השעה 6:30 בערב ולילד שלך ממש מתחשק שוקולד. מובן שאת חושבת אחרת.

הילד רוצה שוקולד

השעה 6:30 בערב ולילד שלך ממש מתחשק שוקולד.

מובן שאת חושבת אחרת.

את יכולה להגיד לו: "עכשיו אמא לא מרשה". את יכולה גם להסביר לו את הסיבה.

בלב שלך את יודעת מה הולך לקרות פה עכשיו, וויכוח, בכי ועוד, כיד הדמיון הטובה על הילד.

 

ישנה אפשרות נוספת. את יכולה להגיד לו: "חמוד, אתה רוצה שוקולד?

שוקולד זה באמת טעים, גם אני אוהבת שוקולד, אבל עכשיו אמא לא מרשה כי אנחנו הולכים לאכול ארוחת ערב".

 

מה ההבדל?

באופציה הראשונה, את והילד שלך משני עברי המתרס.

הוא מבקש ואת אומרת: "לא".

 

באופציה השנייה, את יחד איתו, יחד עם הילד שלך.

את מבינה את המקום שלו,

את לא מתנגדת לו, את נותנת מקום לרצון שלו. (גם אם את לא נותנת עכשיו שוקולד).

את קשובה לו.

 

הרצון של הילד שלך נפלא. שוקולד זה באמת טעים.

מהמקום הזה שבו את איתו ולא נגדו, את יכולה להפעיל את הסמכות האמהית שלך.

כך הילד שלך ירוויח המון:

אמא שמקשיבה לו,

אמא שנותנת מקום לרצון שלו,

אמא שמציבה גבולות, מפעילה סמכות.

 

כשאמא מפעילה סמכות ממקום כזה, הילד מרגיש שהוא יכול לסמוך עליה.

הילד שלך ירגיש בטוח ורגוע.

 

על הכותבת:
פנינה לוי
אימונה – אימון נשים באמונה
אימון דרך ארגון הבית
054-6324950
pninalv@gmail.com

 


עוד באותו נושא

גבולות זה שם המשחק בהורות

איך, מי , כמה, ולמה???.... מתכון קצר ופשוט להצבת גבולות- פשוט כמעט כמו להכין עוגה.

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!