תקופת ההריון היא זמן מיוחד, בו חיים חדשים הולכים ונוצרים בתוכך. נסיעה לחו"ל בזמן ההריון דורשת התארגנות בהתאם.

נסיעה לחו"ל בהריון

תקופת ההריון היא זמן מיוחד, בו חיים חדשים הולכים ונוצרים בתוכך.

זהו זמן בו את זקוקה למנוחה, תזונה נכונה, נגישות לשירותים רפואיים, תנאים פיזיים נוחים ושקט נפשי. לכן נסיעה לחו"ל בזמן ההריון דורשת התארגנות בהתאם.

 

מתי אפשר לטוס?

אם את מתכננת נסיעה לחו"ל בזמן ההריון, הזמן שבו הכי קל ובטוח לנסוע הוא הטרימסטר השני. לא מומלץ לטוס אחרי שבוע 32 להריון, ורוב חברות התעופה מגבילות את הטיסה לעד שבוע זה. בשלושת החודשים הראשונים להריון זה בהחלט אפשרי לנסוע, אך קחי בחשבון שאלו חודשים בהם מרבית הנשים חוות תופעות של עייפות ובחילות וכמו כן קיים סיכון גבוה יחסית להפלות טבעיות. בשליש השני לעומת זאת, תופעות אלו חולפות ואת עדיין לא עם הבטן הגדולה שלפני הלידה.

 

מסמכים רפואיים

לקראת הטיסה, יש להצטייד במסמכים רפואיים שונים: מעקב הריון ,תוצאות של בדיקות שערכת- בדיקות דם, אולטרה-סאונד ועוד ופנקס החיסונים שלך. כמו כן, חשוב שיהיה בידך מכתב מהרופא נשים שלך שמאשר שמצבך הבריאותי מאפשר לך לטוס וכולל פרטים כגון באיזה שבוע של ההריון את נמצאת. יש חברות תעופה שיבקשו מכתב זה על מנת לאפשר לך לטוס, לכן מומלץ שהוא יהיה כתוב באנגלית.

 

ביטוח בריאות

נסיעה בזמן ההריון מצריכה הרחבה של פוליסת הביטוח הרגילה, כך שתכלול ביטוח נסיעות לחו"ל במצב הריון. חשוב לקרוא את האותיות הקטנות ולבדוק מה הביטוח מכסה- בדיקות שגרתיות, הוצאות רפואיות במקרה של סיבוכים וכו‘. שימו לב שמרבית המקרים הביטוח מכסה את האישה בלבד ולא את העובר, כלומר במקרה של לידה מוקדמת (אפשרי החל משבוע 24) ההוצאות הרפואיות של הטיפול בפג לא יכוסו ע"י הביטוח. כמו כן, מרבית חברות הביטוח נותנות כיסוי רק עד שבוע 32 של ההריון.

כשאת מתכננת נסיעה לחו"ל בהריון, חשוב גם לקחת בחשבון את המצב של מערכת הבריאות במדינה אליה את נוסעת ולוודא שבמקרה הצורך תוכלי לקבל שירותים רפואיים ברמה משביעת רצון.

 

חיסונים

במדינות רבות, כגון במזרח הרחוק, יש המלצה על חיסונים שונים- פוליו, צהבת, טיפוס הבטן, דלקת כרום המוח, טטנוס ועוד וכמו כן על נטילת תרופות למניעת מלריה. למעשה, מרבית החיסונים לא נבדקו על נשים בהריון, ולכן קשה לקבוע האם הם בטוחים בהריון. בגדול ניתן לומר שחיסונים המורכבים מנגיפים או חיידקים מומתים נחשבים בטוחים בהריון, ואילו חיסונים המורכבים מנגיפים או חיידקים חיים או מוחלשים אינם בטוחים ויש להימנע מהם בזמן ההריון. כמו כן, יש להימנע מחיסונים בטרימסטר הראשון של ההריון, ואם את בוחרת להתחסן יש לעשות זאת בשליש השני או השלישי. כלומר, מצד אחד מומלץ להמעיט ככל האפשר בחיסונים במהלך ההריון, ומצד שני מומלץ לא לקחת סיכונים מיותרים ולא לחשוף את עצמך או את העובר למגוון מחלות. פתרון אפשרי הוא לבחור יעד שבו לא קיימת תפוצה רחבה של מחלות ואין המלצה על מגוון חיסונים. ואם בכל זאת את "חייבת" לטוס להודו ומתלבטת האם להתחסן, לפעמים זה תלוי בשאלה: מה מפחיד אותך יותר- החיסון או הסיכוי לחלות במחלה? התשובה היא אינדיבידואלית וחשוב שתיסעי בראש שקט ולא עם דאגות ופחדים.

 

תזונה נכונה

מומלץ לבדוק שבמהלך השהות בחו"ל תהייה לך אפשרות לשמור על תפריט מאוזן, אשר יספק לגופך את כל החומרים הדרושים להתפתחות התקינה של העובר. תפריט מאוזן כולל מגוון פרות וירקות, דגנים מלאים , קטניות, זרעים ואגוזים ובמידת הצורך גם מעט מזון מן החיי. כמו כן, זכרי לקחת אתך תוספי מזון, מולטי-ויטמינים המומלצים לנשים בהריון. בעיקר יש להקפיד על נטילת חומצה פולית, ויטמין B12 וברזל. מומלץ לפני הנסיעה לעשות בדיקת דם ולבדוק האם יש חוסר מסוים. במקרה של טיסה ארוכה, קחי אתך עוד מזון ושתייה מעבר לארוחות שמספקים לך בטיסה.

כאשר אנחנו בחופשה, קל לנו להיסחף לאכילת "ג‘אנק” - מזון מהיר, חטיפים וממתקים, מזון מטוגן או הכולל שומנים רוויים מהחי, קמח לבן ועוד. בתקופת ההריון יש לך אחראיות כפולה להקפיד על אכילת מזון בריא ומזין- בתוכך נוצרים חיים חדשים, ומקורם של אבני היסוד במזון שאת אוכלת.

 

ארגון הלו"ז

ארגני את הלוח זמנים שלך כך שיהיה לך מספיק זמן למנוחה. זה הזמן להאט את הקצב ולהימנע ממצבי לחץ או יתר מאמץ פיזי. כאשר את אורזת, זכרי שאסור לך לסחוב הרבה. והכי חשוב, אל תשכחי ליהנות. כאימא לעתיד, מחובתך להיות מאושרת ולדאוג לעצמך.

 


עוד באותו נושא

ספורט ותזונה בהריון ואחרי לידה

נושא התזונה מאוד משמעותי כשיש כאלו שינויים משמעותיים בחיים. הריון,לידה והנקה משנים את כל התמונה. את עייפה, עצבנית, רעבה ? עוברים עליך לילות קשים וימים מעייפים ? למי בכלל יש מקום להתייחס לסלט ? ספורט ?

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!