עוד בוקר מתחיל וקרן נכנסת לכיתה בחיוך. ממולה היא רואה את מאיה רצה בהתרגשות לספר שנבחרה השבוע למצטיינת השכבה...

תשעה באב שנאה וקנאה בכיתה

קרן שהתחילה את הבוקר בטוב, מוחקת את החיוך מיד והולכת לברר את אמינות הפרטים. לאחר בירור מקיף עם יואב, חנן וריקי ואפילו עם אגם, שהיא בכלל לא חברה שלה, התשובה של כולם היא כן, אכן כך.

מאיה מצטיינת השכבה.

בהמשך היום אף אחד לא הצליח לפספס את אכזבתה של קרן ובמיוחד המורה שלה מחנכת הכיתה.

הקנאה יצאה לה החוצה בכל דרך אפשרית ומשם גם שנאה למאיה ולכל החבורה. סתם כך כי קרן הרגישה שהשבוע הגיע לה יותר.

 

ילדים לא יודעים להסתיר רגשות.

אהבה, שנאה, קנאה, שמחה ועצב. אצל ילדים הכל שקוף ואפילו אם הם לא יודעים לקרוא לרגש בשמו ניתן יהיה להבין מהתנהגותם בדיוק מה מתחולל בפנים.

 

ובמסגרת הכיתה כיצד עלינו להתנהג?

כל מחנכת היא גם אמא וכמו שבבית ישנן מריבות בין אחים על רקע קנאה כך גם בבית הספר. ההתייחסות שלנו צריכה להיות דומה. על המורה להיות רואה ואינה נראית, להקשיב ולהתבונן אך לא להתערב כל עוד לא נדרשה לכך. להעניק תשומת לב, "להוסיף מנות" בזמן משבר, אך לא חלילה בהשוואה למישהו.

כל אחד לעצמו מיוחד. וגם אם הוא "המקופח הסדרתי" לרב זה רק בעיניו.

 

כך גם בשיתוף פעולה עם הבית, שמעתם מהילד שלכם שקשה לו שהוא מרגיש לא אהוב, מקנא בחבר או אולי המורה לא מתייחסת אליו מספיק? גם אם נראה לכם שזו רק תחושה שלו, חשוב לעדכן את הצוות ואולי לפעמים תגלו שהמורה תהיה אמיתית מספיק כדי להודות שהיא פספסה אותו קצת השבוע ותודה שעדכנתם אותה...

 

אל תתנו לילד שלכם ולילד שבכם לגדל את הרגשות האלו.

למדו אותם להוציא את זה החוצה במילים. לנקות את הלב והראש ולגלות שה"שד" לא כזה גדול בד"כ. בכל אחד יש את כל מה שהוא צריך כדי להיות הכי מיוחד שיש.

 

הלוואי שנצליח לבנות את הקשרים הנכונים, לאחות את החורבן ולבנות יחד את בית המקדש שנחרב בדיוק מהסיבה הזאת- שנאה קנאה בין אחים...

 

שלכם בבניה תמידית,

ליאת

 

 

על הכותבת:
ליאת שטיגליץ,
מורה בכיתה א‘,
 


עוד באותו נושא

האם את/ה מראה אהבה?

ילדים שחושבים שהוריהם אינם אוהבים אותם מפתחים אצל הוריהם תחושות כמו: אני מרגיש "עבד", "הבית עבורם הוא בית מלון"...

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!