חוסר זמן של משחק חי ואמיתי עם קצת דחיפות ונפילות מונע מהילדים שלנו את החוויות החשובות להתפתחות ההבנה החברתית שלהם

משחקים ומיומנויות חברתיות

מי בא לשחק גולות?

מי רוצה לשחק בחבל?

זכרונות הילדות השמחים והמלהיבים שלי קשורים במשחקים.

משחקי מחבואים בם למדנו להכיר את הסביבה תוך כדי מתח הגילוי, משחקי תופסת בם יכולנו להוציא את המרץ במרחב ולשפר את הכושר תוך כדי תמרוני ריצה מרשימים.

משחקי חבל, כדור, גוגואים, קלאס, שלושה מקלות - איזה מגוון, ואיזה אושר להיות שייכים לקבוצה שמשחקת. ובמיוחד אם גם ניצחה.

כמה תרגול בללמוד להפסיד, לחוות יחד אכזבה.

לא משנה מה קרה בבית באותו יום, הכי קשה היה לנו אם דחו אותנו ממשחק.

חווית ה"ביחד" היתה ממש צורך קיומי.

כמה יכולנו להיות גאים בעצמנו כשנבחרנו לשחק, כשהבנו את ההוראות והכללים, ואיזו עלייה בדרגה היתה זו כשאנו עצמנו יכולנו לחלק את ההוראות...

אין פלא שהילדים היום, שנהנים מהתפתחות טכנולוגית מלהיבה, ילדים שהמשחקים שלהם הם וירטואליים בעיקרם, אין פלא שהצמא שלהם להיות שייכים לקבוצה – קיים בעוצמה רבה.

המיומנויות החברתיות שלהם אינן מתפתחות ולאחרונה מדברים ומכירים בתוצאות השליליות השונות של כל אמצעי המדיה ושל שעות שהיה רבות מול המסך.

רק עכשיו מבינים שחוסר זמן של משחק חי ואמיתי עם קצת דחיפות ונפילות מונע מהילדים שלנו את החוויות החשובות להתפתחות ההבנה החברתית שלהם.

להכרה את עצמם ואת יכולותיהם.

לחיזוק הביטחון העצמי ותחושת השייכות שבסיסית לכל בעל-חיים חברתי.

במשחק לומדים לנהל משא ומתן, ובמשחק לומדים ליצור שתופי פעולה.

וגם כמבוגרים - האם יכול להיות שאם נשחק יותר - נישחק פחות?

 

 

על הכותבת:
דליה כמון,
בעלת נסיון של 30 שנה בתחום החינוך, ביבליותרפיה, תרפיה בעזרת בע"ח, ומאמנת הורים אימון אישי וקבוצתי.

אם לשלושה, סבתא לעשרה בגילאי שנה עד 14 וחצי.
מחברת הספר "ניקי - כלבה קטנה עם לב גדול" המחבר את 3 התחומים: ביבליותרפיה, בע"ח והנחיית הורים.
מנהלת הפורום למיומנויות חברתיות

 


עוד באותו נושא

איך לגדל ילדים עם ביטחון עצמי בריא?

גידול ילד בעל בטחון עצמי מתחיל בבחינה כנה שלנו את עצמנו, האמונות שלנו החוויות והטראומות שאנו סוחבות איתנו מימי הגן.

התגובות שלכם ...

מוצרי החודש

אני מרגיש

ספר ההפעלה הנפלא של דן שטאובר מעודד ילדים לדבר על רגשות ולפתח תקשורת טובה. מומלץ!