, מערכת יחסים לא יציבה ו/או פוגעת שפגעה בה, פטירה של אדם אהוב בזמן ההיריון שהשפיעה עליה, ועוד. כמו כן כל בעיה וסיבוך בזמן הלידה עצמה. מתחילת ההיריון כל מידע רלוונטי להבנת המקרה של הילד, כמו גם כל סוגי הכדורים ו/או הניתוחים שהיא נאלצה לעבור.

 

ההתמחות שלי היא בעצם במציאת הסיבה שגורמת לתופעה או לסך כל התופעות שהילד מגיע איתן ושגורמות לו לצאת מהאיזון. בתחום הידע שלי קיימת ההבנה וההוכחות לכך שצריך לטפל בגורם הנסתר ו/או הידוע. זוהי איזה שהיא סוג של טראומה שגרמה לילד לצאת מאיזון מלכתחילה - ולא בתופעה החיצונית, הסימפטום, שבא בדמות של הפרעת קשב, הפרעת אכילה, דיכאון וכד‘-שכן אלו הם רק סימפטומים של משהו יותר עמוק שדורש התייחסות ופתרון מלא, עמוק ולצמיתות.

 

מה למשל יכול לגרום להפרעות השונות הנ"ל בקרב ילדים?

דוגמא אחת מיני רבות היא: העולם שלנו מלא ברעלים שמקיפים אותנו ואת ילדינו, רעלים שהחשיפה אליהם משפיעה ואף גורמת לרבות מהמחלות וההפרעות הקיימות היום.

אין מספיק מודעות לכך שרעלים, שיכולים לבוא בצורה של חומרים כימיים, של קרינה, של ריסוס, צבע, עובש ועוד, יכולים להשפיע עד כדי כך ולגרום להפרעות קשות בתחום הרגש וההתנהגות עד כדי הפרעות קשב, אלימות, מחשבות אובדן וכד‘.

 

איך אפשר לדעת אם הילד אכן הורעל או נחשף לחמרים רעילים?

במקרים מורכבים אני ממליצה להורים ללוות את התהליך בבדיקת שיער שבודקת רעלים במערכת. כמו כן אשלח את ההורה עם הילד לכל בדיקה רפואית שיכולה לשפוך אור על המקרה ולכל רופא שיכול לתת דיאגנוזה אבחון ומידע נוסף על הבעיה ועל פי הצורך והמצב של הילד. חשוב לי לציין שאני לא דיאטנית או תזונאית, אני מגיעה מתחום החקר של עודף הרעילות והשפעותיו על המערכת כולה של האדם והילד. גם חוסר או עודף במינרלים וויטמינים כלשהם יכול במצבים קשים לגרום להרעלה קשה ולבעיות רגשיות קשות מאוד מכל הסוגים.

 

אז מה עושים כדי להחזיר את הילד לאיזון?

החזרת הילד לאיזון, חייבת להגיע מכמה כיוונים בעת ובעונה אחת. באמצעות מספר שיטות במקביל - אותן אני מתאימה אינדיבידואלית לכל ילד וילד אחרי תחקיר מעמיק של אורח החיים וההתנהלות שלו בכל התחומים, בדגש על ניקוי רעלים.

 

לשיטת הטיפול שפיתחת קראת "מוח יהלום" – למה?

קראתי לשיטה שלי מוח יהלום כיוון שעובדתית כל ילד שמגיע לעולם, לפני שעולם המבוגרים מקלקל אותו, הוא בעצם אוצר ויהלום בפוטנציאל. המוח שלו חד מבריק ומלא בתכונות חיוביות כמו יהלום יקר. אם הוא יקבל סביבה תומכת אוהבת ללא תנאי ובריאה ללא תנאי הוא יגדל להיות מי שהוא נולד –יהלום. אם לא הוא יגדל להיות ההיפך מזה- פחם. ויש לא מעט ילדים שמתדרדרים לסמים לאלימות ופשע בזכות טיפול לא נכון במוח שלהם.

 

בעידן של היום נולדים ילדים בעלי כישורים עצומים, חכמים במיוחד, בעלי תכונות של מנהיגות, בעלי כישרונות באומנויות, במדעים במחשבים בעלי מוח מתמטי ועוד. ילדים אלו מכונים ילדי אינדיגו וקריסטל. כל ילד כזה הוא יהלום. אבל אם אותם ילדים יחיו בסביבה שבה לא יכבדו אותם, ישפטו אותם כל הזמן, יענישו אותם, יזינו אותם בחומרים רעילים גם במזון רוחני וגם במזון פיזי, אזי הם יתחילו לפתח בעיות החל מבעיות קלות ועד בעיות קשות ביותר.

 

איך כל זה נוגע לריטלין?

נחזור רגע לילד המדהים, ליהלום שלנו. הוא כל כך מוכשר וחכם אבל בדרך כלל יגיע למסגרת, בין אם בגן הילדים ובין אם בביה"ס, שבה ישנם 30 ויותר ילדים בכיתה עם מורה אחת. וכך קורה שהרבה פעמים למרות שהילדים מוכשרים מאד המורה תמליץ להורים שלהם לבדוק מה אפשר לעשות כדי שיהיה קל יותר להתמודד איתם בכיתה.

 

זאת משום שלמסגרת החינוכית אין דרך לתת לילדים שהם פעלתניים יותר, סקרנים יותר, לפעמים בעלי קליטה מהירה יותר, את תשומת הלב שהם זקוקים לה. וכך קורה שכל כך הרבה ילדים בימינו נוטלים ריטלין.

 

אבל יש מקרים שבהם ריטלין יכול לעזור.

למעשה אני לא נכנסת לזה –כי ריטלין ממש לא מעניין אותי אישית – יש לי את כל הידע איך לעשות שינוי שלא דורש הרעלה באמצעות סם של המוח, ולא חסרים פתרונות אחרים. יש הרבה דרכים טבעיות ובטוחות יותר לטפל בילדים בלי סמים ובלי ריטלין. כמי שמכירה את שלל הפתרונות אני לא מקבלת תירוץ של אף הורה שטוען שלא מצא פתרון אחר באמצעות הרופאה המשלימה.

 

ריטלין כמו כל סוג של סם אחר ו/או תרופה, גם אם הוא עוזר בנקודת זמן ספציפית, לא נותן פתרון מלא לשורש הבעיה –תפסיקי אותו יחזרו כל התופעות ולא רק, עכשיו יתווספו להן גם כל קשת תופעות הלוואי של הסם ו/או הגמילה ממנו, דבר שיחמיר את הבעיה כפול שלוש ממה שהייתה במקור. ראיינתי בעבר פסיכיאטר שנתן את התהליך של הבת שלו לדוגמא כמה שזה הזיק לה והוא עומד מאחורי כל מילה בנושא ועובד עימי היום.

 

בנוסף לשני התארים שלך ברפואה משלימה, את קיבלת תואר ד"ר של כבוד, בזכות מה?

נכון, קבלתי תואר ד"ר של כבוד לרפואה משלימה, בזכות הניצחון האישי שלי את מחלת האנורקסיה בה הייתי חולה מילדות באמצעות הכלים שרכשתי ועל הפיכת המחלה לידע לטובת הציבור בכל הקשור לאיזון בכל הרמות של האדם ובמתן מענה ופתרון מלא לתופעות ובעיות שנחשבו כחסרות מרפא.

 

לסיכום, מה היית רוצה לומר להורי הילדים שסובלים משלל התופעות שהזכרנו?

אני רוצה להזכיר להורים שילד הוא מתנה שהם קיבלו, אוצר. כל מתנה ניתנת לנו בתנאי שנדע לשמור עליה לאורך זמן –במידה ולא מתנהלים נכון עם הילד ונותנים לו להרגיש קורבן מנוצח בעל רגשי נחיתות ועם טייטל שלא מכבד אותו ואת שורש הבעיה שלו שדורשת פיתרון -ומכריחים אותו לבלוע תרופות, אז הילד, ואני ראיתי מאות מקרים כאלו, כשהוא גדל מספיק כדי להחליט עבור עצמו הוא הרבה פעמים בוחר לנתק כל קשר עם מי שגידל אותו בצורה הזאת וגם עם הוריו כי הוא מרגיש שעשו לו ולמוח ולתפקוד ולחיים שלו פשע. לרוב הוא לא מוכן לסלוח על השנים של העוול שנעשה לו. אני ממליצה להורה לחשוב היטב אם הוא רוצה שיום אחד כל העמל שלו וההשקעה שלו בילד יהפכו להיות נגדו והילד יפנה לו עורף רק בגלל שהיה נאמן יותר למערכת החינוך מאשר לילד שלו והסכים לעשות לו מניפולציות שעולות לו בחייו.

כל ילד זכאי לטיפול הולם על פי האינדיווידואליות שלו ולא על פי שום דבר אחר, כל עוד מרעילים ילדים בסמים תחת תירוצים שונים ומשונים שזה עוזר ו/או שזהו הפתרון בלי לחקור את שורש הבעיה ובלי לתת לה מענה מדויק ומלא ולאזן את הילד בחזרה בצורה טבעית ללא תופעות לוואי וללא פגיעה במוח שלו –עושים לילד נזקים בלתי הפכים.

אני מאחלת להורים שיפקחו את העיניים לצרה הזאת ושיתחילו להכיר בכך שפתרונות קיימים, השאלה כמה אתם אוהבים את הילד שלכם ואת עצמכם כדי לאפשר לעצמכם לקבל פתרון אוהב בריא ולא מזיק.

זה הכל בסופו של דבר עניין של בחירה.    

 

 

ד"ר דניאל בתוכניות ברדיו:
http://www.metaplim.co.il/a.asp?p=27629.

 

 


עוד באותו נושא

מפסיקים לסבול: טיפים חשובים לתינוקות "מוגזים"!

למרות שהגורמים לגזים לא ברורים, בהחלט ניתן להקל באמצעות כמה שלבים פשוטים, בדרך טבעית וללא תוספים תזונתיים.

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!