השנתיים הראשונות של העסק הן השנים הקריטיות להמשך קיומו, ואכן 9 מתוך 10 עסקים חדשים שנפתחים נסגרים תוך שנתיים.
הסטטיסטיקה לא משקרת, לצערנו, ומדי שנה נסגרים בארץ כ- 35,000 עסקים קטנים ובינוניים. השנתיים הראשונות של העסק הן השנים הקריטיות להמשך קיומו, ואכן 9 מתוך 10 עסקים חדשים שנפתחים נסגרים תוך שנתיים.
תקופת זמן זו היא תקופה של השקעה לייצוב וביסוס העסק, על כן ישנן הוצאות רבות. מטרתנו היא שבסוף שנתיים אלו ההכנסות יכסו את ההוצאות ואפילו יותר מכך.
רמת ההכנסה של העסק נגזרת ממספר גורמים שונים כגון: תמחור מתאים, תמהיל נכון של מוצרים/שירותים וכמובן מכירות. על מנת להימנע מכשלון להגדיל את קהל הלקוחות הפוטנציאלי ולמכור יותר גם על עסק קטן להשקיע בקידום ושיווק.
שיווק נכון וממוקד והכי חשוב מתאים לעסק ולבעליו.
צעד ראשון יש להקציב סכום כסף המיועד לשיווק בלבד כל חודש. גם עסק שתקציב השיווק שלו קטן מאוד יכול לנקוט במספר צעדים שיקדמו אותו.
- האינטרנט הוא כלי נפלא. ניתן לנהל פורום באינטרנט באתרים גדולים וכלליים אך גם באתרים נישתיים. עו"ד, רו"ח ובעלי מקצועות ייעוץ אחרים יכולים לכתוב מאמרים מקצועיים שיתפרסמו באינטרנט (כדוגמאת מאמר זה) או בעיתונות הכתובה וכך למשוך לקוחות שהתרשמו ממקצועיות הכותב. האינטרנט מספק לנו גם אפשרות לנהל בלוג, לקדם את העסק שלנו ברשתות חברתיות, להקים אתר ולקדם אותו ב-Google, ועוד אפשריות רבות. ניתן להעסיק בתקציב קטן מומחה לתחום או לעשות זאת באופן עצמאי, לשם כך מומלץ להגיע לאחד מהקורסים הרבם שנערכים ללימוד תחום זה.
- כמו בהרבה תחומים גם בשיווק וקידום מכירות שם המשחק הוא "מספרים" – כלומר כמות. הגעה לחשיפה גדולה ולכמות גדולה של לקוחות פוטנציאלים. בתקציב קטן יחסית ניתן להשיג זאת ע"י הפצת פליירים. יש לזכור רק מספר נקודות חשובות:
- יש לעקוב אחר חלוקת הפליירים ולוודא שאכן הם מחולקים כפי שסוכם.
- אחוזי תגובה לפלייר טוב נעים בן חצי אחוז לאחוז מהכמות שחולקה על כן על מנת שהפליירים יחזירו את ההשקעה יש צורךבכמות מינמאלית של עשרת אלפים פליירים לפחות.
- עיצוב נכון של הפלייר, מסר נכון וחלוקה ע"פ קהל יעד יגדילו את הפוטנציאל.
- הגדרת קהל יעד חשובה למיקוד השיווק - להגברת האפקטיביות של השיווק ולחסכון בהוצאות השיווק. ישנם פרמטרים רבים ומשתנים שבאמצעותם ניתן לאפיין קהל לקוחות פוטנציאלי כגון: מאפיינים אישיים (גיל, מקום מגורים, השכלה וכד‘) כמה יהיו מוכנים להשקיע ברכישת המוצרהשירות, מה תחומי העניין ועוד ועוד.
- בן אם בוחרים בפלייר או במדועה פרסומית אחרת בעיתונות הכתובה, באינטרנט או במקומון. יש לזכור מספר דברים:
- לפרסם את מה שמעניין את קהל היעד ולא את המבצעים השונים הקיימים ולא את המוצר או השירות המועדפים על העסק.
- פשטות ומינמליזם עדיפים על פני עומס וגודש. לא להעמיס במלל בתמונות וצבעים. להעדיף שימוש בגופן אחד מקסימום שני גופנים שונים.
- במידת הצורך ליצור 2-3 מודעות שונות. לדוגמא מודעה אחת לקהל לקוחות קיימים עם מצבע חדש ומודענה שנייה לקהל לקוחות חדש עם מידע על העסק.
- הכי חשוב: התמדה,התמדה, התמדה. יש לזכור כי אין "הוקוס פוקוס" ועל מנת לבדוק את האפקטיביות של הדרך בה בחרנו יש להתמיד בה רבעון אחד לפחות ורק אז לנתח את התוצאות הן מבחינה מכירתית - הן סטאטיסטיקה לא משקרת, לדוג‘ כמות פליירים שחולקו מול מספר לקוחות חדשים שהגיעו בזכותם, והן מבחינה אישית - האם אני, כבעל העסק, אוהב את שיטת השיווק והדרך הנבחרת ואוכל להתמיד בה.
בהצלחה.
על הכותבת:
אירמה קופרמן דבר
אסטרטגיה וחונכות עסקית
054-5615695
irma@irmakd.com
התגובות שלכם ...